Kreatywność językowa w przekazach internetowych

1 opinia

Format:

ibuk

Tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej. Zebrane tu prace dotyczą szeroko pojętej cyberkultury w wymiarze językowym, tekstowym i genologicznym. Poprzedzono je artykułem wprowadzającym w problem kreatywności, wskazującym na różne sposoby jej rozumienia we współczesnym dyskursie językoznawczym. Inspiracją do wydania publikacji było przekonanie, że internet to medium bardzo zróżnicowane pod względem komunikacyjnym, będące nośnikiem stylów, treści i form przekazu wkomponowanych w rozmaitą przestrzeń dyskursywną.


Rok wydania2019
Liczba stron204
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-462-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Bartłomiej Cieśla (Uniwersytet Łódzki), Kreatywność jako przedmiot badań językoznawczych     9
  
  Kreatywność językowa w internetowych gatunkach mowy
  
  1. Raissa Ellis (Uniwersytet Warszawski), Badanie ironii w komunikacji internetowej – szanse i zagrożenia    27
  Justyna Majchrowska (Uniwersytet Rzeszowski), Komentarze użytkowników portalu Pudelek.pl, czyli o kreatywności leksykalnej i graficznej w komunikacji internetowej    39
  Magdalena Nowakowska (Uniwersytet Łódzki), Potoczność jako źródło kreatywności językowej na blogach programistycznych    53
  
  Kreatywność językowa w socjolektach
  
  Sylwia Folgert (Uniwersytet Gdański), Derywaty słowotwórcze od nazw ras psów i kotów w socjolekcie miłośników zwierząt domowych     71
  Katarzyna Furmaniak (Uniwersytet Gdański), Świat według „fikcjoholika”. Neologizmy tworzone przez internetowych miłośników (pop)kultury    85
  Małgorzata Klauze (Uniwersytet im. A. Mickiewicza), Przejawy kreatywności językowej w komponowaniu określeń wyglądu psów w socjolekcie miłośników psów    99
  Martyna Szczepaniak (Uniwersytet Jagielloński), Kreatywność języka fandomu    115
  
  Rola kreatywności językowej w glottodydaktyce i przekładoznawstwie
  
  Justyna Groblińska (Uniwersytet Łódzki), Kreatywne komunikaty internetowe w nauczaniu języka włoskiego jako obcego – próba diagnozy     133
  Aleksandra Tokarek (Uniwersytet Łódzki), Kreatywność w adaptacji językowej anglicyzmów w dziedzinie kosmetyki    147
  
  Rola środków graficznych w komunikacji internetowej
  
  Alicja Kiełczewska (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej), Od emotikonów po GIF-y – ewolucja przyjęzykowych wykładników komunikacji internetowej    157
  Weronika Kortas (Uniwersytet Mikołaja Kopernika), #Hasztag musi być!    167
  Adrianna Walkowska (Uniwersytet Łódzki), „Jaronizmy” jako przykład językowo-graficznej kreatywności w internecie    181
  Magdalena Wołoszyn (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej), Słowo i obraz – kody różne czy komplementarne? (na przykładzie memów internetowych)     193
RozwińZwiń