Dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego w Polsce 2011-2014

Dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego w Polsce 2011-2014

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

29,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

"Praca jest pierwszym, rozbudowanym i interdyscyplinarnym ujęciem zagadnień reform szkolnictwa wyższego w Polsce z unikalnej, fascynującej perspektywy analizy dyskursu. Wszystkim pragnącym poznać mechanizmy dyskursywne rządzące naszymi reformami – gorąco polecam!"
Z recenzji prof. dr. hab. Marka Kwieka, autora książki Uniwersytet w dobie przemian. Instytucje i kadra akademicka w warunkach rosnącej konkurencji (PWN, 2015)
"Opisane w książce badania pokazują dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego jako wielowarstwowy pejzaż, który splata wypowiedzi odnoszące się stricte do procesu i efektów reformowania tego sektora (tj. do polityki ministerstwa, regulacji prawnych, konkretnych rozporządzeń i decyzji ministerialnych) z bardziej ogólnymi wypowiedziami, wyrażającymi wiedzę (idee, przekonania i wyobrażenia) na temat edukacji, badań naukowych oraz uniwersytetu i jego związków z rynkiem, państwem i otoczeniem społecznym. Mamy nadzieję, że zaprezentowane tu analizy zainteresują zarówno badaczki i badaczy szkolnictwa wyższego, jak i wszystkich bezpośrednich uczestników, obserwatorów i twórców zmian."
Z Wprowadzenia dr hab. Heleny Ostrowickiej, prof. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego


Liczba stron228
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-012-0771-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (Helena Ostrowicka) 7
  Rozdział I. Głosy i aktorzy dyskursu o reformie     17
    1. Głosy w dyskursie naukowym (Justyna Spychalska-Stasiak)    19
    2. Uczestnicy medialnej debaty (Łukasz Stankiewicz)     37
  Rozdział II. Pomiędzy polityką szkolnictwa wyższego a dyskursem medialnym 53
    1. Reforma jako problem – dyskurs akademików na łamach prasy (Dominik Chomik, Helena Ostrowicka)    55
    2. Urynkowienie dyskursu a praktyka edukacyjna (Łukasz Stankiewicz)    81
  Rozdział III. Pedagogizacja dyskursu publicznego     107
    1. Universitas studiorum? Analiza formacji wiedzy na temat relacji nauczyciel akademicki – student (Justyna Spychalska-Stasiak)    109
    2. Argument z edukacji w krytyce reformy na łamach prasy (Helena Ostrowicka, Aleksandra Rzyska)    127
  Rozdział IV. Etykalizacja dyskursu publicznego 145
    1. Etykalizacja dyskursu akademickiego w kontekście aktualnych przemian uniwersytetu (Tomasz Falkowski)    147
    2. Zła reforma i zły uniwersytet. Etykalizacja dyskursu prasowego (Dominik Chomik)    163
  Zakończenie (Helena Ostrowicka) 193
  Spis literatury    199
  Spis cytowanych materiałów prasowych    213
  Spis tabel 219
  Spis rysunków i wykresów 221
  Indeks pojęć    223
  Noty o autorach    227
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia