Twierdza. Szkoła w metaforze militarnej. Co w zamian?

-17%

Twierdza. Szkoła w metaforze militarnej. Co w zamian?

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

48,97  59,00

Format: pdf

Cena początkowa: 59,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 45,43 zł  


48,97

w tym VAT

Posługując się metaforą militarną, autorzy przybliżają problematykę funkcjonowania współczesnej szkoły. Poruszają tematy zarówno gorące i aktualne, jak i trudne oraz niewygodne. Szukają odpowiedzi między innymi na takie pytania: Kto z kim prowadzi wojnę? Gdzie? O co? Za pomocą czego? Z jakim skutkiem? Teksty zaprezentowane w pracy podzielono na cztery części - przedpole, strategie, taktyki, manewry - oraz uporządkowano od tych najbardziej ogólnych lub dotyczących nadrzędnych zagadnień, jak np. polityka oświatowa, do bardzo konkretnych ilustracji pokazujących pewne wycinki szkolnej codzienności. W opracowaniu przedstawiono także m.in. takie zagadnienia jak:


ocenianie zachowania uczniów,
program "Cyfrowa szkoła",
wpływ polityki na edukację,
trudności w prowadzeniu badań w szkole.


Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest dla dyrektorów szkół oraz kadry pedagogicznej: nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych. Będzie również przydatna władzom oświatowym różnego szczebla oraz publicystom wypowiadającym się w kwestiach edukacji w Polsce.


Rok wydania2016
Liczba stron504
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8107-107-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE DO SERII „KULTURA SZKOŁY” |9
  
  Maria Dudzikowa
  WSTĘPNIE O METAFORZE (TAKŻE MILITARNEJ) |11
  
  Sylwia Jaskulska
  GOTOWOŚĆ MOBILIZACYJNA – PRZEGLĄD ZAWARTOŚCI TOMU |33
  
  CZĘŚĆ I. PRZEDPOLE |41
  
  Maria Dudzikowa
  METAFORYZACJA MILITARNA JĘZYKA (TAKŻE W/O SZKOLE). ROZTRZĄSANIA TEORETYCZNO - EPISTEMOLOGICZNE I EMPIRYCZNE  |43
  
  Radosław Nawrocki
  EDUKACJA JAKO POLE GRY (WALKI) |137
  
  Bogusław Śliwerski
  SZKOŁA MIĘDZY TERRORYZMEM A POKOJEM (NIE) NAUCZYCIELSKIM |152
  
  Sławomir Pasikowski
  BLITZKRIEG I (RE) KAPITULACJA W DRODZE DO TWIERDZY. POZA WIZJĘ RADYKALNYCH ATAKÓW I REAKTYWNYCH OBRON W BUDOWANIU WIARYGODNEJ WIEDZY |182
  
  CZĘŚĆ II. STRATEGIE  |203
  
  Renata Nowakowska-Siuta
  KAMIEŃ NA KAMIENIU – O ZASADZIE KOMPLETNOŚCI W PRACY SZKOŁY |205
  
  Jacek Zbigniew Górnikiewicz
  SZKOŁA JAKO TWIERDZA – OSTOJA WARTOŚCI W ŚWIECIE TRUDNYCH REALIÓW |225
  
  Łukasz Michalski
  POLE MINOWE. O GRACH POLITYKI Z EDUKACJĄ |246
  
  Marek Piotrowski, Klaudia Piotrowska
  ŻANDARMA TRZEBA ODWOŁAĆ, CHOCIAŻ JEST ON W NAS SAMYCH |265
  
  Anna M. Kola
  TYRANIA BIUROKRACJI |281
  
  CZĘŚĆ III. TAKTYKI  |295
  
  Monika Wiśniewska-Kin
  KU WOLNOŚCI. O UWALNIANIU MYŚLENIA Z TWIERDZY PODRĘCZNIKOWYCH SCHEMATÓW |297
  
  Urszula Markowska-Manista
  WALKA ZE STEREOTYPAMI ODMIENNOŚCI KULTUROWEJ – SZKOLNE I POZASZKOLNE POLA BITEWNE  |315
  
  Anna Babicka-Wirkus
  PRZYMUS W SZKOLE JAKO WARUNEK PODEJMOWANIA DZIAŁAŃ BOJOWYCH PRZEZ UCZNIÓW |340
  
  Małgorzata Żytko
  MOST ZWODZONY CZY GŁĘBOKA FOSA – EDUKACYJNE PROGI W SZKOLE PODSTAWOWEJ  |356
  
  CZĘŚĆ IV. MANEWRY  |375
  
  Sylwia Jaskulska
  OCENIANIE ZACHOWANIA UCZNIÓW NA STOPIEŃ JAKO MANEWRY WOJSKOWE  |377
  
  Katarzyna Szorc
  WOJNA NERWÓW W SZKOLE |398
  
  Krzysztof Jaworski
  NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W OKOPACH TRADYCYJNEJ SZKOŁY – PROGRAM „CYFROWA SZKOŁA” W PERSPEKTYWIE UCZESTNIKÓW |411
  
  Natalia Bednarska
  SZKOŁA JAKO ZAMKNIĘTA TWIERDZA DLA BADACZY. O TRUDNOŚCIACH W PROWADZENIU BADAŃ W SZKOLE  |423
  
  Anna Dereń
  JAK WZIĄĆ TWIERDZĘ ZDUMIENIEM  |437
  
  BIBLIOGRAFIA |451
  
  NOTKI O AUTORACH |493
RozwińZwiń