INNE EBOOKI AUTORA
-17%
Publikacja stanowi kompleksowe i przejrzyste ujęcie aktualnych trendów i zmian legislacyjnych z zakresu międzynarodowego prawa podatkowego.
W książce znajdziesz:
wyjaśnienie podstawowych pojęć z zakresu międzynarodowego prawa podatkowego,
źródła tego prawa i relacje między nimi oraz
współczesne tendencje polegające przede wszystkim na identyfikowaniu i przeciwdziałaniu strukturom międzynarodowego agresywnego planowania podatkowego;
pogłębioną analizę postanowień Modelu Konwencji OECD, na którym wzorowane są polskie umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz charakterystykę tych umów pod kątem zgodności ich treści z postanowieniami Modelu.
W pracy omówiono m.in.:
zagadnienia obejmujące rezydencję podatkową, zagraniczny zakład, pracowników transgranicznych i opodatkowanie dochodów biernych (dywidendy, odsetki, należności licencyjne);
kwestie proceduralne odnoszące się do wymiany informacji podatkowych oraz rozstrzygania sporów dotyczących podwójnego opodatkowania;
problematykę nadużycia umów o unikaniu podwójnego opodatkowania (treaty shopping) i innych form międzynarodowego unikania opodatkowania;
międzynarodowe i krajowe klauzule antyabuzywne.
Publikacja uwzględnia:
najnowszą wersję Modelu Konwencji OECD z 2017 r.,
Konwencję MLI, która weszła w życie w 2018 r.,
zmiany polskich ustaw o podatkach dochodowych obowiązujące od 2019 r. w zakresie implementacji środków przeciwko unikaniu opodatkowania zawartych w dyrektywie ATAD,
ustawę z 16.10.2019 r. o rozstrzyganiu sporów dotyczących podwójnego opodatkowania oraz zawieraniu uprzednich porozumień cenowych.
Adresaci:
Książka jest przeznaczona dla adwokatów, radców prawnych, sędziów, doradców podatkowych, a także pracowników administracji rządowej i samorządowej zajmujących się opodatkowaniem transgranicznym. Będzie cennym źródłem wiedzy dla ekonomistów i księgowych, menedżerów firm międzynarodowych oraz przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terytorium innych państw poprzez zagraniczny zakład czy spółkę zależną. Zainteresuje również pracowników naukowych oraz studentów prawa, administracji i finansów.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 592 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8187-684-1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Część I | |
Ogólna charakterystyka międzynarodowego prawa podatkowego | |
Rozdział I. Podstawowe pojęcia, zasady i źródła międzynarodowego prawa podatkowego | |
1.1. Podstawowe pojęcia | |
1.2. Zasady międzynarodowego prawa podatkowego | |
1.3. Źródła międzynarodowego prawa podatkowego | |
1.3.1. Rodzaje źródeł | |
1.3.2. Prawo międzynarodowe | |
1.3.3.1. Umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania | |
1.3.3.2. Inne rodzaje bilateralnych i multilateralnych umów podatkowych | |
1.3.3.3. Inne umowy międzynarodowe mające znaczenie w obszarze podatków | |
1.3.3. Prawo europejskie | |
1.3.4. Prawo krajowe | |
1.4. Relacje między źródłami międzynarodowego prawa podatkowego | |
1.4.1. Prawo międzynarodowe a prawo krajowe | |
1.4.2. Prawo międzynarodowe a prawo europejskie | |
Rozdział II. Współczesne problemy międzynarodowego prawa podatkowego | |
2.1.Globalizacja gospodarki i jej konsekwencje w obszarze podatków | |
2.2. Przeciwdziałanie erozji podstawy opodatkowania i przerzucaniu dochodów jako cel międzynarodowego prawa podatkowego | |
2.2.1. Strategie agresywnego planowania podatkowego i środki ich neutralizowania | |
2.2.1.1. Arbitraż podatkowy | |
2.2.1.2. Nadużycie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania (treaty abuse) | |
2.2.1.3. Przerzucanie zysków w drodze nadmiernych płatności z tytułu odsetek | |
2.2.1.4. Ceny transferowe | |
2.2.1.5. Wykorzystanie rajów podatkowych | |
2.2.1.6. Zmiana rezydencji podatkowej , przeniesienie aktywów i zakładu do innego państwa. | |
2.2.2. Proceduralne środki przeciwdziałania erozji podstawy opodatkowania i przerzucaniu zysków | |
2.2.2.1. Współpraca administracji podatkowych w zakresie wymiany informacji | |
2.2.2.2. Obowiązkowe ujawnianie administracjom podatkowym struktur agresywnego planowania podatkowego | |
2.3. Problem konkurencji podatkowej | |
Część II | |
Eliminowanie międzynarodowego podwójnego opodatkowania. Zagadnienia ogólne. | |
Rozdział I . Międzynarodowe podwójne opodatkowanie i kształtowanie się modeli konwencji służących wyeliminowaniu tego zjawiska. | |
1.1.Pojęcie międzynarodowego podwójnego opodatkowania | |
1.2.Ewolucja modeli konwencji o unikaniu podwójnego opodatkowania | |
Rozdział II. Charakterystyka struktury i treści rozdziałów Modelu Konwencji OECD | |
2.1.Struktura rozdziałów | |
2.2.Treść rozdziałów | |
Rozdział III .Charakterystyka treści poszczególnych artykułów Modelu Konwencji OECD | |
3.1.Zakres konwencji | |
3.2. Definicje | |
3.3. Opodatkowanie dochodu – normy dystrybutywne | |
3.4.Opodatkowanie majątku – normy dystrybutywne. | |
3.5.Metody eliminowania podwójnego opodatkowania | |
3.6. Przepisy szczególne | |
3.7.Postanowienia końcowe | |
Rozdział IV. Model Konwencji OECD a umowy bilateralne o unikaniu podwójnego opodatkowania | |
4.1. Wpływ Modelu Konwencji OECD na treść umów bilateralnych | |
4.2. Zmiany treści Modelu Konwencji OECD a zmiany umów bilateralnych | |
4.3. Zmiany umów bilateralnych za pośrednictwem Konwencji MLI | |
4.3.1. Struktura Konwencji MLI i zastosowany w niej mechanizm zmian umów | |
4.3.2. Charakterystyka treści poszczególnych artykułów Konwencji MLI | |
4.3.3. Polityka zmian umów zawartych przez Polskę za pośrednictwem Konwencji MLI | |
4.3.3. Przegląd zmian wprowadzonych do treści umów zawartych przez Polskę za pośrednictwem Konwencji MLI | |
Rozdział V. Wykładnia umów o unikaniu podwójnego opodatkowania | |
5.1. Problemy wykładni umów | |
5.2. Znaczenie Konwencji Wiedeńskiej dla wykładni umów | |
5.2.1. Zasady ogólne | |
5.2.2. Wykładnia umów, których autentyczny tekst został ustalony w dwóch lub więcej językach | |
5.3. Znaczenie umów oraz prawa krajowego w procesie wykładni umów. | |
5.4. Znaczenie Modelu Konwencji OECD i komentarzy w procesie wykładni umów | |
5.5. Znaczenie innych środków w procesie wykładni umów | |
5.6 .Problemy wykładni umów w praktyce | |
Część III | |
Eliminowanie Podwójnego Opodatkowania. Wybrane zagadnienia szczegółowe | |
Rozdział I. Rezydencja podatkowa | |
1.1. Osoby fizyczne | |
1.1.1. Kryteria rezydencji podatkowej w prawie krajowym | |
1.1.2. Rozstrzyganie konfliktu rezydencji w świetle art.4 ust.2 Modelu Konwencji OECD | |
1.1.3. Rozstrzyganie konfliktu rezydencji na przykładzie wybranych orzeczeń sądowych | |
1.1.4. Rozstrzyganie konfliktu rezydencji w polskiej praktyce traktatowej | |
1.1.5. Kryteria rezydencji podatkowej w prawie polskim. | |
1.2. Osoby inne niż osoby fizyczne. | |
1.2.1. Kryteria rezydencji podatkowej w prawie krajowym | |
1.2.2. Rozstrzyganie konfliktu rezydencji w oparciu o art.4 ust.3 Modelu Konwencji OECD. | |
1.2.2.1.Rozwiązania zawarte w Modelu Konwencji przed 2017 r. | |
1.2.2.2.Rozwiązania zawarte w Modelu Konwencji w wersji z 2017 r. | |
1.2.3. Rozstrzyganie konfliktu rezydencji na przykładzie wybranych orzeczeń sądowych | |
1.2.7. Rozstrzyganie konfliktu rezydencji w polskiej praktyce traktatowej | |
1.2.8. Kryteria rezydencji podatkowej w prawie polskim. | |
Rozdział II. Zakład | |
2.1.Koncepcja zakładu | |
2.2. Postacie zakładu | |
2.3.Pojęcie zakładu jako stałej placówki w rozumieniu art.5 ust.1 Modelu Konwencji OECD | |
2.4.Obecność personelu a istnienie zakładu. Serwer komputerowy jako zakład. | |
2.5.Rodzaje stałych placówek stanowiących zakład w świetle art.5 ust.2 Modelu Konwencji OECD | |
2.6.Plac budowy, prace budowlane lub instalacyjne jako zakład | |
2.6.1. Zasady ogólne | |
2.6.2.Przeciwdziałanie sztucznemu dzieleniu kontraktów | |
2.7.Placówki nie stanowiące zakładu w świetle art.5 ust.4 Modelu Konwencji | |
2.7.1. Placówki o charakterze przygotowawczym lub pomocniczym. | |
2.7.2.Nowe uregulowania przeciwko nadużywaniu statusu zakładu | |
2.8.Zakład agencyjny (Agency PE) | |
2.8.1. Pojęcie zależnego przedstawiciela | |
2.8.2. Pojęcie niezależnego przedstawiciela | |
2.9. Spółka zależna jako zakład | |
2.10. Zakład usługowy (Services PE) | |
2.11. Spółka transparentna podatkowo jako zakład wspólników | |
2.12. Pojęcie zakładu na przykładzie wybranych orzeczeń sądowych i praktyki organów podatkowych | |
2.13. Pojęcie zakładu w polskiej praktyce traktatowej | |
2.14. Pojęcie zakładu w prawie polskim | |
Rozdział III. Przypisanie zysku do zakładu | |
3.1. Koncepcje przypisania zysków do zakładu w praktyce OECD | |
3.2.Model Konwencji 2008 | |
3.3.Model Konwencji 2010 i wersje późniejsze | |
3.4.Przykłady ilustrujące zastosowanie AOA | |
3.5.Przypisanie zysku do zakładu na przykładzie wybranych orzeczeń sądowych | |
3.6.Polska praktyka traktatowa | |
3.7.Przypisanie zysku do zakładu w prawie polskim | |
3.7.1. Przepisy obowiązujące do końca 2018 r. | |
3.7.2.Przepisy obowiązujące od 2019 r. | |
3.7.3.Przepisy obowiązujące od 2019 r. a umowy bilateralne zawarte przez Polskę | |
Rozdział IV. Pracownicy transgraniczni | |
4.1. Charakterystyka ogólna | |
4.2. Problem opodatkowania składników wynagrodzeń o niejednoznacznym związku z pracą wykonywaną w danym państwie | |
4.3. Opcje giełdowe | |
4.4. Opodatkowanie dochodu z pracy tylko w państwie rezydencji | |
4.4.1. Warunek długości pobytu | |
4.4.2. Rezydencja pracodawcy | |
4.4.3. Wykładnia pojęcia „ pracodawca”. | |
4.5. Opodatkowanie wynagrodzenia za pracę świadczoną na pokładzie statków morskich lub powietrznych | |
4.6. Opodatkowanie wynagrodzeń pracowników transgranicznych na przykładzie wybranych orzeczeń sądowych | |
4.7. Polska praktyka traktatowa | |
4.8. Problem równego traktowania pracowników transgranicznych w międzynarodowym i unijnym prawie podatkowym. | |
4.8.1. Równe traktowanie pracowników w świetle prawa międzynarodowego | |
4.8.2. Równe traktowanie pracowników w świetle prawa unijnego. | |
4.9. Opodatkowanie pracowników transgranicznych w prawie polskim | |
4.9.1. Polska jako państwo rezydencji pracownika wykonującego pracę za granicą | |
4.9.2. Polska jako państwo wykonywania pracy dla pracownika będącego nierezydentem podatkowym. | |
4.9.3. Opodatkowanie opcji giełdowych uzyskanych od zagranicznego podmiotu | |
Rozdział V. Dochody bierne. Dywidendy. Odsetki . Należności licencyjne. | |
5.1.Charakterystyka ogólna dochodów biernych | |
5.1.1. Alokacja praw do opodatkowania dywidend, odsetek i należności licencyjnych. | |
5.1.2. Status odbiorcy. Pojęcie beneficial owner. | |
5.1.3. Dywidendy, odsetki i należności licencyjne jako zysk zakładu. | |
5.1.4. Zasada rynkowości przy ustalaniu kwoty odsetek i należności licencyjnych | |
5.2. Dywidendy | |
5.2.1. Pojęcie dywidendy | |
5.2.2. Szczegółowe zasady opodatkowania | |
5.2.3. Opodatkowanie dywidend na przykładzie wybranych orzeczeń sądowych | |
5.2.4. Międzynarodowy a unijny system opodatkowania dywidend | |
5.2.5. Polska praktyka traktatowa | |
5.2.6. Opodatkowanie dywidend w prawie polskim | |
5.2.6.1. Ogólne zasady opodatkowania | |
5.2.6.2. Metody unikania podwójnego opodatkowania | |
5.3. Odsetki | |
5.3.1. Pojęcie odsetek | |
5.3.2. Szczegółowe zasady opodatkowania | |
5.3.2.1. Zakład jako płatnik odsetek | |
5.3.2.2. Opodatkowanie odsetek tylko w państwie rezydencji | |
5.3.3. Opodatkowanie odsetek na przykładzie wybranych orzeczeń sądowych | |
5.3.4. Międzynarodowy a unijny system opodatkowania odsetek | |
5.3.5. Polska praktyka traktatowa | |
5.3.6. Opodatkowanie odsetek w prawie polskim | |
5.4. Opodatkowanie należności licencyjnych | |
5.4.1. Pojęcie należności licencyjnych | |
5.4.2. Szczegółowe zasady opodatkowania | |
5.4.3. Opodatkowanie należności licencyjnych na przykładzie wybranych orzeczeń sądowych | |
5.4.4. Międzynarodowy a unijny system opodatkowania należności licencyjnych | |
5.4.5. Polska praktyka traktatowa | |
5.4.6. Opodatkowanie należności licencyjnych w prawie polskim | |
5.5. Zasady poboru podatku u źródła od dywidend, odsetek i należności licencyjnych w prawie polskim od 2019 r. | |
Rozdział VI. Zyski kapitałowe | |
6.1. Ogólne zasady opodatkowania zysków kapitałowych | |
6.2. Zyski z przeniesienia własności majątku nieruchomego | |
6.3. Zyski z przeniesienia własności majątku ruchomego stanowiącego część majątku zakładu | |
6.4. Zyski z przeniesienia własności statków morskich lub powietrznych | |
6.5. Klauzula nieruchomościowa | |
6.6. Zyski z przeniesienia jakiegokolwiek innego majątku. | |
6.7. Opodatkowanie zysków kapitałowych na przykładzie wybranych orzeczeń sądowych | |
6.8. Polska praktyka traktatowa | |
6.9. Opodatkowanie zysków kapitałowych w prawie polskim | |
Rozdział VII. Metody eliminowania podwójnego opodatkowania | |
7.1. Ogólna charakterystyka metod eliminowania podwójnego opodatkowania | |
7.2. Wybór metody eliminowania podwójnego opodatkowania | |
7.3. Metody eliminowania podwójnego opodatkowania w świetle postanowień Modelu Konwencji OECD | |
7.3.1. Metoda zwolnienia | |
7.3.2. Metoda kredytu podatkowego | |
7.4. Zmiany w zakresie metod eliminowania podwójnego opodatkowania wprowadzane do umów bilateralnych za pośrednictwem Konwencji MLI | |
7.5. Metody eliminowania podwójnego opodatkowania w świetle wybranych orzeczeń sądowych | |
7.6. Metody eliminowania podwójnego opodatkowania w polskiej praktyce traktatowej | |
7.7. Metody eliminowania podwójnego opodatkowania w prawie polskim. | |
7.7.1. Zasady ogólne | |
7.7.2. Ulga abolicyjna | |
Część IV | |
Nadużycie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania i inne formy międzynarodowego unikania opodatkowania oraz środki przeciwdziałania tym zjawiskom. | |
Rozdział I. Ogólna charakterystyka zjawiska międzynarodowego unikania opodatkowania | |
1.1.Pojęcie i formy międzynarodowego unikania opodatkowania | |
1.2. Klasyfikacja środków przeciwko międzynarodowemu unikaniu opodatkowania | |
1.2.1. Środki normatywne o charakterze ogólnym i szczególnym | |
1.2.2. Środki normatywne umowne, unijne i krajowe. | |
1.2.3. Krajowe doktryny orzecznicze | |
Rozdział II. Nadużycie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania | |
2.1. Środki przeciwko nadużyciu umów zawarte w umowach | |
2.1.1. Klauzula Principal Purpose Test | |
2.1.2. Klauzula beneficial ownership | |
2.1.3.Klauzula Limitation of Benefits | |
2.1.4. Klauzule szczególne anti-conduit | |
2.1.5. Pozostałe klauzule i postanowienia szczególne | |
2.1.6. Rozwiązania przeciw nadużyciu umów przewidziane w Konwencji MLI i ich wpływ na klauzule zawarte w obowiązujących umowach | |
2.2. Krajowe środki przeciwko nadużyciu umów | |
2.3. Zasada zakazu nadużycia umów jako podstawa odebrania korzyści umownych | |
2.4.Polska praktyka traktatowa w przedmiocie nadużycia umów | |
2.4.1. Klauzule przeciwko nadużyciu umów przed zmianami wprowadzonymi przez Konwencję MLI | |
2.4.2. Klauzule przeciwko nadużyciu umów po zmianach wprowadzonymi przez MLI | |
2.5. Nadużycie umów a nadużycie dyrektyw unijnych | |
2.5.1. Koncepcja nadużycia prawa w orzecznictwie TSUE (ETS) | |
2.5.2.Klauzule szczególne przeciwko directive shopping | |
2.5.3. Inne klauzule przeciwko nadużyciu dyrektyw | |
2.6. Środki prawa polskiego przeciwko nadużyciu umów i dyrektyw | |
2.6.1. Ewolucja klauzuli ogólnej i jej treść normatywna | |
2.6.2. Problem stosowania krajowej klauzuli ogólnej do przeciwdziałania nadużyciu umów | |
2.6.3. Implementacja klauzul szczególnych przeciwko nadużyciu dyrektyw | |
Rozdział III. Ceny transferowe | |
3.1. Art.9 Modelu Konwencji – Przedsiębiorstwa powiązane | |
3.1.1. Definicja przedsiębiorstw powiązanych oraz korekta pierwotna | |
3.1.2. Korekta korespondująca | |
3.2. Polska praktyka traktatowa w zakresie art.9 Modelu Konwencji | |
3.3. Wpływ Modelu Konwencji i Wytycznych OECD na regulacje krajowe w zakresie cen transferowych | |
3.4. Ratio legis regulacji o cenach transferowych | |
3.5. Wybrane aspekty regulacji o cenach transferowych. | |
3.5.1. Metody ustalania cen transferowych | |
3.5.2. Rozwiązania szczególne ze względu na specyfikę przedmiotu transakcji | |
3.5.2.1. Wartości niematerialne i prawne | |
3.5.2.2 Umowy o podziale kosztów | |
3.5.2.3. Usługi wewnątrzgrupowe | |
3.5.3. Dokumentacja | |
3.5.4. Uprzednie porozumienia cenowe | |
3.6. Regulacje prawa polskiego w zakresie cen transferowych | |
3.6.1. Ratio legis regulacji | |
3.6.2. Struktura i zakres regulacji | |
3.6.2.1. Podatki dochodowe | |
3.6.2.2. Regulacje o charakterze proceduralnym (APA) | |
Rozdział IV. Zagraniczne spółki kontrolowane | |
4.1. Charakterystyka ogólna | |
4.2. Regulacje unijne | |
4.3. Regulacje polskie | |
4.4. Kontrowersje wokół zgodności z umowami o unikaniu podwójnego opodatkowania | |
Rozdział V Zmiana rezydencji podatkowej , przeniesienie aktywów i zakładu do innego państwa. | |
5.1.Charakterystyka ogólna | |
5.2.Regulacje unijne | |
5.3. Regulacje polskie | |
Rozdział VI Przerzucanie zysków w drodze nadmiernych płatności z tytułu odsetek | |
6.1.Charakterystyka ogólna | |
6.2. Regulacje unijne | |
6.3. Regulacje polskie | |
6.3.1. Ewolucja rozwiązań | |
6.3.2. Obecny stan prawny | |
Rozdział VII. Wykorzystanie rozbieżności w kwalifikowaniu struktur hybrydowych | |
7.1. Charakterystyka ogólna | |
7.1.1. Istota i przykłady stosowania | |
7.1.2. Rekomendacje OECD | |
7.2. Regulacje unijne | |
7.2.1. Dyrektywa 96/2011 | |
7.2.2. Dyrektywa ATAD | |
7.3. Regulacje polskie | |
Rozdział VIII. Raje podatkowe | |
8.1.Charakterystyka ogólna | |
8.2.Przyczyny rozwoju i skala wykorzystania rajów podatkowych | |
8.3.Środki OECD i UE przeciwko rajom podatkowym | |
8.4. Regulacje polskie | |
Część V | |
Zagadnienia proceduralne związane ze współpracą międzynarodową w zakresie wymiany informacji podatkowych oraz rozstrzyganiem kwestii spornych. | |
Rozdział I. Wymiana informacji podatkowych. | |
1.1. Podstawy prawne wymiany informacji podatkowych | |
1.2. Art.26 Modelu Konwencji OECD | |
1.2.1. Zasady wymiany informacji | |
1.2.2. Formy wymiany informacji | |
1.2.3. Tajemnica informacji | |
1.2.4. Ograniczenia w wymianie informacji | |
1.2.5. Interes wewnętrzny państwa proszonego a obowiązek przekazania informacji | |
1.2.6. Informacje będące w posiadaniu banku lub innej instytucji finansowej | |
1.3. Konwencja o wzajemnej pomocy administracyjnej w sprawach podatkowych ( Konwencja Strasburska) | |
1.4. Umowy o wymianie informacji w sprawach podatkowych (Tax Information Exchange Agreements -TIEAs) | |
1.5. Inne umowy międzynarodowe | |
1.5.1. FATCA (Foreign Account Tax Compliance Act) | |
1.5.2. Umowy wielostronne o automatycznej wymianie informacji | |
1.5.3. Rubic agreements | |
1.6.Międzynarodowy a unijny system wymiany informacji | |
1.7.Wymiana informacji podatkowych na przykładzie wybranych orzeczeń sądowych | |
1.8.Wymiana informacji podatkowej w polskiej praktyce traktatowej | |
1.9.Wymiana informacji podatkowych w prawie polskim | |
1.9.1. Ustawa o wymianie informacji z innymi państwami | |
1.9.2. Informacje o schematach podatkowych | |
Rozdział II. Procedura wzajemnego porozumiewania się | |
2.1. Charakterystyka ogólna | |
2.2.Eliminowanie opodatkowania niezgodnego z postanowieniami umowy. | |
2.3. Rozwiązywanie problemów związanych z interpretacją lub stosowaniem umowy | |
2.4. Zasady i formy komunikowania się umawiających się państw w toku procedury wzajemnego porozumiewania się. | |
2.5. Postępowanie Arbitrażowe | |
2.5.1. Wszczęcie i skutki postępowania arbitrażowego w świetle art.25 ust.5 Modelu Konwencji OECD | |
2.5.2. Postępowanie arbitrażowe a krajowe środki prawne | |
2.5.3. Postępowanie arbitrażowe zgodnie z Konwencją MLI | |
2.6. Międzynarodowa a unijna procedura wzajemnego porozumiewania się. | |
2.7. Procedura wzajemnego porozumiewania się na przykładzie wybranych orzeczeń sądowych | |
2.8. Procedura wzajemnego porozumiewania się w polskiej praktyce traktatowej | |
2.9. Przepisy prawa polskiego dotyczące procedury wzajemnego porozumiewania się. | |