Trener personalny na rynku usług fitness

Trener personalny na rynku usług fitness

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

22,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia jest jedną z pierwszych prac naukowych odnoszących się do badań nad kompetencjami zawodowymi wybranej grupy specjalistów fitness i może stanowić głos w dyskusji nad projektowaniem programów kształcenia w usługach fitness oraz standaryzowaniem zawodu trenera personalnego w Polsce.
W pracy zaprezentowano m.in. najnowsze badania w zakresie definiowania roli trenera personalnego, jego zadań i funkcji. Przedstawiono syntetyczny i komplementarny model kompetencji zawodowych trenerów personalnych, a także wstępną propozycję założeń projektowania ocen pracowniczych. Dokonano także opisu współczesnego rynku pracy w odniesieniu do branży fitness – charakterystyce poddano praktyki pracodawców w zakresie zatrudniania kadr trenerskich w organizacjach sportowo-rekreacyjnych, najczęstsze formy podejmowania współpracy oraz zidentyfikowane modele karier typowe dla tej grupy specjalistów. Przedstawione zostały wymagania formalne związane z nabywaniem kwalifikacji zawodowych w tej profesji oraz kwestie kształcenia zawodowego.


Liczba stron115
WydawcaWydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-64354-38-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    5
  1. Usługi fitness w Polsce 8
    1.1. Istota usług – definicja oraz charakterystyka    8
      1.1.1. Usługi – ujęcie definicyjne    8
      1.1.2. Cechy usług    9
      1.1.3. Potrzeby klientów a wartość usługi    11
    1.2 Analiza sektora usługowego w Polsce    12
      1.2.1. Dynamiczny wzrost sektora usługowego w Polsce    12
      1.2.2. Typologie i klasyfikacje usług    14
      1.2.3. Ulokowanie usług fitness w sektorze usługowym    15
    1.3. Fitness jako branża usługowa    16
      1.3.1. Fitness – ujęcie definicyjne    16
      1.3.2. Rynek usług fitness    20
      1.3.3. Charakterystyka i typologia usług fitness    23
      1.3.4. Trening personalny jako profesjonalna usługa fitness    26
      1.3.5. Istota treningu personalnego    27
      1.3.6. Cele treningu personalnego    27
      1.3.7. Pozyskiwanie klienta w treningu personalnym    28
      1.3.8. Trening personalny jako pakiet usług    29
    1.4. Determinanty rozwoju ruchu fitness w Polsce    33
      1.4.1. Dbałość o zdrowie    33
      1.4.2. Estetyzacja ciała    34
      1.4.3. Kultura fitness – trend na skalę światową    35
  2. Kompetencje zawodowe trenera personalnego 37
    2.1. Trener personalny – specyfika zawodu    37
      2.1.1. Trener personalny jako rola zawodowa    37
      2.1.2. Trener personalny – charakterystyka roli    39
    2.2. Kompetencje zawodowe – ujęcie teoretyczne    42
      2.2.1. Kompetencje zawodowe – definicja    48
      2.2.2. Cechy kompetencji zawodowych    48
      2.2.3. Typologie kompetencji zawodowych    51
      2.2.4. Wybrane modele kompetencji zawodowych    54
    2.3. Metodyka badania kompetencji zawodowych    56
      2.3.1. Podejście jakościowe w badaniach nad kompetencjami    57
      2.3.2. Kompetencje zawodowe jako przedmiot badań    59
      2.3.3. Triangulacja metodologiczna jako komplementarne podejście do badania kompetencji zawodowych    61
      2.3.4. Metody badania kompetencji zawodowych    62
    2.4. Kompetencje trenera personalnego – na podstawie badań empirycznych    64
      2.4.1. Trener personalny – funkcje i role    64
      2.4.2. Trener personalny – instruktor    65
      2.4.3. Trener personalny – motywator    66
      2.4.4. Trener personalny – doradca    67
      2.4.5. Trener personalny – inspirator    68
      2.4.6. Trener personalny – opiekun    68
      2.4.7. Trener personalny – powiernik    69
      2.4.8. Zadania zawodowe trenera personalnego    70
      2.4.9. Kompetencje zawodowe trenera personalnego    72
    2.5. Ocena kompetencji zawodowych trenera personalnego    78
  3. Trener personalny na rynku pracy 82
    3.1. Dynamika rynku pracy a rozwój nowych profesji    82
    3.2. Rynek pracy dla trenerów personalnych    82
      3.2.1. Czy trener personalny to zawód?    82
      3.2.2. Regulacje prawne a zawód trenera personalnego    84
    3.3. Modele karier trenerów personalnych    87
      3.3.1. Kariera zawodowa – ujęcie definicyjne    87
      3.3.2. Formy organizacji pracy trenerów personalnych    88
      3.3.3. Model kariery „nowego typu” wśród trenerów personalnych    89
      3.3.4. Konkurencyjność na rynku usług treningu personalnego    91
    3.4. Kształcenie trenerów personalnych w Polsce    93
  Zakończenie 97
  Bibliografia 99
  Wykaz rycin i tabel 112
  Summary114
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia