Reklama cyfrowa. Podręcznik

Analiza działań reklamowych największych światowych firm medialnych

1 opinia

Format:

mobi, pdf, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

35,92  44,90

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

35,9244,90

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W czasach, kiedy przeciętny użytkownik telefonu sprawdza go ponad sto razy dziennie, umiejętność sprawnego poruszania się w świecie mediów cyfrowych jest kluczowa. Ciągła ich ewolucja wymaga, by wciąż aktualizować swoją wiedzę. W tym celu warto sięgnąć po prezentowaną książkę, w której Andrew McStay z pasją analizuje działania reklamowe największych światowych firm medialnych i przedstawia szeroki zakres bieżących zmian.
Autor podkreśla rolę kreatywności, ale docenia też wkład sztucznej inteligencji w reklamę; komentuje pozorny podział między technikami i artystami w reklamie; omawia zjawiska gromadzenia przez analityków informacji na temat naszego życia; porusza kwestię etyki i praktyk reklamowych adresowanych do dzieci w środowisku cyfrowym. Uwzględniając dynamikę zmian, ukazuje praktyczne działania, w których łączy perspektywy branżowe i naukowe z inspirującymi przykładami.
Dużą zaletą książki jest jej przejrzysty układ – czytelnik może szybko przejść do interesujących go zagadnień i pominąć znane mu treści. Nie jest też ona zamkniętą wykładnią wiedzy, ale zachęca do rozważań i realizacji własnych pomysłów. To niezbędne źródło informacji dla praktyków, a także idealny pad ręcznik dla studentów kierunków z takich dziedzin, jak: reklama, media, komunikacja, marketing czy biznes.


Liczba stron306
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
TłumaczenieKarolina Jankowiak
ISBN-13978-83-8142-618-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Media cyfrowe: możliwości wcześniej nieosiągalne    11
  1.1. Czym jest reklama cyfrowa?    13
  1.2. O czym jest ta książka?    16
  
  2. Historia i zakres działania reklamy cyfrowej    25
  2.1. Historia reklamy cyfrowej     25
  2.2. Reklama cyfrowa: kwestia skali    29
  2.3. Ogólny obraz praktyki reklamy cyfrowej    31
  2.4. Kontekst cyfrowy    33
  2.5. Agencje cyfrowe    33
  2.6. Wiodące media cyfrowe    35
  2.7. Kluczowe dyskusje w Świecie Reklamy    36
  2.8. Automatyzacja w reklamie: a co z kreatywnością?    37
  2.9. Blokowanie reklam    38
  2.10. Prywatność    39
  2.11. Kultura promocyjna    39
  2.12. Konwergencja    40
  2.13. W stronę social    42
  2.14. Cyfrowy sprzeciw    43
  2.15. Podsumowanie    44
  
  3. Jak to działa: standardowe media cyfrowe    47
  3.1. Reklama w wyszukiwarkach    48
  3.2. Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO)    51
  3.3. Display advertising    54
  3.4. Zakup bezpośredni    56
  3.5. Sieci reklamowe    57
  3.6. Zakup poprzez ad exchange    58
  3.7. Kupno poprzez programmatic i real-time bidding (RTB)    59
  3.8. Programmatic    61
  3.9. Mobile display    66
  3.10. Ogłoszenia    71
  3.11. Podsumowanie    72
  
  4. Jak to działa: niestandardowe media cyfrowe    75
  4.1. In-game advertising i advergaming    75
  4.2. In-game advertising – reklama w grach komputerowych    77
  4.3. Advergaming    78
  4.4. Grywalizacja    79
  4.5. Media społecznościowe    79
  4.6. Reklama w mediach społecznościowych    80
  4.7. Reklama płatna a shared/earned media    84
  4.8. Podsumowanie    88
  
  5. Kreatywność    91
  5.1. Kontekst branżowy    93
  5.2. Pomysły (big i small ideas)    99
  5.3. Storytelling    103
  5.4. Kreatywność jest ważna, ale czym ona tak naprawdę jest?    107
  5.5. Doświadczenie    107
  5.6. Koncepcje sensoryczno-afektywne    109
  5.7. Empatia, sytuacja i umiejscowienie    110
  5.8. Culture hacking: kombinacje    112
  5.9. Eksploracja    114
  5.10. Transformacje    115
  5.11. Podsumowanie    117
  5.12. Podstawowe zasady kreatywności    118
  
  6. Non-interruptive: uwaga, autentyczność i reklama natywna     121
  6.1. Odbiorcy    122
  6.2. Odbiorcy interaktywni    124
  6.3. Pozyskiwanie uwagi    126
  6.4. Influencerzy    129
  6.5. Reklama natywna: przykład BuzzFeed    133
  6.6. Branded entertainment    138
  6.7. Virality    140
  6.8. Metryka wciąż ma znaczenie    142
  6.9. Możliwości wirtualnej rzeczywistości 2.0     145
  6.10. Podsumowanie    148
  
  7. Media hacking    151
  7.1. Wymagania w zakresie media hacking    152
  7.2. Przykład kreatywnego media hacking: B-Reel    154
  7.3. Hacked media i reinterpretacje historii    158
  7.4. Mixed reality i transmedia    160
  7.5. Rola zabawy    164
  7.6. Kluczowe terminy    165
  7.7. Podsumowanie    167
  
  8. Blokowanie reklam i nieuczciwość: zagrożenia dla reklamy    169
  8.1. Web adblocking    169
  8.2. AdBlock Plus    172
  8.3. Mobile adblocking    175
  8.4. Anti-adblocking    177
  8.5. Uciekanie się do oszustwa     178
  8.6. Podsumowanie    182
  
  9. Reklama adresowana do dzieci: przepisy i etyka mediów cyfrowych    185
  9.1. Badanie etyki w reklamie    186
  9.2. Prawodawstwo i samoregulacja    187
  9.3. Samoregulacja w Wielkiej Brytanii    188
  9.4. Czy dzieci dorastają zbyt szybko? Raport Baileya    189
  9.5. Magiczny moment zrozumienia kontekstu internetowego    194
  9.6. Advergames    195
  9.7. Kanały na YouTubie: przykład AmazingPhil    196
  9.8. Podsumowanie    198
  
  10. Techniki reklamowe: analityka, big data, profilowanie i tożsamość    201
  10.1. Wczoraj: korzenie analityki w reklamie    201
  10.2. Kontekst big data    205
  10.3. Dwudziesty pierwszy wiek: dane i korelacja    206
  10.4. Big data i reklama    208
  10.5. Profilowanie i tożsamość    210
  10.6. Analityka społeczna    213
  10.7. Tekst    216
  10.8. Obraz    218
  10.9. Marketing skierowany do naszych wirtualnych osobistych asystentów (VPA)    221
  10.10. Podsumowanie    223
  
  11. Media empatyczne: emotiveillance i przyszłość reklamy zewnętrznej    225
  11.1. Billboardy wrażliwe na emocje    226
  11.2. Sztuczna inteligencja    228
  11.3. Tam na Wimbledonie    232
  11.4. Teorie podejść emocjonalnych    233
  11.5. Emotiveillance    234
  11.6. Media empatyczne    236
  11.7. Niepokojący czynnik: bliskość bez wzajemności     237
  11.8. Podsumowanie    241
  
  12. Prywatność: przykład aplikacji mobilnych na Android    243
  12.1. Test praktyczny    244
  12.2. Co jest śledzone?    247
  12.3. Pliki cookie    248
  12.4. Definiowanie prywatności: być pozytywnym    253
  12.5. Prywatność: interakcje, oczekiwania i protokół    256
  12.6. Śledzenie i reklama w aplikacjach mobilnych na Android    258
  12.7. Zaufanie    262
  12.8. Zgoda    264
  12.9. Opt-in/opt-out    265
  12.10. Kontekst prawny    266
  12.11. Branża reklamowa pod kontrolą organów amerykańskiej inwigilacji rządowej… bez jej zgody    268
  12.12. Podsumowanie    271
  
  13. Podsumowanie: między sztuką a nauką w reklamie    273
  13.1. Wzniosłość danych    275
  13.2. Riposta kreatywnych    278
  13.3. Podwójne złudzenie    279
  13.4. Czy sztuczna inteligencja kiedykolwiek stworzy Holidays are coming dla Coca-Coli?    281
  13.5. Poza pokusą: kreatywność algorytmiczna    283
  13.6. Napędzanie maszyny    287
  
  Aneks    291
  
  Bibliografia    297
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia