POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej. Zebrane tu prace dotyczą szeroko pojętej cyberkultury w wymiarze językowym, tekstowym i genologicznym. Poprzedzono je artykułem wprowadzającym w problem kreatywności, wskazującym na różne sposoby jej rozumienia we współczesnym dyskursie językoznawczym. Inspiracją do wydania publikacji było przekonanie, że internet to medium bardzo zróżnicowane pod względem komunikacyjnym, będące nośnikiem stylów, treści i form przekazu wkomponowanych w rozmaitą przestrzeń dyskursywną.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 204 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8142-462-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Bartłomiej Cieśla (Uniwersytet Łódzki), Kreatywność jako przedmiot badań językoznawczych | 9 |
Kreatywność językowa w internetowych gatunkach mowy | |
1. Raissa Ellis (Uniwersytet Warszawski), Badanie ironii w komunikacji internetowej – szanse i zagrożenia | 27 |
Justyna Majchrowska (Uniwersytet Rzeszowski), Komentarze użytkowników portalu Pudelek.pl, czyli o kreatywności leksykalnej i graficznej w komunikacji internetowej | 39 |
Magdalena Nowakowska (Uniwersytet Łódzki), Potoczność jako źródło kreatywności językowej na blogach programistycznych | 53 |
Kreatywność językowa w socjolektach | |
Sylwia Folgert (Uniwersytet Gdański), Derywaty słowotwórcze od nazw ras psów i kotów w socjolekcie miłośników zwierząt domowych | 71 |
Katarzyna Furmaniak (Uniwersytet Gdański), Świat według „fikcjoholika”. Neologizmy tworzone przez internetowych miłośników (pop)kultury | 85 |
Małgorzata Klauze (Uniwersytet im. A. Mickiewicza), Przejawy kreatywności językowej w komponowaniu określeń wyglądu psów w socjolekcie miłośników psów | 99 |
Martyna Szczepaniak (Uniwersytet Jagielloński), Kreatywność języka fandomu | 115 |
Rola kreatywności językowej w glottodydaktyce i przekładoznawstwie | |
Justyna Groblińska (Uniwersytet Łódzki), Kreatywne komunikaty internetowe w nauczaniu języka włoskiego jako obcego – próba diagnozy | 133 |
Aleksandra Tokarek (Uniwersytet Łódzki), Kreatywność w adaptacji językowej anglicyzmów w dziedzinie kosmetyki | 147 |
Rola środków graficznych w komunikacji internetowej | |
Alicja Kiełczewska (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej), Od emotikonów po GIF-y – ewolucja przyjęzykowych wykładników komunikacji internetowej | 157 |
Weronika Kortas (Uniwersytet Mikołaja Kopernika), #Hasztag musi być! | 167 |
Adrianna Walkowska (Uniwersytet Łódzki), „Jaronizmy” jako przykład językowo-graficznej kreatywności w internecie | 181 |
Magdalena Wołoszyn (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej), Słowo i obraz – kody różne czy komplementarne? (na przykładzie memów internetowych) | 193 |