F#. Zadania z funkcyjnego i imperatywnego programowania z przykładowymi rozwiązaniami

1 opinia

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

34,30  49,00

Format: mobi, epub

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

34,3049,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

F#. Zadania z funkcyjnego i imperatywnego programowania z przykładowymi rozwiązaniami to książka zawierająca krótkie zadania o różnym stopniu trudności wraz z rozwiązaniami, których dokładne przeanalizowanie pozwoli szybko poznać gruntowne podstawy języka F#.
Publikacja zawiera ponad 90 krótkich i typowych zadań z funkcyjnego, imperatywnego oraz obiektowego programowania wraz z przykładowymi rozwiązaniami w postaci gotowych listingów programów spośród wybranych typowych zagadnień dotyczących języka F#. Wszystkie programy, o których mowa w tej książce, zostały skompilowane w bardzo nowoczesnym środowisku programistycznym firmy Microsoft Visual Studio Community 2019.
Książka jest adresowana do szerokiego grona osób, które dobrze znają paradygmat programowania imperatywnego oraz obiektowego i chcą bardzo szybko nauczyć się niezbędnych podstaw dotyczących programowania funkcyjnego.


Liczba stron163
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20992-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od autora     7
  1. Nadawanie wartości i komunikacja z użytkownikiem     13
    1.1. Programowanie funkcyjne – informacje ogólne    13
    1.2. Identyfi kator wartości    15
    1.3. Interaktywna konsola    25
  2. Programowanie funkcyjne     27
    2.1. Proste funkcje     27
    2.2. Dopasowanie do wzorca – podstawy    33
    2.3. Rekurencja i funkcje rekurencyjne    42
    2.4. Funkcje wyższego rzędu    49
    2.5. Łączenie operacji w potok za pomocą operatora |>    50
    2.6. Kompozycja funkcji za pomocą operatorów >> i <<    52
    2.7. Funkcje anonimowe     53
    2.8. Rekurencja ogonowa    55
  3. Niezmienne struktury danych    62
    3.1. Opcje    62
    3.2. Krotki    64
    3.3. Listy     70
      3.3.1. Odwracanie listy    74
      3.3.2. Suma elementów listy    76
    3.4. Sekwencje    82
    3.5. Zbiory    95
  4. Programowanie imperatywne 98
    4.1. Dane, których wartości można zmieniać     98
    4.2. Kontrola sterowania przebiegiem programu, czyli podejmujemy decyzje oraz pętle     99
      4.2.1. Instrukcja warunkowa     99
      4.2.2. Pętle    110
        4.2.2.1. Pętla for    110
        4.2.2.2. Pętla while … do    111
        4.2.2.3. Pętla sekwencyjna    123
    4.3. Tablice    124
      4.3.1. Tablice jednowymiarowe    125
      4.3.2. Tablice dwuwymiarowe     135
    4.4. Działania na macierzach    147
      4.4.1. Dodawanie macierzy    147
      4.4.2. Odejmowanie macierzy    150
      4.4.3. Mnożenie macierzy    152
    4.5. Tworzenie wycinków    155
  5. Programowanie obiektowe 158
    5.1. Klasa Osoba    158
    5.2. Dziedziczenie    162
  Bibliografia    165
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia