INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej. Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty, stanowiąc przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL.
Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części. W części trzeciej jest więcej informacji na temat graficznego interfejsu użytkownika i przykład ogólnego programowania procesora graficznego (GPGPU): zaimplementowany w GLSL-u algorytm zagęszczania siatek użyty w trzeciej aplikacji do otrzymania gładkiej powierzchni o skomplikowanym kształcie. Dzięki niej czytelnik dowie się również, jak:
• oprogramować wihajstry realizujące graficzny interfejs użytkownika,
• napisać szader obliczeniowy realizujący zagęszczanie siatek,
• narysować zagęszczoną siatkę,
• odkształcać siatkę za pomocą łańcucha kinematycznego i szadera obliczeniowego,
• za pomocą graficznego interfejsu użytkownika umożliwić tworzenie animacji metodą klatek kluczowych.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 254 |
Kategoria | Grafika |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-20864-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
26. Graficzny interfejs użytkownika w XWindow | 531 |
26.1. Struktury danych i procedury podstawowe | 532 |
26.2. Procedury przekazujące komunikaty | 537 |
26.3. Kodowanie kolorów w systemie XWindow | 542 |
26.4. Przykłady wihajstrów | 544 |
27. Zagęszczanie siatek 551 | |
27.1. Definicja i warunki poprawności siatki | 551 |
27.2. Reprezentacja siatki w pamięci RAM CPU | 553 |
27.3. Reprezentacja siatki w pamięci GPU | 554 |
27.4. Podwajanie i uśrednianie siatki | 559 |
27.5. Obliczanie sum prefiksowych | 561 |
27.6. Zmienne szadera zagęszczania siatek | 565 |
27.7. Implementacja podwajania | 568 |
27.8. Implementacja uśredniania | 583 |
27.9. Procedura zagęszczania siatki | 592 |
27.10. Przygotowanie i likwidacja programu zagęszczania siatek | 593 |
27.11. Ćwiczenia | 594 |
28. Trzecia aplikacja | 595 |
28.1. Model dłoni | 595 |
28.2. Rysowanie siatki | 596 |
28.3. Okna trzeciej aplikacji | 604 |
28.4. Obsługa przekształceń | 617 |
28.5. Wyświetlane obiekty | 619 |
28.6. Ćwiczenia | 621 |
29. Aplikacja trzecia A | 623 |
29.1. Obliczanie wektorów normalnych | 623 |
29.2. Rysowanie siatki | 629 |
29.3. Zmiany w aplikacji | 634 |
29.4. Ćwiczenia | 636 |
30. Aplikacja trzecia B | 637 |
30.1. Łańcuch kinematyczny | 637 |
30.2. Rysowanie sceny | 646 |
30.3. Interfejs użytkownika | 646 |
30.4. Pozostałe zmiany w aplikacji | 648 |
30.5. Ćwiczenia | 650 |
31. Aplikacja trzecia C | 651 |
31.1. Łańcuch kinematyczny | 651 |
31.2. Szadery i procedury rysowania sceny | 660 |
31.3. Pozostałe zmiany w aplikacji | 669 |
31.4. Ćwiczenia | 670 |
31.5. Uzupełnienia | 671 |
32. Aplikacja trzecia D | 673 |
32.1. Działanie interfejsu użytkownika | 673 |
32.2. Wihajster osi czasu | 675 |
32.3. Procedury obsługi animacji | 685 |
32.4. Menu trzeciego podokna | 694 |
32.5. Pozostałe zmiany w aplikacji | 698 |
32.6. *Ćwiczenia | 698 |
A. Jeszcze trochę algebry z geometrią | 699 |
A.1. Załamanie światła | 699 |
A.2. Konstrukcja obrotu do ustalonego położenia | 700 |
A.3. Rozkładanie przekształceń a?nicznych | 702 |
A.4. Kwaterniony i obroty | 706 |
B. Krzywe i powierzchnie B-sklejane | 717 |
B.1. Określenie funkcji, krzywych i płatów B-sklejanych | 717 |
B.2. Algorytmy de Boora | 719 |
B.3. B-sklejane krzywe interpolacyjne | 725 |
B.4. Sklejane krzywe kwaternionowe | 731 |
C. Światło, kolory, barwy i ich współrzędne | 735 |
C.1. Radiometria i fotometria | 735 |
C.2. Widzenie trójbarwne | 740 |
C.3. Diagram CIE | 742 |
C.4. Układy współrzędnych RGB | 745 |
C.5. Układy z luminancją i chrominancją | 747 |
C.6. Układy z subtraktywnym mieszaniem barw | 748 |
C.7. Układy HSV i HSL | 749 |
D. Dżojstik w aplikacjach XWindow | 751 |
D.1. Aktywne sprawdzanie | 751 |
D.2. Komunikacja za pośrednictwem systemu XWindow | 756 |
E. Rzutowanie nieliniowe | 763 |
E.1. Panorama punktowa | 763 |
E.2. Panorama linearna | 765 |
E.3. Rzutowanie na sferę | 766 |
E.4. Rozdrabnianie w rzutowaniu nieliniowym | 767 |
F. Słowniki | 775 |
F.1. Słownik TLS-ów i CzLS-ów | 775 |
F.2. Słownik wyrazów wieloznacznych | 779 |
Skorowidz | 783 |