Pasja i tożsamość naukowca. O władzy i wolności umysłu

Pasja i tożsamość naukowca. O władzy i wolności umysłu

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autor podejmuje problem rekonstrukcji funkcji współczesnego uniwersytetu, konfrontując podejście tradycyjne z menadżersko-technokratycznym. W poszczególnych rozdziałach rozważa role pasji i emocji w pracy naukowej, znaczenie „niewidzialnego collage’ i kultury koleżeńskości oraz wolności akademickiej i kolegialności. Z kolei, przechodzi do roli książki w naukach humanistycznych i społecznych oraz konfrontuje wersje książki papierowej z digitalną. W kolejnej części przedstawia różne typy stratyfikacji naukowców oraz trajektorię kariery naukowej. Analizuje także różnorodne konteksty „wiedzy dla wiedzy” i wiedzy użytkowej oraz proces wskaźnikowania naukowców. Wreszcie omawia tendencje menadżerskie w przekształcaniu współczesnego uniwersytetu. Książka wpisuje się w debatę na temat roli uniwersytetu w społeczeństwie współczesnym.


Rok wydania2019
Liczba stron186
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3589-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Pasja, emocje i piękno w nauce    11
  2. „Niewidzialny koledż”, rola dyscyplin naukowych i kultura koleżeńskości    22
  3. Wolność akademicka, kolegialność i odpowiedzialność     37
  4. Książka jako „złoty standard” w naukach humanistycznych i społecznych    53
  5. Książka papierowa/digitalna: konfrontacja merytoryki i estetyki    69
  6. Uprawianie nauki i dwa typy stratyfikacji naukowców: biograficzny status versus formalna ewaluacja    85
  7. Kariera naukowa, władza i epistemiczne społeczności    104
  8. Wiedza naukowa – „czysta” versus użytkowa. Status nauk humanistycznych    123
  9. Naukowcy, władza wskaźników i rywalizacja    133
  10. Menedżeryzm, biurokracja i kontrowersje wokół statusu profesury    153
  Zakończenie: o pasji uprawiania nauki    164
  Bibliografia    166
  Nota o Autorze    184
RozwińZwiń