Wokół edukacji polonistycznej: diagnozy - dylematy - propozycje

Wokół edukacji polonistycznej: diagnozy - dylematy - propozycje

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

15,75

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Młodzi badacze, których prace składają się na niniejszą publikację, mając świadomość kryzysu i potrzeb współczesnej edukacji, poruszają problemy zarówno nowe, wynikające z przemian społeczno-kulturowych spowodowanych pojawieniem się cyfrowych technologii, jak i te znane, wielokrotnie opisywane w literaturze. W zgromadzonych artykułach znalazły się rozważania na temat sztuki kształcenia determinowanej procesem globalizacji, próby ustalenia poziomu wiedzy i potrzeb współczesnej młodzieży, propozycje rozwiązywania problemów dydaktycznych oraz postulaty wprowadzania konkretnych zmian w podstawie programowej, programach i sposobach nauczania. Co ważne, Autorzy reprezentujący różne ośrodki badawcze (Bydgoszcz, Gdańsk, Kielce, Lublin, Łódź) stawiają diagnozy i formułują tezy, odwołując się nierzadko do własnego doświadczenia dydaktycznego. I chociaż część artykułów dotyczy edukacji stricte polonistycznej, to zawarte w nich tezy z pewnością mogą stać się wartościowe dla nauczycieli innych dyscyplin. […]


Liczba stron187
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-227-9128-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  Zagadnienia teoretyczne 17
  Marcin Kozera Sztuka nauczania    19
  The Art of Teaching    19
  Patrycja Pietrasik Dokąd zmierza edukacja? Wpływ globalizacji na rozwój szkolnictwa    29
  Where Does Education Head? The Impact of Globalization on the Development of Education    29
  Joanna Szymczak Znaczenie koncepcji teoretycznych dla projektowania modelu
  rozwijania refleksyjności i refleksji nauczycieli    39
  The Meaning of Theoretical Concepts for Constructing the Model
  of Developing the Teacher’s Reflectiveness and Reflection    39
  Klaudia Gąsior CLIL jako glottodydaktyczne zwierciadło przemian społecznych, politycznych i gospodarczych    53
  CLIL as the Glottodidactic Mirror of the Social, Political and Economic Changes    53
  Problemy komunikacyjne 65
  Anita Najwald Praca pedagogiczna jako działanie komunikacyjne    67
  Pedagogical Work as a Communicative Action    67
  Justyna Sala-Suszyńska Jak wzmacniać poczucie wartości ucznia z dysleksją?    77
  How to Enhance a Dyslexic Student’s Self-Esteem?    77
  Izabela Puchala Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie – przysłowia o przyjacielu w rozumieniu licealistów    87
  A Friend in Need is a Friend Indeed – Proverbs about Friendship in the Understanding of High School Students    87
  Poszukiwanie literackie 101
  Karolina Pol Początek jest najważniejszy. Dziecko jako czytelnik    103
  Beginning is the Most Important. Child as a Reader    103
  Monika Wdowińska Fascynacje czytelnicze młodzieży jako źródło inspiracji w pracy polonisty    115
  Adolescents’ Reading Fascinations as the Source of Inspiration in the Polish Philologist’s Work    115
  Bogumiła Brogowska Praktyka lektury u czternasto- i piętnastolatków. Kanon lektur, strategie pedagogiczne, problemy motywacyjne    127
  The Practice of Reading in Fourteen- and Fifteen-Year-Olds. Required School Canon, Pedagogical Strategies, Motivational Problems    127
  Anna Adamiec Jak (i czy) ocalić Sienkiewicza?    139
  Can We (Should We) Save Sienkiewicz?    139
  Natalia Grzeszczuk Poststrukturalistyczne strategie interpretacyjne a poezja współczesna – Pierwsza fotografia Hitlera Wisławy Szymborskiej w szkole ponadgimnazjalnej    153
  Post-Structural Strategies of Interpretation vs. Contemporary Poetry – Wisława Szymborska’s Hitler’s First Photograph in the Post-Gymnasium School    153
  Ewelina Szymczak O wychowaniu ku wartościom na przykładzie powieści Nostalgia Anioła Alice Sebold    167
  On Values Educations on the Example of the Novel The Lovely Bones by Alice Sebold    167
  Noty o autorach    177
  Indeks nazwisk    181
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia