POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Książka przedstawia wciągający i przystępny przegląd przełomowych odkryć w obszarze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, które uczyniły dzisiejsze maszyny tak inteligentnymi.
Autor Sean Gerrish opisuje:
• architekturę oprogramowania, która pozwala samochodom autonomicznym pozostać na drodze i poruszać się po zatłoczonym środowisku miejskim;
• konkurs Netflix’a z nagrodą w wysokości miliona dolarów na lepszy silnik rekomendacji;
• w jaki sposób programiści trenowali komputery, aby wykonywały określone czynności, oferując im smakołyki;
• słynne zwycięstwo Watsona w Jeopardy! i przygląda się temu, jak komputery grają w gry na przykładzie AlphaGo i Deep Blue, które pokonały ówczesnych mistrzów świata w grach strategicznych go i szachach.
Komputery nie opanowały jeszcze jednak wszystkiego. Autor przedstawia trudności w tworzeniu inteligentnych agentów, którzy mogą z powodzeniem grać w gry strategiczne takie jak StarCraft. Entuzjaści nauki i technologii uznają tę książkę za niezbędny przewodnik po przyszłości, w której maszyny mogą przechytrzyć ludzi.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 330 |
Kategoria | Sztuczna inteligencja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Tłumaczenie | Filip Fierek |
ISBN-13 | 978-83-01-21050-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa VII | |
Wstęp IX | |
Podziękowania XI | |
1. Sekret automatu | 1 |
2. Samochody autonomiczne i Grand DARPA Challenge | 9 |
3. Utrzymać się na drodze. Percepcja samochodów autonomicznych | 23 |
4. Ustępowanie pierwszeństwa na skrzyżowaniach. Mózg samochodu autonomicznego | 37 |
5. Netflix i konkurs na najlepszy algorytm rekomendacji | 57 |
6. Zjednoczone zespoły: zwycięzcy Nagrody Netfliksa | 73 |
7. Jak uczyć komputery, karmiąc je smakołykami | 89 |
8. Jak zwyciężać w grach Atari dzięki sieciom neuronowym | 105 |
9. Jak sztuczne sieci neuronowe widzą świat | 121 |
10. Zaglądając pod maskę głębokich sieci neuronowych | 141 |
11. Sieci neuronowe, które słyszą, mówią i pamiętają | 153 |
12. Rozumienie języka naturalnego (i pytań w grze Jeopardy!) | 165 |
13. Wydobywanie najlepszej odpowiedzi w grze Jeopardy! | 181 |
14. Dobra strategia wyszukaną metodą siłową | 201 |
15. Partia w go na poziomie eksperckim | 223 |
16. Sztuczna inteligencja czasu rzeczywistego i StarCraft | 243 |
17. Pięćdziesiąt (lub więcej) lat później | 255 |
Przypisy | 263 |
Indeks | 287 |