Kryteria oceny znakowania opakowań jednostkowych suplementów diety

Kryteria oceny znakowania opakowań jednostkowych suplementów diety

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 17,85 zł  


17,85

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W monografii podjęto próbę określenia kryteriów oceny znakowania opakowań suplementów diety jako szczególnej grupy środków spożywczych. Suplementy diety to produkty klasyfikowane jako żywność i podlegające zasadom oceny oraz regulacjom prawnym charakterystycznym dla tej grupy wyrobów, często jednak uznawane są przez konsumentów za produkty o właściwościach leczniczych.
W pracy omówiono znaczenie suplementów diety w żywieniu człowieka. Przedstawiono wymagania prawne związane ze znakowaniem obligatoryjnym umieszczanym na opakowaniach omawianych produktów. Dokonano oceny świadomości konsumentów w odniesieniu do tej grupy środków spożywczych, określono wymagania konsumentów w zakresie znakowania opakowań oraz przeprowadzono analizę świadomości podmiotów tworzących łańcuch dostaw w zakresie prawidłowości znakowania opakowań tych produktów. Dokonana została również ocena znakowania opakowań jednostkowych suplementów diety występujących w ofercie rynkowej.
Podjęte w pracy rozważania stanowią cenne źródło informacji o rynku suplementów diety w Polsce. Określone wymagania konsumentów przedstawiają ich realne potrzeby związane z oznakowaniem suplementów diety.


Rok wydania2018
Liczba stron206
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-760-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp 7
  
  CZĘŚĆ TEORETYCZNA 11
  
  Rozdział 1 11
  ZNACZENIE SUPLEMENTÓW DIETY W ŻYWIENIU CZŁOWIEKA 11
    1.1. Charakterystyka suplementów diety    11
    1.2. Rynek suplementów diety w Polsce    15
    1.3. Opakowania suplementów diety    22
  
  Rozdział 2 26
  OPAKOWANIA SUPLEMENTÓW DIETY W PROCESIE KOMUNIKACJI RYNKOWEJ 26
    2.1. Znakowanie opakowań jednostkowych suplementów diety    26
    2.2. Stan badań w zakresie znakowania opakowań jednostkowych    31
    2.3. Uzasadnienie wyboru badań w celu określenia kryteriów oceny znakowania opakowań suplementów diety    43
  
  CZĘŚĆ EMPIRYCZNA 47
  
  Rozdział 3 47
  ŚWIADOMOŚĆ KONSUMENTÓW W ZAKRESIE SUPLEMENTÓW DIETY 47
    3.1. Cel i zakres badań oraz metody badawcze    47
    3.2. Charakterystyka badanej populacji    48
    3.3. Ocena świadomości konsumentów w odniesieniu do charakteru suplementów diety jako produktów oraz analiza częstości spożycia poszczególnych grup preparatów    49
  
  Rozdział 4 55
  WYMAGANIA KONSUMENTÓW W ZAKRESIE ZNAKOWANIA OPAKOWAŃ JEDNOSTKOWYCH SUPLEMENTÓW DIETY 55
    4.1. Cel i zakres badań oraz metody badawcze    55
    4.2. Charakterystyka badanej populacji    56
    4.3. Ocena poziomu zadowolenia konsumentów ze znakowania opakowań suplementów diety występujących w obrocie rynkowym    58
    4.4. Identyfikacja przyczyn małego zainteresowania informacjami zamieszczanymi na opakowaniach suplementów diety    60
    4.5. Oczekiwania konsumentów dotyczące informacji umieszczanych na opakowaniach suplementów diety    69
    4.6. Opracowanie modelu oceny poziomu satysfakcji ze znakowania opakowań suplementów diety    78
  
  Rozdział 5 83
  ANALIZA ŚWIADOMOŚCI PODMIOTÓW TWORZĄCYCH ŁAŃCUCH DOSTAW W ZAKRESIE PRAWIDŁOWOŚCI ZNAKOWANIA OPAKOWAŃ SUPLEMENTÓW DIETY 83
    5.1. Cel i zakres badań oraz sposób ich przeprowadzenia    83
    5.2. Charakterystyka podmiotów biorących udział w badaniu    85
    5.3. Ocena poziomu wiedzy dystrybutorów i producentów suplementów diety na temat potrzeb konsumentów w zakresie informacji znajdujących się na opakowaniach    88
  
  Rozdział 6    103
  OCENA ZNAKOWANIA OPAKOWAŃ JEDNOSTOWYCH SUPLEMENTÓW DIETY WYSTĘPUJĄCYCH W OFERCIE RYNKOWEJ 103
    6.1. Cel i zakres badań    103
    6.2. Metody i narzędzia badawcze    104
    6.3. Charakterystyka materiału badawczego    105
    6.4. Weryfikacja poprawności oznakowania suplementów diety ze względu na spełnienie wymagań prawnych    111
    6.5. Badanie i ocena znakowania opakowań suplementów diety z wykorzystaniem metody TVScore    149
    6.6. Badanie i ocena znakowania opakowań suplementów diety z wykorzystaniem metody eyetackingu    151
  
  Podsumowanie 166
  
  Aneks    170
  Literatura    190
  Spis tabel    200
  Spis rysunków    203
  Wykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w serii Monografie: Prace Doktorskie    204
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia