Model biznesu sieci przedsiębiorstw

Model biznesu sieci przedsiębiorstw

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

34,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Dr hab. Tadeusz Falencikowski, prof. nadzw. Politechniki Gdańskiej:
"Przyjęta przez Autora metoda rozwiązywania postawionych problemów jest nowatorska. Oparto tę metodę na bogatym aparacie naukowym, który Autor szczegółowo opisuje i prawidłowo stosuje. Opracowana propozycja identyfikacji składników i relacji w modelu biznesu sieci przedsiębiorstw jest jasna, wyraźna i prawidłowa. Pozwala na jednoznaczne określenie granic sieci przedsiębiorstw, zidentyfikowanie modelu biznesu takiej sieci oraz przeprowadzenie oceny tego modelu. Sformułowana teoretycznie i zweryfikowana empirycznie w drodze badań naukowych koncepcja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw nadaje się do stosowania w praktyce gospodarczej, co stanowi jej dodatkowy walor. (…) Podkreślić przy tym należy wysoką jakość przeprowadzonych prac badawczych, ich nowatorstwo oraz duży nakład pracy, jaki niewątpliwie trzeba było ponieść, aby uzyskać tak doniosły efekt."


Dr hab. Grzegorz Bełz, prof. nadzw. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu:
"Sieciowa perspektywa analizy współpracy przedsiębiorstw, do której odwołuje się Autor w badaniach prezentowanych w monografii, odpowiada aktualnym trendom dociekań naukowych. (…) Drugim niezwykle cennym elementem, wokół którego koncentruje swoje badania Autor, jest koncept modelu biznesu, na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat tworzący jedną z najistotniejszych perspektyw badawczych w obszarze zarządzania strategicznego. (…) Co niezwykle istotne w ocenie aktualności i wartości monografii, Autor postanowił połączyć w swoich rozważaniach obie te perspektywy, podejmując problem budowy, identyfikacji i oceny modelu biznesu sieci przedsiębiorstw. Uważam, że to połączenie jest innowacyjnym wkładem do rozwoju badań nad strategiami przedsiębiorstw funkcjonujących w układach sieciowych, a więc jednym z najbardziej aktualnych obszarów badań w zakresie zarządzania strategicznego. Zaproponowana przez Autora koniunkcja obu tych zagadnień stanowi równocześnie istotne wyzwanie badawcze."


Liczba stron372
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-012-0537-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp 7
  Rozdział 1. Pojęcie sieci przedsiębiorstw     13
    1.1. Geneza, istota i komponenty sieci przedsiębiorstw     13
      1.1.1. Geneza sieci przedsiębiorstw     13
      1.1.2. Definicja sieci przedsiębiorstw     17
      1.1.3. Komponenty sieci przedsiębiorstw     29
    1.2. Cechy i funkcje sieci przedsiębiorstw     35
      1.2.1. Cechy sieci przedsiębiorstw     35
      1.2.2. Funkcje sieci przedsiębiorstw     45
    1.3. Ujęcie rodzajowe sieci przedsiębiorstw     51
      1.3.1. Kryteria klasyfikacji sieci przedsiębiorstw     51
      1.3.2. Rodzaje sieci przedsiębiorstw według kryterium elementów składowych     53
    1.4. Zarządzanie siecią przedsiębiorstw     67
  Rozdział 2. Koncepcja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw     81
    2.1. Określenie modelu biznesu sieci przedsiębiorstw     81
      2.1.1. Definicja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw     81
      2.1.2. Elementy składowe modelu biznesu sieci przedsiębiorstw     84
      2.1.3. Cechy i funkcje modelu biznesu sieci przedsiębiorstw     99
    2.2. Metoda identyfikacji modelu biznesu sieci przedsiębiorstw     104
      2.2.1. Identyfikacja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw przez elementy statyczne     104
      2.2.2. Identyfikacja modelu biznesu sieci przedsiębiorstw przez elementy dynamiczne     115
    2.3. Rodzaje modeli biznesu sieci przedsiębiorstw     118
    2.4. Metoda oceny modelu biznesu sieci przedsiębiorstw     122
  Rozdział 3. Empiryczna weryfikacja metod identyfikacji i oceny modelu biznesu sieci przedsiębiorstw     137
    3.1. Metodyka badań     137
    3.2. Wyniki badania sieci przedsiębiorstw sklasyfikowanych według kryterium dominacji     149
      3.2.1. Sieć zdominowana     150
      3.2.2. Sieć równorzędnych partnerów     173
      3.2.3. Sieć zdominowana versus sieć równorzędnych partnerów – analiza porównawcza     194
    3.3. Wyniki badania sieci przedsiębiorstw sklasyfikowanych według kryterium układu powiązań     201
      3.3.1. Sieć pionowa     202
      3.3.2. Sieć pozioma     222
      3.3.3. Sieć pionowa versus sieć pozioma – analiza porównawcza     243
    3.4. Wyniki badania sieci przedsiębiorstw sklasyfikowanych według kryterium charakteru oddziaływania z otoczeniem     250
      3.4.1. Sieć adaptacyjna     250
      3.4.2. Sieć kreatywna     271
      3.4.3. Sieć adaptacyjna versus sieć kreatywna – analiza porównawcza     293
  Zakończenie     301
  Załącznik. Kwestionariusz wywiadu     313
  Bibliografia     349
  Spis tabel     363
  Spis rysunków     369
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia