OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część III

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

51,80  74,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 74,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 51,80 zł  


51,80

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej. Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty, stanowiąc przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL.
Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części. W części trzeciej jest więcej informacji na temat graficznego interfejsu użytkownika i przykład ogólnego programowania procesora graficznego (GPGPU): zaimplementowany w GLSL-u algorytm zagęszczania siatek użyty w trzeciej aplikacji do otrzymania gładkiej powierzchni o skomplikowanym kształcie. Dzięki niej czytelnik dowie się również, jak:
• oprogramować wihajstry realizujące graficzny interfejs użytkownika,
• napisać szader obliczeniowy realizujący zagęszczanie siatek,
• narysować zagęszczoną siatkę,
• odkształcać siatkę za pomocą łańcucha kinematycznego i szadera obliczeniowego,
• za pomocą graficznego interfejsu użytkownika umożliwić tworzenie animacji metodą klatek kluczowych.


Rok wydania2019
Liczba stron254
KategoriaGrafika
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20864-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  26. Graficzny interfejs użytkownika w XWindow     531
    26.1. Struktury danych i procedury podstawowe     532
    26.2. Procedury przekazujące komunikaty     537
    26.3. Kodowanie kolorów w systemie XWindow     542
    26.4. Przykłady wihajstrów     544
  27. Zagęszczanie siatek 551
    27.1. Definicja i warunki poprawności siatki     551
    27.2. Reprezentacja siatki w pamięci RAM CPU     553
    27.3. Reprezentacja siatki w pamięci GPU     554
    27.4. Podwajanie i uśrednianie siatki     559
    27.5. Obliczanie sum prefiksowych     561
    27.6. Zmienne szadera zagęszczania siatek     565
    27.7. Implementacja podwajania     568
    27.8. Implementacja uśredniania     583
    27.9. Procedura zagęszczania siatki     592
    27.10. Przygotowanie i likwidacja programu zagęszczania siatek     593
    27.11. Ćwiczenia     594
  28. Trzecia aplikacja     595
    28.1. Model dłoni     595
    28.2. Rysowanie siatki     596
    28.3. Okna trzeciej aplikacji     604
    28.4. Obsługa przekształceń     617
    28.5. Wyświetlane obiekty     619
    28.6. Ćwiczenia     621
  29. Aplikacja trzecia A     623
    29.1. Obliczanie wektorów normalnych     623
    29.2. Rysowanie siatki     629
    29.3. Zmiany w aplikacji     634
    29.4. Ćwiczenia     636
  30. Aplikacja trzecia B     637
    30.1. Łańcuch kinematyczny     637
    30.2. Rysowanie sceny     646
    30.3. Interfejs użytkownika     646
    30.4. Pozostałe zmiany w aplikacji     648
    30.5. Ćwiczenia     650
  31. Aplikacja trzecia C     651
    31.1. Łańcuch kinematyczny     651
    31.2. Szadery i procedury rysowania sceny     660
    31.3. Pozostałe zmiany w aplikacji     669
    31.4. Ćwiczenia     670
    31.5. Uzupełnienia     671
  32. Aplikacja trzecia D     673
    32.1. Działanie interfejsu użytkownika     673
    32.2. Wihajster osi czasu     675
    32.3. Procedury obsługi animacji     685
    32.4. Menu trzeciego podokna     694
    32.5. Pozostałe zmiany w aplikacji     698
    32.6. *Ćwiczenia     698
  A. Jeszcze trochę algebry z geometrią     699
    A.1. Załamanie światła     699
    A.2. Konstrukcja obrotu do ustalonego położenia     700
    A.3. Rozkładanie przekształceń a?nicznych     702
    A.4. Kwaterniony i obroty     706
  B. Krzywe i powierzchnie B-sklejane     717
    B.1. Określenie funkcji, krzywych i płatów B-sklejanych     717
    B.2. Algorytmy de Boora     719
    B.3. B-sklejane krzywe interpolacyjne     725
    B.4. Sklejane krzywe kwaternionowe     731
  C. Światło, kolory, barwy i ich współrzędne     735
    C.1. Radiometria i fotometria     735
    C.2. Widzenie trójbarwne     740
    C.3. Diagram CIE     742
    C.4. Układy współrzędnych RGB     745
    C.5. Układy z luminancją i chrominancją     747
    C.6. Układy z subtraktywnym mieszaniem barw     748
    C.7. Układy HSV i HSL     749
  D. Dżojstik w aplikacjach XWindow     751
    D.1. Aktywne sprawdzanie     751
    D.2. Komunikacja za pośrednictwem systemu XWindow     756
  E. Rzutowanie nieliniowe     763
    E.1. Panorama punktowa     763
    E.2. Panorama linearna     765
    E.3. Rzutowanie na sferę     766
    E.4. Rozdrabnianie w rzutowaniu nieliniowym     767
  F. Słowniki     775
    F.1. Słownik TLS-ów i CzLS-ów     775
    F.2. Słownik wyrazów wieloznacznych     779
  Skorowidz     783
RozwińZwiń