INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej. Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty, stanowiąc przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL.
Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części. Dzięki informacjom zawartym w części drugiej czytelnik nauczy się:
• reprezentować i rysować powierzchnie zakrzywione zbudowane z płatów Béziera,
• wykorzystywać w szaderach pracujących w potoku przetwarzania grafiki informacje przekazane w zmiennych interfejsu,
• implementować modele oświetlenia powierzchni,
• na obiekty nakładać tekstury, przy czym dowie się, do czego jeszcze można je zastosować,
• otrzymywać na obrazach cienie,
• budować łańcuch kinematyczny i wprawiać go w ruch,
• przeprowadzać symulację układu cząsteczek za pomocą szadera obliczeniowego,
• uzyskiwać efekty „fotograficzne”: głębię ostrości i rozmycie obiektów w ruchu, dowie się też, jak osiągnąć stereoskopię.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 250 |
Kategoria | Grafika |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-20863-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
14. Druga aplikacja | 245 |
14.1. Płaty powierzchni Béziera | 245 |
14.2. Wymierne płaty Béziera | 249 |
14.3. Szadery | 251 |
14.4. Procedury wprowadzania i rysowania płatów Béziera | 262 |
14.5. Czajnik z Utah | 267 |
14.6. Druga aplikacja | 268 |
14.7. Uzupełnienia | 276 |
15. Aplikacja druga A | 279 |
15.1. Wyświetlanie siatek kontrolnych—szadery | 279 |
15.2. Wyświetlanie siatek kontrolnych—procedury w C | 282 |
15.3. Nowe i zmienione procedury aplikacji | 282 |
15.4. Ćwiczenia | 284 |
15.5. Uzupełnienia | 285 |
16. Aplikacja druga B | 289 |
16.1. Iloczyn sferyczny i powierzchnie obrotowe | 289 |
16.2. Konstruowanie reprezentacji torusa | 291 |
16.3. Zmiany w aplikacji | 293 |
16.4. Ćwiczenia | 298 |
16.5. *Uzupełnienia | 299 |
17. Aplikacja druga C | 303 |
17.1. Modele oświetlenia Phonga i Blinna–Phonga | 303 |
17.2. Szadery | 305 |
17.3. Zmiany w aplikacji | 310 |
17.4. Uzupełnienia | 316 |
17.4.1. Test nożyczek | 316 |
17.4.2. Wczesne testy fragmentu | 316 |
17.4.3. Oświetlenie hemisferyczne | 317 |
17.5. Ćwiczenia | 319 |
18. Aplikacja druga D | 321 |
18.1. Mipmaping | 322 |
18.2. Szadery | 322 |
18.3. Czytanie i pisanie plików TIFF | 327 |
18.4. Procedury przygotowania tekstur | 330 |
18.5. Zmiany w aplikacji | 332 |
18.6. Antyaliasing | 335 |
18.7. Ćwiczenia | 336 |
18.8. Uzupełnienia | 337 |
18.8.1. Rozszerzanie dziedziny tekstur | 337 |
18.8.2. Jednoczesne używanie wielu tekstur | 338 |
18.8.3. Skróty w OpenGL-u ¥. | 339 |
18.8.4. Rzutowe odwzorowanie dziedziny tekstury | 340 |
18.8.5. Antyaliasing w aplikacjach biblioteki FreeGLUT | 342 |
19. Aplikacja druga E | 343 |
19.1. Algebra z geometrią | 343 |
19.2. Tworzenie obrazów poza oknem | 345 |
19.3. Szadery | 345 |
19.4. Procedury obsługi lustra | 348 |
19.5. Zmiany w aplikacji | 352 |
19.6. Ćwiczenia | 357 |
20. Aplikacja druga F | 359 |
20.1. Wektor normalny zaburzonej powierzchni | 359 |
20.2. Szadery | 362 |
20.3. Zmiany w aplikacji | 370 |
20.4. Ćwiczenia | 371 |
20.5. *Uzupełnienia | 371 |
20.5.1. Anizotropowy model oświetlenia | 371 |
20.5.2. Antyaliasing tekstur proceduralnych | 374 |
20.5.3. Mody?kowanie współrzędnych tekstury odkształceń | 375 |
21. Aplikacja druga G | 381 |
21.1. Konstrukcja rzutowania sceny dla źródeł światła | 382 |
21.2. Szadery | 387 |
21.3. Tworzenie buforów ramki i tekstur dla obszarów cienia | 396 |
21.4. Zmiany w aplikacji | 399 |
21.5. Uzupełnienia | 406 |
21.5.1. Poprawianie błędów reprezentacji obszaru cienia | 406 |
21.5.2. Antyaliasing cienia | 408 |
21.6. Ćwiczenia | 410 |
22. Aplikacja druga H | 411 |
22.1. Łańcuchy kinematyczne | 411 |
22.2. Procedury obsługi łańcucha kinematycznego | 416 |
22.3. Szader obliczeniowy artykulacji | 430 |
22.4. Zmiany w aplikacji | 433 |
22.5. Ćwiczenia | 444 |
23. Aplikacja druga I | 445 |
23.1. Równania ruchu i reguły zachowania cząsteczek | 445 |
23.2. Szadery układu cząsteczek | 448 |
23.3. Generatory liczb i wektorów pseudolosowych | 451 |
23.4. Przygotowanie, symulacja i rysowanie układu cząsteczek | 453 |
23.5. Zmiany łańcucha kinematycznego | 461 |
23.6. Algorytm cieni dla mgły | 463 |
23.7. Pozostałe zmiany w aplikacji | 469 |
23.8. Ćwiczenia | 470 |
23.9. *Uzupełnienia | 471 |
23.9.1. Funkcje mieszające | 471 |
23.9.2. Odzorowanie buforów w przestrzeń adresową CPU | 472 |
24. Aplikacja druga J | 473 |
24.1. Podstawy symulacji głębi ostrości | 473 |
24.2. Implementacja bufora akumulacji | 479 |
24.3. Obliczanie parametrów rzutowania | 486 |
24.4. Dalsze zmiany w aplikacji | 489 |
24.5. Ćwiczenia | 499 |
25. Aplikacja druga K | 501 |
25.1. Rysowanie na wielu warstwach | 501 |
25.2. Stereoskopia | 510 |
25.3. Ćwiczenia | 515 |
25.4. Uzupełnienia | 516 |
25.4.1. Tekstury i obrazy | 516 |
25.4.2. Tekstury sześcianowe | 518 |
25.4.3. *Prymitywy z przyległościami | 526 |