Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole

Między schematyzmem a kreatywnością

1 opinia

Format:

epub, pdf, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,60

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

33,60

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W związku z kolejną reformą systemu szkolnictwa w Polsce problemy kształcenia literackiego, kulturowego i językowego ciągle stanowią przedmiot dyskusji nie tylko w środowisku akademickim, ale przede wszystkim w środowisku praktyków. Czy kształcenie polonistyczne będzie oparte na schematach? A może będzie to uczenie kreatywne? Z jednej strony spotkamy się bowiem z koniecznością zmierzenia się z dość sztywną podstawą programową, z drugiej – z potrzebą rozbudzania indywidualnych zainteresowań uczniów.


Autorzy publikacji ukazują szkołę i nauczyciela w obliczu nowych zjawisk społecznych, wychowawczych, kulturowych i edukacyjnych oraz tradycyjnych modeli edukacji. W tomie poruszane są również zagadnienia związane z rolą przedmiotu język polski w reformowanej szkole, starymi i nowymi mediami w edukacji polonistycznej, możliwościami i sposobami kształcenia oraz samokształcenia nauczycieli.


The authors of the publication portray schools and teachers in the face of new social, educational, cultural and teaching phenomena as well as traditional models of education. The book also addresses issues connected to the role of the Polish language as a school subject following recent reforms, the old and new media in Polish language education, the possibilities and ways of training teachers and of their self-learning.


Liczba stron424
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-4139-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  KATARZYNA MACIEJAK, MAGDALENA TRYSIŃSKA, Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    7
  NAUCZYCIEL WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE
  PAWEŁ SPOREK, W poszukiwaniu archetypu nauczyciela. Rozważania
  w świetle koncepcji Berniego Neville’a . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    15
  MAREK PIOTROWSKI, Nauczycielskie kompetencje w przededniu 100-lecia
  sformułowania koncepcji progresywistycznej w edukacji . . . . . . . . . .    37
  MAREK PIENIĄŻEK, Polonistyka performatywna – nowy zestaw kompetencji
  dydaktycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    53
  ZOFIA POMIRSKA, Wiwat polonista konstruktywista! . . . . . . . . . . . . . . . . .    69
  STANISLAV ŠTĚPÁNÍK, Nauczyciel języka ojczystego w konflikcie
  między tradycją a współczesnością . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    85
  JOLANTA FISZBAK, Jakiego polonisty potrzebuje współczesna szkoła?
  O pożądanych cechach nauczycieli w świetle uczniowskich
  wypowiedzi ankietowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    103
  ANNA JANUS-SITARZ, Funkcja formacyjna edukacji polonistycznej
  w czasach niepokoju . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    121
  HANNA KĄDZIOŁKA-SABANTY, Kompetencje nauczyciela polonisty
  a przygotowanie uczniów do wejścia na rynek pracy . . . . . . . . . . . . .    133
  KREATYWNY NAUCZYCIEL. KREATYWNY UCZEŃ
  ZUZANNA CZECHOWSKA, Świadomość studentów filologii polskiej
  na temat twórczości jako dyspozycji nauczyciela i ucznia . . . . . . . . .    153
  6 Spis treści
  MAGDALENA TRYSIŃSKA, Rozprawka szkolna – między schematyzmem
  a kreatywnością . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    165
  ANNA KRASOWSKA, Rozwijanie kompetencji humorystycznej
  na lekcjach języka polskiego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    185
  KRZYSZTOF BIEDRZYCKI, Lęk przed interpretacją . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    197
  ANNA ŚLÓSARZ, Metoda wizualizacji słów kluczowych wiersza . . . . . . . . .    207
  DANUTA KĘPA-FIGURA, Zasada kooperacji Paula Grice’a jako narzędzie
  oceny tekstu medialnego w edukacji polonistycznej . . . . . . . . . . . . .    243
  KAROLINA WAWER, Polonista wobec wyzwań współczesności. Imigranci
  z Ukrainy – o studenckim projekcie edukacyjnym . . . . . . . . . . . . . .    261
  POLONISTYKA – NIE TYLKO CYFROWA
  KRZYSZTOF KASZEWSKI, Przekształcenie, poszerzenie, otwarcie –
  trzy poziomy wykorzystania cyfrowych mediów w edukacji
  (nie tylko) polonistycznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    291
  MICHAŁ FRIEDRICH, Nie tylko „sztuki siostrzane”. Malarstwo – literatura –
  ekfraza na lekcjach języka polskiego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    303
  AGNIESZKA KOWALKIEWICZ-KULESZA, Słuchanie ze zrozumieniem –
  rola słuchowisk w kształceniu polonistycznym . . . . . . . . . . . . . . . . .    317
  ALENA PODVIAZKINA, Audycje radiowe jako pomoc dydaktyczna
  na lekcjach języka polskiego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    329
  UCZEŃ O SPECJALNYCH POTRZEBACH
  DOROTA KARKUT, Kształcenie kompetencji studentów polonistyki
  do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych . . . . . .    347
  HELENA BALCEREK, Wiedza o języku a problemy komunikacyjne
  uczniów z ASD . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    363
  MAGDALENA MARZEC-JÓŹWICKA, TOMASZ KORCZYŃSKI, Współpraca polonisty
  z psychologiem jako istotny element kształcenia przyszłych
  nauczycieli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    379
  WIOLETA LUCHOWSKA, Mowa jako narzędzie ekspresji dziecka.
  Uczeń z arabskiego kręgu kulturowego na lekcji języka polskiego . . .    399
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia