POLECAMY
Format:
ibuk
W monografii przedstawiono problematykę teoretycznych oraz praktycznych aspektów edukacji osób zdolnych. Książka stanowi przestrzeń poszukiwań badawczych, ukazuje uwarunkowania szkolnego i pozaszkolnego funkcjonowania jednostek zdolnych oraz wybrane koncepcje pracy z uczniem zdolnym w kraju i za granicą. Jest zaproszeniem do dialogu o rozpoznawaniu i wyzwalaniu indywidualnych możliwości, aktywności oraz uwzględnianiu oczekiwań uzdolnionych dzieci i młodzieży. W publikacji oddano obraz środowiska, w jakim funkcjonują uczniowie wyróżniający się pod względem zdolności intelektualnych, wskazując jednocześnie na pilną potrzebę działań na rzecz rozwoju uzdolnionych na wszystkich etapach kształcenia.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 346 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-3486-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Tytułem wstępu | 9 |
I. Uczeń zdolny w przestrzeni edukacyjnej | 11 |
Agnieszka Cybal-Michalska Kultura rzeczywistości szkolnej jako kreator proaktywnej orientacji zachowaniowej podmiotu w świecie wielości możliwości | 13 |
Teresa Giza Kształcenie uczniów zdolnych – dwie kultury | 23 |
Iwona Chrzanowska, Beata Jachimczak Uczeń zdolny w edukacji włączającej – o szansach i zagrożeniach – z opinii nauczycieli placówek ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych | 43 |
Kinga Kuszak Utwory poetyckie inspiracją dla dziecięcej twórczej aktywności językowej | 57 |
Beata Łukasik Szkoła – inhibitor czy kuźnia zdolności i talentów? | 77 |
II. Uwarunkowania szkolnego i pozaszkolnego funkcjonowania jednostek zdolnych 91 | |
Eugeniusz Piotrowski Środowiskowo-szkolne aspekty rozwoju uczniów zdolnych | 93 |
Bogusław Śliwerski Makropolityczne i społeczne uwarunkowania strat w kształceniu uczniów zdolnych | 123 |
Agnieszka Gromkowska-Melosik Społeczne konstrukcje zdolności w perspektywie socjologii edukacji | 143 |
Ewa Muszyńska Czynniki i mechanizmy kształtowania się zdolności. Udział rodziców w rozwijaniu zdolności dziecka | 153 |
Waldemar Segiet Edukacja (dla) dziecka przez pryzmat zaplecza rodzinnego | 183 |
Sylwia Jaskulska Zagadnienie roli środowiska szkolnego we wspomaganiu rozwoju uczniów zdolnych z perspektywy studenckich wypowiedzi o szkole | 203 |
Sonia Wawrzyniak Rola środowiska w kształtowaniu prawidłowej samooceny | 215 |
Maria Porzucek-Miśkiewicz Psychospołeczny obraz uczniów zdolnych w świetle badań | 227 |
III. Wybrane koncepcje pracy z uczniem zdolnym w kraju i za granicą | 239 |
Andrzej Sękowski, Martyna Płudowska Wybrane aspekty wspomagania uczniów zdolnych w Europie | 241 |
Daria Hejwosz-Gromkowska Edukacja ucznia zdolnego w Republice Federalnej Niemiec – wybrane konteksty | 257 |
Jarema DrozdowiczWychować celtyckie tygrysy. Kształcenie uczniów zdolnych w Republice Irlandii | 277 |
Dobrochna Hildebrandt-Wypych, Celina Czech-Włodarczyk Między równością a doskonałością. Uczeń zdolny w polityce edukacyjnej Unii Europejskiej | 297 |
Magdalena Barańska Doradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczniów zdolnych | 313 |
Joanna Kozielska Niedyrektywne formy wspierania ucznia zdolnego | 329 |
Informacje o Autorach | 345 |