Miłość a pedagogika

1 opinia

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,40  20,50

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 20,50 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,40 zł  


16,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorzy podejmują temat miłości w odniesieniu do szeroko rozumianej pedagogiki w rozmaitych aspektach – to wielogłos pochodzący z wielu obszarów naukowych. Cechuje ich wielobarwność światopoglądowa i różny poziom wrażliwości, ale wszyscy są przekonani, że miłość w kontekście pedagogicznym to zagadnienie doniosłe, którym należy się zajmować. Zróżnicowanie ujęć tego zagadnienia oraz postaw i poglądów sprawia, że w prezentowanej monografii czytelnik znajdzie treści, które go zainteresują i zainspirują w odniesieniu zarówno do badań naukowych, jak i pedagogicznej (edukacyjnej, wychowawczej) działalności praktycznej.


Tom otwiera wprowadzenie czytelników w najważniejsze dyskusje dotyczące pojęcia miłości. W pierwszej części zawarto artykuły, w których z kunsztem i właściwą humanistyce finezją zostało omówione znaczenie tego pojęcia, a także – na podstawie badań – zaprezentowane społeczne funkcjonowanie miłości. Część druga to zbiór tekstów ukazujących miłość w różnych kontekstach kulturowych, oddający zróżnicowanie i bogactwo inspiracji, które wiążą się z problematyką miłości. Takie ujęcie pozwala na dobre przygotowanie do rozważań ściśle pedagogicznych z części trzeciej. Autorzy próbują uchwycić w niej bowiem niezwykłość fenomenu miłości w doświadczeniu pedagogicznym.


The authors cover the subject of love as related to broadly defined pedagogy in its different aspects. Thanks to the varied approaches to the issue, as well as different attitudes and beliefs, readers can find in this monograph content that will interest them and inspire both academic research and pedagogic practice (education, upbringing).


Rok wydania2020
Liczba stron288
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-4036-6
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Krzysztof Kamiński, Przedsłowie. Pedagogika: między miłością a oligofilią    7
  
  MIŁOŚĆ – POJĘCIE I BADANIA
  Sławomir Sztobryn, Miłość – między pragnieniem a tabu    15
  Maria Szyszkowska, Nadużywanie pojęcia miłości    24
  Magdalena Parzyszek, Od miłości oczarowania i rozczarowania do miłości dawania i otrzymywania    30
  Alina Rynio, Cechy i oblicza miłości w nauczaniu św. Jana Pawła II i Benedykta XVI    43
  Małgorzata Kierzkowska, Karolina Skarbek, Oblicza miłości w rodzinie patchworkowej    61
  
  MIŁOŚĆ – KONTEKSTY KULTUROWE
  Ewa Jakimowska, „Pedagogika Siebie?” – Michela Foucault wykład z historii seksualności    75
  Andrzej Kasperek, Różne postaci miłości – przypadek prozy Emmanuela Carrère’a. Studium socjologiczne o związkach między literaturą i życiem społecznym    94
  Izabela Kiełtyk-Zaborowska, O zaletach baśni i trudnych relacjach międzyludzkich na podstawie wybranych utworów braci Grimm    109
  Małgorzata Gajak-Toczek, Wychowanie jako dar miłości. Kilka uwag o filmie „Bezcenny dar” w reżyserii Michaela O. Sajbela w świetle założeń filozofii dialogu Józefa Tischnera    125
  Katarzyna Płoszaj, Wiesław Firek, Doktryna wzajemnego
  szacunku w edukacji olimpijskiej Pierreʼa de Coubertina    140
  
  MIŁOŚĆ – APLIKACJE PEDAGOGICZNE
  Andrzej Sztylka, Humanistyczna idea miłości do tego, co ludzkie, i jej pedagogiczne znaczenie    153
  Małgorzata Balukiewicz, Miłość jako powinność nauczyciela wychowawcy w pracach wybranych pedagogów    164
  Jowita Gromysz, Postromantycy – uczniowie XXI wieku    178
  Adrianna Zawadzka, Miłość jako inspiracja twórcza w pedagogice osób niepełnosprawnych    201
  Norbert Niestolik, Irena Sendlerowa, dobro i miłość jako motyw działań człowieka – z doświadczeń pedagoga    213
  Cecylia Mirela Nawrot, Czas optymizmu w życiu małego dziecka    234
  Teresa Jemczura, Miłość jako prymarna dystynkcja personalizmu pedagogicznego    244
  Mariola Bach CSFN, Wychowanie integralne, czyli o wartościach i miłości    257
  Justyna Modrzejewska, Agnieszka Roszkowska, Jolanta
  Walaszek-Latacz, Ponadczasowe aspekty wychowawcze miłości w teoriach wybitnych pedagogów i psychologów    267
  
  Indeks nazwisk    280
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia