Narracja w filmie i ruchomych obrazach

Narracja w filmie i ruchomych obrazach

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Synteza monograficzna dotycząca całokształtu zagadnień narracji w filmie i ruchomych obrazach. Nawiązując do wydanej nakładem Wydawnictwa Naukowego UAM przed trzema laty „Semiotyki ruchomych obrazów”, autor koncentruje uwagę na podstawowej kwestii badawczej, jaką stanowią narracyjne właściwości przekazów kinematograficznych. Całość łączy w sobie teorię i praktykę komunikowania za pośrednictwem ruchomych obrazów: od czasów najdawniejszych (przełom XIX i XX wieku) do współczesności. Opracowanie zawiera obszerną wielojęzyczną bibliografię przedmiotu oraz indeks terminów.


Rok wydania2019
Liczba stron508
KategoriaFilmoznawstwo
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3532-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Podziękowania    11
  Wprowadzenie    13
  O właściwościach narracji filmowej    19
  Powinowactwa przez narrację    43
  Rodzina sztuk narracyjnych    46
  Czy istnieje film bez narracji?    50
  Akcja    53
  Fabuła    57
  Temat    77
  Wątek i motyw    81
  Podstawy narracji kinematograficznej    85
  Narracja a obrazowanie    92
  Ujęcie    99
  Scena    103
  Mastershot i ujęcia cząstkowe    106
  Przedstawione i nieprzedstawione    109
  Plan narracji – plan świata przedstawionego    112
  Forma jako treść, treść jako forma    115
  Showing–telling    118
  Opis a opowiadanie    121
  Rama narracyjna    125
  Narrator – adresat narracji    128
  Retoryka narracji    137
  Lekcja Lumière’ów    143
  Lekcja Mélièsa    146
  Lekcja Griffitha    149
  Lekcja Chaplina    151
  Lekcja Kammerspielu    157
  Lekcja Buñuela    161
  Lekcja kina dźwiękowego    165
  Lekcja Wellesa    171
  Lekcja neorealizmu    176
  Lekcja kina autorskiego    181
  Lekcja autotematyzmu    185
  Narracja a montaż    190
  Narracja jako trwanie i rozwój    202
    Tkanka łączna    202
    Ciągłość i nieciągłość    206
    Spójność komunikatu    209
  Powierzchnia i struktura głęboka obrazu/przekazu    218
  Narracja jako kompozycja    222
  Narracja a dramaturgia    231
  Narracja jako komunikowanie    254
    Czynność znacząca    254
    Partytura doznań, myśli i przeżyć    259
    Zarządzanie informacją    263
  Montaż akcji równoległych    266
  O narracji eliptycznej, subwersywnej i parabolicznej    270
  Obiektywizacja i subiektywizacja przekazu    273
  Kamerowanie, monitoring, podgląd    278
  Narracja pozornie zależna    281
  Komunikat a funkcja referencyjna    296
    Narracja jako model świata    296
    Wiarygodność vs niewiarygodność przekazu    305
  Licentia narrativa    309
  Esej filmowy w perspektywie narracji    312
  Narracja a rodzaj    316
  Narracja a gatunek    320
  Narracja a mit    325
  Tryby narracji    330
    Modus obrazowania    330
    Film dokumentalny    331
    Film epicki    332
    Film komediowy    334
    Film dramatyczny    335
    Film poetycki    338
  Wielkie figury semantyczne    343
    Autor (obraz autora)    346
    Widz (obraz odbiorcy)    348
    Narrator (podmiot obrazujący)    351
    Adresat narracji    352
    Czas i przestrzeń    355
    Akcja i fabuła    359
    Bohater, bohaterka    360
    Rodzaj i gatunek    364
    Rytm narracji    366
    Styl    369
    Kompozycja    372
    Przesłanie    373
    Figura jako element procesu    375
  Narrator w czasoprzestrzeni    378
  Czas fraktalny    383
  Narracja wielopodmiotowa    398
  Narracja wieloekranowa    400
  Film w filmie    403
  Narracja a styl    406
  Narracja wobec tabu    410
  Slow cinema    416
    Kłopotliwe pytania    416
    Poetyka narracji jako adres    419
    Nowe czy odkrywane na nowo?    422
    O funkcjach komunikacyjnych slow cinema    425
    Cena niepopularności    427
    Etyka slow cinema    428
  Kilka uwag o historii narracji filmowej    432
  Nowa narracja – nowe obrazowanie    444
  Zakończenie    455
  Bibliografia (wybór)    469
  Myśli z narracją w tle    491
  Indeks rzeczowy    499
  Narration in film and motion pictures (Summary)    507
RozwińZwiń