Psychologia sportu

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

51,80  74,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 74,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 51,80 zł  


51,80

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Na sukces sportowca składa się wiele czynników: godziny treningów, sprawność fizyczna, wysokiej jakości sprzęt, nieco szczęścia. Na tym jednak nie kończy się lista. Aby zawodnik mógł w pełni zaprezentować swe sportowe możliwości, potrzebuje także rozwijać cechy o charakterze psychologicznym, takie jak pewność siebie, pozytywne przekonania, umiejętność radzenia sobie z czynnikami zakłócającymi, poczucie własnej skuteczności. Zespoły z kolei pracują m.in. nad efektywnym stawianiem celów drużynowych i skuteczną komunikacją.


Współpraca ze sportowcem wymaga od psychologa nie tylko umiejętności profesjonalnych, lecz także znajomości konkretnej dyscypliny sportu i jej specyfiki oraz stałej refleksji nad poziomem własnej pracy. „Psychologia sportu” to książka przedstawiająca praktyczne aspekty pracy psychologa sportu. Jej zaletą jest podejście wykorzystujące analizę przypadku. Znajdą w niej Państwo autentyczne historie wspierania sportowców przez psychologów wraz z analizą skuteczności interwencji i opisem jej przebiegu. Zaprezentowane historie dotyczą wspierania indywidualnych sportowców i całych drużyn, a także problematyki związanej z miejscem psychologa w sztabie szkoleniowym.


Rok wydania2014
Liczba stron300
KategoriaSport
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-21134-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa (Brian Hemmings i Tim Holder) 9
  O autorach 13
  Podziękowania 17
  Rozdział 1. Wprowadzenie (Brian Hemmings i Tim Holder)    19
    1.1. Podejście poznawczo-behawioralne    19
    1.2. Rodzaje diagnozy i interwencji    20
    1.3. Techniki i umiejętności    20
    1.4. Praktyka refleksyjna    21
  Bibliografia     22
  CZĘŚĆ A. WSPÓŁPRACA Z INDYWIDUALNYMI ZAWODNIKAMI 25
  Rozdział 2. Wzmacnianie poczucia własnej skuteczności w zawodowym tenisie ziemnym: intensywna praca podczas przygotowania do udziału w cyklu turniejów (Chris Harwood)     27
    2.1. Wprowadzenie/ogólne informacje    27
    2.2. Wstępna diagnoza potrzeb    30
    2.3. Od zidentyfikowanych potrzeb do celów interwencji     36
    2.4. Interwencje i monitoring    36
    2.5. Ocena interwencji     47
    2.6. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna    50
    2.7. Podsumowanie    52
  Pytania do czytelników 53
  Bibliografia     53
  Rozdział 3. Radzenie sobie z dystraktorami w krykiecie (Brian Hemmings)    55
    3.1. Wprowadzenie/ogólne informacje     55
    3.2. Wstępna diagnoza potrzeb    56
    3.3. Interwencje i monitoring    59
    3.4. Ocena interwencji     65
    3.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna    68
    3.6. Podsumowanie    71
  Pytania do czytelników     71
  Bibliografia 72
  Rozdział 4. Konsultacja na ringu: współpraca psychologiczna z zawodowym pięściarzem z tytułem mistrza świata (Andrew M. Lane) 75
    4.1. Wprowadzenie/ogólne informacje     75
    4.2. Wstępna diagnoza potrzeb    76
    4.3. Interwencja i monitoring    79
    4.4. Ocena interwencji     82
    4.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna    83
    4.6. Podsumowanie    87
  Pytania do czytelników     88
  Bibliografia    88
  Rozdział 5. Tworzenie pozytywnych przekonań dotyczących wykonania w świecie bowlingu sportowego (Caroline Marlow)     90
    5.1. Wprowadzenie/ogólne informacje    90
    5.2. Wstępna diagnoza potrzeb    91
    5.3. Interwencje i monitoring    95
    5.4. Ocena interwencji     106
    5.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna    110
    5.6. Podsumowanie    112
  Pytania do czytelników     112
  Bibliografia 113
  Rozdział 6. Wzmacnianie pewności siebie u nastoletniego golfi sty (Iain Greenlees) 115
    6.1. Wprowadzenie/ogólne informacje    115
    6.2. Wstępna diagnoza potrzeb    116
    6.3. Interwencje i monitoring    122
    6.4. Ocena interwencji     128
    6.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna    129
    6.6. Podsumowanie    132
  Pytania do czytelników     132
  Bibliografia 133
  CZĘŚĆ B. WSPÓŁPRACA Z DRUŻYNAMI I REPREZENTACJAMI     135
  Rozdział 7. Zastosowanie psychologii sportu w przypadku osady wioślarskiej na poziomie kadry olimpijskiej: wyjście poza trening umiejętności psychologicznych (Chris Shambrook) 137
    7.1. Wprowadzenie/ogólne informacje     137
    7.2. Wstępna diagnoza potrzeb    139
    7.3. Interwencje i monitoring    141
    7.4. Ocena interwencji     154
    7.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna     156
    7.6. Podsumowanie    163
  Pytania do czytelników     163
  Bibliografia 164
  Rozdział 8. Prowadzenie warsztatów edukacyjnych dla rugbistów z różnych grup wiekowych: doświadczenia psychologa sportu-stażysty (Jenny Page)     165
    8.1. Wprowadzenie/ogólne informacje     165
    8.2. Wstępna diagnoza potrzeb – pierwszy sezon    166
    8.3. Interwencja i monitoring – pierwszy sezon     167
    8.4. Ocena interwencji – pierwszy sezon    169
    8.5. Diagnoza potrzeb – drugi sezon    174
    8.6. Interwencja i monitoring – drugi sezon    175
    8.7. Ocena interwencji – drugi sezon    178
    8.8. Podsumowanie    182
  Pytania do czytelników 183
  Bibliografia 183
  Rozdział 9. Proces formułowania celów drużynowych w profesjonalnej piłce nożnej (Richard Thelwell)     186
    9.1. Wprowadzenie/ogólne informacje     186
    9.2. Wstępna diagnoza potrzeb    187
    9.3. Interwencje i monitoring    190
    9.4. Ocena interwencji     198
    9.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna     200
    9.6. Podsumowanie    202
  Pytania do czytelników     202
  Bibliografia 203
  CZĘŚĆ C. PSYCHOLOG JAKO CZŁONEK SZTABU SZKOLENIOWEGO 207
  Rozdział 10. Budowanie roli i praca psychologa sportu na igrzyskach paraolimpijskich (Jonathan Katz)    209
    10.1. Wprowadzenie/ogólne informacje     209
    10.2. Diagnoza wymagań/potrzeb związanych z rolą psychologa w misji olimpijskiej    212
    10.3. Interwencje i monitoring     217
    10.4. Ocena interwencji    220
    10.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna     222
    10.6. Epilog    226
    10.7. Podsumowanie    227
  Pytania do czytelników 227
  Bibliografia    228
  Rozdział 11. Zintegrowane, interdyscyplinarne wsparcie dla kontuzjowanej rugbistki (Sarah Cecil, Raphael Brandon, James Moore) 229
    11.1. Wprowadzenie/ogólne informacje     229
    11.2. Wstępna diagnoza potrzeb    230
    11.3. Interwencje i monitoring     233
    11.4. Ocena interwencji    240
    11.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna    242
    11.6. Podsumowanie    247
  Pytania do czytelników     247
  Bibliografia 248
  Rozdział 12. Opracowywanie materiałów edukacyjnych dla trenerów tenisa stołowego – zastosowanie cyklicznego modelu działania (Tim Holder)    250
    12.1. Wprowadzenie/ogólne informacje     250
    12.2. Wstępna diagnoza potrzeb    255
    12.3. Interwencja i monitoring     256
    12.4. Ocena interwencji    261
    12.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna    262
    12.6. Podsumowanie    264
  Pytania do czytelników     264
  Bibliografia    265
  Indeks rzeczowy     267
RozwińZwiń