Ujawnianie informacji niefinansowych w zakresie CSR. Dobre praktyki

-17%

Ujawnianie informacji niefinansowych w zakresie CSR. Dobre praktyki

4 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,28  16,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 16,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 12,32 zł  


13,28

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W niniejszej monografii w warstwie teoretycznej skoncentrowano się na wskazaniu wielowymiarowości działań inicjowanych przez spółki należące do różnych sektorów w kontekście raportowania CSR. Część praktyczną zaś poświęcono wyróżnieniu obszarów, sposobów i zakresu ujawnianych informacji w ramach podejmowanych działań prospołecznych, proekologicznych, proetycznych i prośrodowiskowych, stanowiących studium dobrych praktyk.


Rok wydania2019
Liczba stron174
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-553-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie do tematyki (Magdalena Wójcik-Jurkiewicz)    11
  Część I
  Ujawnienia niefinansowe
  Rozdział I
  Ujawnienia niefinansowe na przykładzie zintegrowanego sprawozdania Grupy Kapitałowej Lubelski Węgiel „Bogdanka” S.A. (Monika Żebrowska, Dawid Szałkowski)    17
  1. Wprowadzenie    17
  2. Istota i rozwój społecznej odpowiedzialności biznesu    18
  3. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/95/UE    19
  4. Ujawnienia niefinansowe w raporcie Grupy Kapitałowej Lubelski Węgiel „Bogdanka” S.A.    20
  5. Podsumowanie    24
  Rozdział II
  Obowiązek ujawniania informacji niefinansowych a wartość przedsiębiorstwa – ujęcie teoretyczne (Emilia Renata Jadanowska, Justyna Janicka)    25
  1. Wprowadzenie    25
  2. Ujawnianie informacji niefinansowych a ich wpływ na wartość przedsiębiorstwa    26
  3. Wybrane czynniki niematerialne a wartość przedsiębiorstwa    29
  4. Podsumowanie    33
  Rozdział III
  Przykłady kontrowersyjnych etycznie zachowań wybranych spółek (Aleksandra Błyskal, Monika Kmetko)    35
  1. Wprowadzenie    35
  2. Definicja i istota ujawnień niefinansowych oraz CSR    36
  3. CSR na świecie – przykłady    37
  4. Przykłady CSR w Polsce    40
  5. Podsumowanie    43
  Rozdział IV
  Raportowanie zintegrowane na przykładzie Grupy Orlen (Magdalena Wójcik-Jurkiewicz, Martyna Karaszewska, Monika Szydło)    45
  1. Wprowadzenie    45
  2. Czym jest zintegrowany raport i jaki jest jego cel?    46
  3. Sprawozdawczość finansowa, sprawozdawczość biznesowa, a może zintegrowany raport?    47
  4. Próba oceny raportu zintegrowanego – studium przypadku PKN Orlen    51
  5. Podsumowanie    55
  Część II
  Raportowanie w zakresie CSR
  Rozdział V
  Naruszenie zasad odpowiedzialnego biznesu na przykładzie „afery dieselgate” (Anna Garbulewska, Krzysztof Naruszewicz)    59
  1. Wprowadzenie    59
  2. Społeczna odpowiedzialność biznesu    59
  3. Volkswagen a CSR    61
  4. Afera „dieselgate” i jej następstwa    63
  5. Podsumowanie    65
  Rozdział VI
  Raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu przez spółki należące do RESPECT Index (Bożena Kiczmer, Natalia Słonka)    66
  1. Wprowadzenie    66
  2. Obszary społecznej odpowiedzialności biznesu    67
  3. RESPECT Index    68
  4. Raportowanie danych CSR wybranych spółek RESPECT Index    69
  5. Wpływ branży przedsiębiorstwa na treść raportów CSR    72
  6. Podsumowanie    74
  Rozdział VII
  Społeczna odpowiedzialność biznesu w działalności banku PKO BP (Karolina Kulig, Kamila Trela)    75
  1. Wprowadzenie    75
  2. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu    76
  3. Wykorzystanie strategii CSR w banku PKO BP     77
  4. Działania Fundacji PKO Banku Polskiego    83
  5. Podsumowanie    85
  Rozdział VIII
  Raportowanie społecznej odpowiedzialności zgodnie z wytycznymi Global Reporting Initiative w krajach Unii Europejskiej (Joanna Piłacik)    86
  1. Wprowadzenie    86
  2. Raportowanie społecznej odpowiedzialności – wyzwanie dla przedsiębiorstw XXI wieku    87
  3. Wytyczne Global Reporting Initiative    90
  4. Raportowanie społecznej odpowiedzialności według wytycznych GRI w państwach założycielskich UE i w nowych krajach członkowskich    91
  5. Podsumowanie    95
  Rozdział IX
  Społeczna odpowiedzialność w branży hazardowej na przykładzie Totalizatora Sportowego (Bożena Pałasz)    97
  1. Wprowadzenie    97
  2. Społeczna odpowiedzialność biznesu    98
  3. Odpowiedzialny biznes w branży hazardowej    100
  4. Informacje niefinansowe w raportach CSR Totalizatora Sportowego    101
  5. Zaangażowanie społeczne    102
  6. Bezpieczna gra    104
  7. Zmiana Ustawy o rachunkowości i ryzyka związane z obowiązkiem ujawniania informacji niefinansowych    106
  8. Podsumowanie    107
  Część III
  Przykłady dobrych praktyk
  Rozdział X
  Dane środowiskowe w raportach CSR wybranych spółek – dobre praktyki (Robert Sroka, Artur Ochot, Magdalena Szymczak)    111
  1. Wprowadzenie    111
  2. Ustawa o rachunkowości w zakresie raportowania danych niefinansowych    112
  3. Raportowanie danych w zakresie ochrony środowiska    115
  4. Raportowanie środowiskowe spółek z różnych branż    118
  5. Bank Ochrony Środowiska – inwestycyjne podejście do ochrony środowiska    121
  6. Korzyści płynące z raportowania i ochrony środowiska    123
  7. Podsumowanie    123
  Rozdział XI
  Regulacje związane z emisją zanieczyszczeń i ich ujawnienia w raportach wybranych spółek z sektora energetycznego (Tobiasz Folak)    125
  1. Wprowadzenie    125
  2. Ujawnianie informacji z zakresu emisji zanieczyszczeń oraz uprawnień do ich emisji    126
  3. Grupa PGE    126
  4. Grupa Tauron    128
  5. Grupa Energa    131
  6. Grupa Enea    134
  7. Podsumowanie    136
  Rozdział XII
  Raport zintegrowany KGHM Polska Miedź S.A. jako źródło informacji niefinansowych (Emilia Koziarz, Agnieszka Omiliańczyk)    137
  1. Wprowadzenie    137
  2. Społeczna odpowiedzialność biznesu    137
  3. Raport zintegrowany    139
  4. Analiza raportu zintegrowanego KGHM Polska Miedź S.A.    141
  5. Podsumowanie    142
  Rozdział XIII
  Ujawnienia organów nadzorczych w zakresie dobrych praktyk a ujawnienia niefinansowe (Izabela Emerling)    143
  1. Wprowadzenie    143
  2. Dobre praktyki jako podstawowe zasady ładu korporacyjnego    144
  3. Obowiązki zarządu w zakresie dobrych praktyk    144
  4. Kompetencje członków rad nadzorczych i ich obowiązki w zakresie dobrych praktyk    145
  5. Dobre praktyki a ujawnianie informacji niefinansowych w oparciu o dyrektywę unijną    149
  6. Podsumowanie    150
  Bibliografia    153
  Spis rysunków    171
  Spis tabel    172
RozwińZwiń