Arteterapia dla dzieci i młodzieży

Scenariusze zajęć

3 oceny

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,54  35,90

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 35,90 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 22,98 zł (-6%)  


21,54

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Arteterapia dla dzieci i młodzieży. Scenariusze zajęć może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, pedagogów, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy prowadząc różne grupy zajęć, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych.
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza ma charakter teoretyczny i wprowadzający – pozwala na poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej arteterapii. Natomiast część druga zawiera scenariusze zajęć wraz z dokumentacją fotograficzną, ujęte w trzech blokach tematycznych: Zmysły, Cztery pory roku i Interakcje. Uczestnikami proponowanych warsztatów mogą być dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz młodzież licealna.


Rok wydania2019
Liczba stron174
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-606-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  Część I. Wprowadzenie do problematyki
  
  1. Arteterapia    13
  1.1. Co to jest arteterapia?    13
  1.2. Kilka słów o historii arteterapii    14
  1.3. Narodziny arteterapii    16
  1.4. Polska terminologia    18
  1.5. Arteterapia/arteterapie w Polsce    19
  1.6. Terapia przez twórczość – twórcza terapia    26
  1.7. Terapie ekspresyjne i polisensoryczne    29
  1.8. Terapie kreatywne    31
  1.9. Arteterapia holistyczna    34
  
  2. Arteterapia dla dzieci i młodzieży w praktyce    39
  2.1. Uczestnicy    39
  2.2. Prowadzący    40
  2.3. Twórczość    41
  2.4. Sztuka    43
  2.5. Kształcenie wolności i odpowiedzialności    44
  2.6. Uruchamianie zmysłów    45
  2.7. Struktura realizacji zadań arteterapeutycznych    48
  
  Część II. Scenariusze zajęć
  
  3. Zmysły    55
  Wzrok    55
  Ćwiczenie 1. Bujanie w obłokach    56
  Ćwiczenie 2. Chmury    58
  Ćwiczenie 3. Rysowanie powietrzem    60
  Ćwiczenie 4. Dziury w drzewach    62
  Ćwiczenie 5. Spotkanie z cieniem    64
  Dotyk    66
  Ćwiczenie 1. Frottage    67
  Ćwiczenie 2. Dotknięcie ziemi    69
  Ćwiczenie 3. Malowanie dziesięcioma palcami    71
  Ćwiczenie 4. Istota dotykania, istota postrzegania    73
  Ćwiczenie 5. Patyki, patyczki    74
  Słuch    77
  Ćwiczenie 1. Sztuka milczenia    77
  Ćwiczenie 2. Rysowanie do muzyki    79
  Ćwiczenie 3. Malowanie muzyki, malowanie ręką partnera    81
  Smak    83
  Ćwiczenie 1. Owoce    84
  Ćwiczenie 2. Warzywa    89
  Węch    93
  Ćwiczenie 1. Kwiaty na talerzu    94
  Ćwiczenie 2. Perfumeria    99
  
  4. Cztery pory roku    101
  Zima    101
  Ćwiczenie 1. Malowanie na śniegu    102
  Ćwiczenie 2. Ślady na śniegu    104
  Wiosna    105
  Ćwiczenie 1. Kwiaty, kwiatki, kwiatuszki    107
  Ćwiczenie 2. Poszukiwanie wiosny    108
  Lato    111
  Ćwiczenie 1. Rysunek w trawie    112
  Ćwiczenie 2. Body painting, body art    113
  Jesień    115
  Ćwiczenie 1. Jesienne liście    116
  Ćwiczenie 2. Jesienna natura    118
  
  5. Interakcje    121
  Ćwiczenie 1. Moja głowa, twoja głowa, nasze głowy    124
  Ćwiczenie 2. Ręce    128
  Ćwiczenie 3. Dotknięcie gotyku    130
  Ćwiczenie 4. Wznoszenie się    133
  Ćwiczenie 5. Maska, maski     135
  Ćwiczenie 6. Magia kwiatów – dzieci kwiaty    139
  Ćwiczenie 7. Powiązany, skrępowany, uwikłany    142
  Ćwiczenie 8. Mój T-shirt    146
  Ćwiczenie 9. Ni ptak, ni ryba, ni zwierzę, ni gad    149
  Ćwiczenie 10. Anioł czy diabeł    153
  Ćwiczenie 11. Z dystansu    156
  Ćwiczenie 12. Metafora, ironia, groteska    158
  
  Zakończenie    163
  
  Bibliografia    165
RozwińZwiń