Przywództwo a konkurencyjność organizacji przedsiębiorczych

-10%

Przywództwo a konkurencyjność organizacji przedsiębiorczych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

0,90  1,00

Format: pdf

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

0,901,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Opracowanie obejmuje pięć rozdziałów. Pierwszy z nich zawiera omówienie istoty przywództwa oraz charakterystykę klasycznych i współczesnych koncepcji przywództwa w organizacjach. Drugi rozdział przedstawia w sposób syntetyczny założenia przywództwa strategicznego w ujęciu procesowym i jego związków z przedsiębiorczością organizacyjną. W następnym rozdziale zaprezentowano determinanty i modele tworzenia konkurencyjności przedsiębiorstwa. Rozdział czwarty obejmuje założenia i strukturę zaproponowanego modelu teoretycznego przywództwa strategicznego, uwzględniającego jego hipotetyczny wpływ na przedsiębiorczość i konkurencyjność organizacji, a także metodykę badań empirycznych oraz charakterystykę próby badawczej. Ostatni rozdział pracy zawiera wyniki badań przywództwa i jego związków z orientacją przedsiębiorczą oraz zarządzaniem przedsiębiorczym, a także konkurencyjnością w polskich przedsiębiorstwach, ich interpretację oraz wnioski końcowe.


Liczba stron143
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-430-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    7
  Rozdział    1
  Istota i koncepcje przywództwa
  1.1. Geneza i pojęcie przywództwa    13
  1.2. Teorie cech przywódcy    20
  1.3. Behawioralne koncepcje przywództwa    22
  1.4. Sytuacyjne koncepcje przywództwa    26
  1.5. Przykłady współczesnych koncepcji przywództwa    30
  1.6. Paradygmatyczne podejście do przywództwa    37
  Rozdział    2
  Przywództwo strategiczne a przedsiębiorczość organizacyjna – próba ujęcia procesowego
  2.1. Procesowe ujęcie przywództwa w perspektywie historycznej    43
  2.2. Istota przywództwa strategicznego    48
  2.3. Przywództwo a przedsiębiorczość organizacyjna    54
  Rozdział    3
  Konkurencyjność i budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
  3.1. Istota konkurencyjności     61
  3.2. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstwa    64
  3.3. Modele tworzenia konkurencyjności    67
  3.4. Badania nad wpływem przywództwa na konkurencyjność i wyniki przedsiębiorstwa    73
  Rozdział    4
  Założenia teoretyczno-metodologiczne badań empirycznych przywództwa oraz jego związków z przedsiębiorczością i konkurencyjnością organizacji
  4.1. Propozycja modelu badawczego przywództwa strategicznego    81
  4.2. Metodyka badań    85
  4.3. Charakterystyka badanej próby przedsiębiorstw    88
  Rozdział    5
  Wyniki badań ankietowych przywództwa strategicznego w polskich przedsiębiorstwach
  5.1. Wymiary przywództwa    91
  5.2. Pomiar przedsiębiorczości badanych organizacji w dwóch ujęciach    93
  5.3. Pomiar konkurencyjności badanych przedsiębiorstw    97
  5.4. Przywództwo a przedsiębiorczość organizacji    98
  5.5. Poziom przedsiębiorczości a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa    106
  5.6.Wymiary przywództwa a pozycja konkurencyjna    108
  5.7. Dyskusja i konkluzje końcowe    109
  ZAKOŃCZENIE    117
  LITERATURA    121
  SPIS RYSUNKÓW    133
  SPIS TABEL    135
  ZAŁĄCZNIK    137
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia