Pisanie dla sceny – narracje współczesnego teatru

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

67,43  89,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

67,4389,90

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

We współczesnych badaniach teatralnych przekonanie o dynamicznej, pełnej napięcia relacji tekst – scena funkcjonuje jako pewnik nie wymagający w zasadzie rozbudowanych uzasadnień naukowych. Różnorodność działań podejmowanych w obszarze dzisiejszych praktyk scenicznych, w tym zwłaszcza istotne przemiany w sposobie używania słowa w przedstawieniu, zachęcają jednak do ponownego stawiania pytań o korelację wielu tworzyw w najnowszych sztukach widowiskowych, a także o charakter komunikacji teatralnej warunkowanej zdarzeniowym i heterogenicznym wymiarem przekazu artystycznego.


[fragment Wstępu]


Liczba stron432
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-226-3508-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały

Pisanie dla sceny – narracje współczesnego teatru

  1. Antoni Winch: Autorzy w poszukiwaniu postaci scenicznych »
  2. Ewa Wąchocka: Jak opowiedzieć, jak grać tę historię?  »
  3. Grzegorz Eckert: Tekst dramaturgiczny w polskim teatrze lalek »
  4. Juliusz Tyszka: Teatr Ósmego Dnia z Poznania, realizacje zespołowe z lat 1977–1991. Praca nad spektaklem, praca nad sobą: nowe podejście do kreacji zbiorowej, wyjście poza kolaż cudzych tekstów »
  5. Marzenna Wiśniewska: Pisanie dla sceny i „sceny pisma” Jana Dormana »
  6. Michał Zdunik: Między konstrukcją a dekonstrukcją. Różewiczowskie scenariusze Jerzego Grzegorzewskiego »
  7. Miloš Mistrík: Teatr autentyczny (przełożył Tomasz Grabiński) »
  8. Stanisław Godlewski: Krytyka – jak działa(ć)? »
  9. Łucja Iwanczewska: Historia na (wspólnotowej) scenie – namysły i praktyki »
  10. Aneta Głowacka: Dyskurs emancypacyjny w teatrze Wiktora Rubina i Jolanty Janiczak  »
  11. Anna Maria Krasucka: Jak Gorzów stał się Gdańskiem… Historia dramatu Michała Walczaka »
  12. Beata Popczyk-Szczęsna: Performans biografii »
  13. Elena Knopová: Nieodzowność nieuchwytnego w autorskiej twórczości grupy Med a prach – odejście od słowa i dialogu (przełożył Tomasz Grabiński) »
  14. Grażyna Starak: „Zawsze chciałem pisać powieści…”. O twórczości dramatopisarskiej Bernarda-Marie Koltèsa »
  15. Jacek Mikołajczyk: Replica productions – teatralne kopiuj-wklej? »
  16. Joanna Ostrowska: Od „pisania na scenie” do „jednorazowej dramaturgii” »
  17. Justyna Kowal: Reportaż jako materiał sceniczny. Teatralne świadectwo Cynkowych chłopców  »
  18. Kamila Paprocka-Jasińska: Myśl słaba a praktyki narracyjne we współczesnym teatrze »
  19. Kamila Łapicka: Permanentny adaptator własnych tekstów, czyli o przepisywaniu w twórczości Juana Mayorgi »
  20. Magdalena Figzał-Janikowska: O cytacie muzycznym w teatrze »
  21. Miron Pukan: Poetyka i estetyka teatru autorskiego jednej z etnicznych scen teatralnych na Słowacji »
  22. Monika Błaszczak: Przypadek Wery V. i Elise V. – pisanie dla sceny w ramach Projektu V. Laury Leish »
  23. Piotr Dobrowolski: Narracje wektorowe. Konteksty ideowe w scenicznych adaptacjach tekstów literackich »
  24. Piotr Morawski: Klasyka: interwencje. Tekst – scena – społeczeństwo »
  25. Tekst jako obiekt. Panel dramatopisarzy z udziałem Julii Holewińskiej, Marzeny Sadochy i Artura Pałygi. Prowadzenie: Ewa Wąchocka i Aneta Głowacka (opracowały Magdalena Figzał-Janikowska i Aneta Głowacka »

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia