EBOOKI WYDAWCY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Na sukces sportowca składa się wiele czynników: godziny treningów, sprawność fizyczna, wysokiej jakości sprzęt, nieco szczęścia. Na tym jednak nie kończy się lista. Aby zawodnik mógł w pełni zaprezentować swe sportowe możliwości, potrzebuje także rozwijać cechy o charakterze psychologicznym, takie jak pewność siebie, pozytywne przekonania, umiejętność radzenia sobie z czynnikami zakłócającymi, poczucie własnej skuteczności. Zespoły z kolei pracują m.in. nad efektywnym stawianiem celów drużynowych i skuteczną komunikacją.
Współpraca ze sportowcem wymaga od psychologa nie tylko umiejętności profesjonalnych, lecz także znajomości konkretnej dyscypliny sportu i jej specyfiki oraz stałej refleksji nad poziomem własnej pracy. „Psychologia sportu” to książka przedstawiająca praktyczne aspekty pracy psychologa sportu. Jej zaletą jest podejście wykorzystujące analizę przypadku. Znajdą w niej Państwo autentyczne historie wspierania sportowców przez psychologów wraz z analizą skuteczności interwencji i opisem jej przebiegu. Zaprezentowane historie dotyczą wspierania indywidualnych sportowców i całych drużyn, a także problematyki związanej z miejscem psychologa w sztabie szkoleniowym.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 300 |
Kategoria | Sport |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-21134-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa (Brian Hemmings i Tim Holder) 9 | |
O autorach 13 | |
Podziękowania 17 | |
Rozdział 1. Wprowadzenie (Brian Hemmings i Tim Holder) | 19 |
1.1. Podejście poznawczo-behawioralne | 19 |
1.2. Rodzaje diagnozy i interwencji | 20 |
1.3. Techniki i umiejętności | 20 |
1.4. Praktyka refleksyjna | 21 |
Bibliografia | 22 |
CZĘŚĆ A. WSPÓŁPRACA Z INDYWIDUALNYMI ZAWODNIKAMI 25 | |
Rozdział 2. Wzmacnianie poczucia własnej skuteczności w zawodowym tenisie ziemnym: intensywna praca podczas przygotowania do udziału w cyklu turniejów (Chris Harwood) | 27 |
2.1. Wprowadzenie/ogólne informacje | 27 |
2.2. Wstępna diagnoza potrzeb | 30 |
2.3. Od zidentyfikowanych potrzeb do celów interwencji | 36 |
2.4. Interwencje i monitoring | 36 |
2.5. Ocena interwencji | 47 |
2.6. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna | 50 |
2.7. Podsumowanie | 52 |
Pytania do czytelników 53 | |
Bibliografia | 53 |
Rozdział 3. Radzenie sobie z dystraktorami w krykiecie (Brian Hemmings) | 55 |
3.1. Wprowadzenie/ogólne informacje | 55 |
3.2. Wstępna diagnoza potrzeb | 56 |
3.3. Interwencje i monitoring | 59 |
3.4. Ocena interwencji | 65 |
3.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna | 68 |
3.6. Podsumowanie | 71 |
Pytania do czytelników | 71 |
Bibliografia 72 | |
Rozdział 4. Konsultacja na ringu: współpraca psychologiczna z zawodowym pięściarzem z tytułem mistrza świata (Andrew M. Lane) 75 | |
4.1. Wprowadzenie/ogólne informacje | 75 |
4.2. Wstępna diagnoza potrzeb | 76 |
4.3. Interwencja i monitoring | 79 |
4.4. Ocena interwencji | 82 |
4.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna | 83 |
4.6. Podsumowanie | 87 |
Pytania do czytelników | 88 |
Bibliografia | 88 |
Rozdział 5. Tworzenie pozytywnych przekonań dotyczących wykonania w świecie bowlingu sportowego (Caroline Marlow) | 90 |
5.1. Wprowadzenie/ogólne informacje | 90 |
5.2. Wstępna diagnoza potrzeb | 91 |
5.3. Interwencje i monitoring | 95 |
5.4. Ocena interwencji | 106 |
5.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna | 110 |
5.6. Podsumowanie | 112 |
Pytania do czytelników | 112 |
Bibliografia 113 | |
Rozdział 6. Wzmacnianie pewności siebie u nastoletniego golfi sty (Iain Greenlees) 115 | |
6.1. Wprowadzenie/ogólne informacje | 115 |
6.2. Wstępna diagnoza potrzeb | 116 |
6.3. Interwencje i monitoring | 122 |
6.4. Ocena interwencji | 128 |
6.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna | 129 |
6.6. Podsumowanie | 132 |
Pytania do czytelników | 132 |
Bibliografia 133 | |
CZĘŚĆ B. WSPÓŁPRACA Z DRUŻYNAMI I REPREZENTACJAMI | 135 |
Rozdział 7. Zastosowanie psychologii sportu w przypadku osady wioślarskiej na poziomie kadry olimpijskiej: wyjście poza trening umiejętności psychologicznych (Chris Shambrook) 137 | |
7.1. Wprowadzenie/ogólne informacje | 137 |
7.2. Wstępna diagnoza potrzeb | 139 |
7.3. Interwencje i monitoring | 141 |
7.4. Ocena interwencji | 154 |
7.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna | 156 |
7.6. Podsumowanie | 163 |
Pytania do czytelników | 163 |
Bibliografia 164 | |
Rozdział 8. Prowadzenie warsztatów edukacyjnych dla rugbistów z różnych grup wiekowych: doświadczenia psychologa sportu-stażysty (Jenny Page) | 165 |
8.1. Wprowadzenie/ogólne informacje | 165 |
8.2. Wstępna diagnoza potrzeb – pierwszy sezon | 166 |
8.3. Interwencja i monitoring – pierwszy sezon | 167 |
8.4. Ocena interwencji – pierwszy sezon | 169 |
8.5. Diagnoza potrzeb – drugi sezon | 174 |
8.6. Interwencja i monitoring – drugi sezon | 175 |
8.7. Ocena interwencji – drugi sezon | 178 |
8.8. Podsumowanie | 182 |
Pytania do czytelników 183 | |
Bibliografia 183 | |
Rozdział 9. Proces formułowania celów drużynowych w profesjonalnej piłce nożnej (Richard Thelwell) | 186 |
9.1. Wprowadzenie/ogólne informacje | 186 |
9.2. Wstępna diagnoza potrzeb | 187 |
9.3. Interwencje i monitoring | 190 |
9.4. Ocena interwencji | 198 |
9.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna | 200 |
9.6. Podsumowanie | 202 |
Pytania do czytelników | 202 |
Bibliografia 203 | |
CZĘŚĆ C. PSYCHOLOG JAKO CZŁONEK SZTABU SZKOLENIOWEGO 207 | |
Rozdział 10. Budowanie roli i praca psychologa sportu na igrzyskach paraolimpijskich (Jonathan Katz) | 209 |
10.1. Wprowadzenie/ogólne informacje | 209 |
10.2. Diagnoza wymagań/potrzeb związanych z rolą psychologa w misji olimpijskiej | 212 |
10.3. Interwencje i monitoring | 217 |
10.4. Ocena interwencji | 220 |
10.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna | 222 |
10.6. Epilog | 226 |
10.7. Podsumowanie | 227 |
Pytania do czytelników 227 | |
Bibliografia | 228 |
Rozdział 11. Zintegrowane, interdyscyplinarne wsparcie dla kontuzjowanej rugbistki (Sarah Cecil, Raphael Brandon, James Moore) 229 | |
11.1. Wprowadzenie/ogólne informacje | 229 |
11.2. Wstępna diagnoza potrzeb | 230 |
11.3. Interwencje i monitoring | 233 |
11.4. Ocena interwencji | 240 |
11.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna | 242 |
11.6. Podsumowanie | 247 |
Pytania do czytelników | 247 |
Bibliografia 248 | |
Rozdział 12. Opracowywanie materiałów edukacyjnych dla trenerów tenisa stołowego – zastosowanie cyklicznego modelu działania (Tim Holder) | 250 |
12.1. Wprowadzenie/ogólne informacje | 250 |
12.2. Wstępna diagnoza potrzeb | 255 |
12.3. Interwencja i monitoring | 256 |
12.4. Ocena interwencji | 261 |
12.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna | 262 |
12.6. Podsumowanie | 264 |
Pytania do czytelników | 264 |
Bibliografia | 265 |
Indeks rzeczowy | 267 |