Ekonomia sportu. Zagadnienia metodologiczne

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

53,10  59,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 59,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 29,50 zł  


53,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W książce Autor przedstawia genezę i rozwój ekonomii sportu (jako subdziedziny ekonomii), ujmuje zagadnienie statystycznie (na licznych przykładach z rynku sportowego), ekonomiczno-społecznie, wskazuje wymiar gospodarczy oraz metodologię tworzenia sportowego PKB. Prowadzi rozważania na temat znaczenia ryzyka w działalności sportowej.
Dzięki publikacji poznamy sytuację ekonomiczną profesjonalnych klubów piłkarskich zrzeszo-nych w Ekstraklasie oraz główne problemy i zagadnienia wpływające na sytuację w polskiej piłce nożnej. Dowiemy się o źródłach finansowania działalności klubów piłkarskich z Niemiec, kwestiach sponsoringu sportu w odniesieniu do współpracy klubów z partnerami biznesowymi na terenie Nie-miec. Autor przytacza także liczne przykłady konkretnych inicjatyw i projektów dotyczących edu-kacji, kultury i ochrony środowiska naturalnego.
W publikacji uwzględniono dostępne dane, opracowania i raporty, które pozwoliły na przedsta-wienie obrazu ekonomicznego sportu profesjonalnego. Zebrany materiał jest efektem wieloletniej pracy naukowo-badawczej w obszarze nauk społecznych.


Rok wydania2019
Liczba stron208
KategoriaGospodarka światowa
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20978-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów    7
  Spis rysunków     9
  Spis tabel    11
  Wprowadzenie 13
  1. Ekonomia sportu – geneza i rozwój 17
    1.1. Zimowe Igrzyska Olimpijskie – mega-event ekonomiczny    30
    1.2. Profesjonalne kolarstwo szosowe – zarys problematyki    39
    1.3. Liga żużlowa w Polsce    42
  2. Ekonomia sportu w ujęciu statystycznym 43
    2.1. Ligi piłkarskie – model w teorii i praktyce    47
    2.2. Rywalizacja ligowa – analiza statystyczna     51
    2.3. Optymalna równowaga konkurencyjna w lidze sportowej    58
    2.4. Dyskryminacja cenowa w praktyce działalności klubów piłkarskich    60
    2.5. Czynniki wpływające na frekwencję stadionową     64
  3. Rachunek satelitarny sportu: definicja wileńska sportu i znaczenie ekonomiczno-społeczne sportu w Unii Europejskiej     69
    3.1. Sport w Unii Europejskiej – ujęcie ilościowe    71
    3.2. Metodologia tworzenia rachunku satelitarnego sportu    77
    3.3. Rachunek satelitarny sportu w Polsce – wyniki    79
  4. Ryzyko w działalności sportowej 83
    4.1. Ryzyko w działalności europejskich przedsiębiorstw piłkarskich    85
  5. Sektor polskich profesjonalnych klubów piłkarskich     103
    5.1. Rywalizacja ligowa na przykładzie polskiej Ekstraklasy piłkarskiej     104
    5.2. Sytuacja finansowa klubów piłkarskiej Ekstraklasy    110
    5.3. Rynek piłkarski w Polsce – wybrane problemy    117
  6. Przemiany w funkcjonowaniu niemieckich klubów piłkarskich w latach 1998–2018 123
    6.1. Przeobrażenia w niemieckiej profesjonalnej piłce nożnej    124
    6.2. Budowa i finansowanie Allianz Arena w Monachium     128
    6.3. Stadiony klubów piłkarskiej 1. Bundesligi    131
    6.4. Borussia Dortmund – działalność ekonomiczna     135
  7. Finansowanie działalności klubów sportowych na przykładzie 1. Bundesligi 145
    7.1. Sytuacja ekonomiczna klubów piłkarskich    149
    7.2. Źródła finansowania klubów piłkarskich    157
  8. Sponsoring w sporcie a działalność klubów piłkarskich z niemieckiej 1. Bundesligi 161
  9. Zrównoważony rozwój a działalność klubów sportowych    171
    9.1. Działalność VfL Wolfsburg     176
    9.2. Działalność Hamburger SV     178
    9.3. Działania pozostałych klubów piłkarskich    179
  Zakończenie    185
  Bibliografia     187
RozwińZwiń