Nie ma dziś w bankach spółdzielczych SGB tematu ważniejszego i bardziej nośnego niż Mobilne przyspieszenie. Skala wdrożeń aplikacji mobilnych oznacza, że jesienią 2019 roku banki z grupy SGB wkroczą do awangardy polskiej bankowości. Niewiele jest banków, które mogą pochwalić się kompletnym zestawem płatności mobilnych. W Spółdzielczej Grupie Bankowej są to już BLIK, Google Pay i Apple Pay, a za chwilę dołączy do nich Garmin Pay oraz aplikacja Fitbit Pay. I to wszystko zaledwie w kilka miesięcy po ogłoszeniu strategii Mobilnego przyspieszenia! Do tego właśnie wątku odnosi się opinia Darii Pawędy z Wydziału Nauk Ekonomicznych SGGW, która w artykule pt. „Klient przyszłości banku spółdzielczego” zauważa, że w czasach dynamicznej digitalizacji sektora bankowego i usług finansowych, bankowość spółdzielcza musi wykorzystać swoje doświadczenia do poszukiwania pomysłów zwiększających konkurencyjność: „Współczesny klient banku, w tym oczywiście także banku spółdzielczego, diametralnie różni się od tego sprzed kilkunastu czy nawet kilku lat. Błyskawicznie postępująca digitalizacja wielu dziedzin naszego życia, niezwykle szybkie tempo rozwoju technologicznego w usługach finansowych oraz wdrażanie kolejnych innowacji sprawiają, że klienci głośno mówią o tym, że oczekują wygody, szybkości, niezawodności i bezpieczeństwa w korzystaniu z usług oferowanych przez banki. Chcąc się odnaleźć na wysoce konkurencyjnym rynku, również banki spółdzielcze wychodzą tym oczekiwaniom naprzeciw, oferując coraz częściej nowoczesne usługi z zakresu np. płatności mobilnych czy technologii biometrycznych”.
Trzymając się wątku dynamicznego rozwoju bankowości spółdzielczej, nie można pominąć interesujących rozmów, które przeprowadziliśmy między innymi z profesorem Sławomirem Juszczykiem oraz Anastazją Truszkowską – prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Białymstoku.
Kompetencje, wiedzę, umiejętności możemy zastąpić w różny sposób, człowieka ze swoją fascynującą naturą, emocjami i relacyjnością zastąpić jest trudno”. Wejście w życie Dyrektywy PSD 2 zmieniającej sposób płatności za zakupy internetowe i zwiększającej bezpieczeństwo transakcji, to z kolei temat podjęty przez Błażeja Mika, wiceprezesa SGB-Banku SA, odpowiadającego m.in. za obszar IT. Autor zauważa, że „cyfryzacja, komunikacyjne przyspieszenie, podobieństwo wielu bankowych ofert i łatwość zmiany banku wynikająca z zapisów dyrektywy PSD 2, to czynniki, które już teraz wywierają znaczący wpływ na sposób budowania przewagi na rynku usług finansowych. W rywalizacji wygrają te banki, które w umiejętny sposób, szybko i sprawnie stworzą sobie silne, bezpośrednie relacje z klientami. W tej grupie, dzięki półtorawiekowym związkom z lokalnymi społecznościami, ogromne szanse mają banki spółdzielcze”.
Co ponadto? Polecam Państwu praktyczny przewodnik Mastercard i wywiad z Maciejem Kornatowskim, dyrektorem polskiego oddziału tej firmy, a także raporty KPMG, Deloitte i First Data.


Rok wydania2019
Liczba stron95
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaBankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji
Numer wydania592
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia