Edukacja osób zdolnych

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W monografii przedstawiono problematykę teoretycznych oraz praktycznych aspektów edukacji osób zdolnych. Książka stanowi przestrzeń poszukiwań badawczych, ukazuje uwarunkowania szkolnego i pozaszkolnego funkcjonowania jednostek zdolnych oraz wybrane koncepcje pracy z uczniem zdolnym w kraju i za granicą. Jest zaproszeniem do dialogu o rozpoznawaniu i wyzwalaniu indywidualnych możliwości, aktywności oraz uwzględnianiu oczekiwań uzdolnionych dzieci i młodzieży. W publikacji oddano obraz środowiska, w jakim funkcjonują uczniowie wyróżniający się pod względem zdolności intelektualnych, wskazując jednocześnie na pilną potrzebę działań na rzecz rozwoju uzdolnionych na wszystkich etapach kształcenia.


Rok wydania2019
Liczba stron346
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3486-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Tytułem wstępu    9
  I. Uczeń zdolny w przestrzeni edukacyjnej    11
  Agnieszka Cybal-Michalska Kultura rzeczywistości szkolnej jako kreator proaktywnej orientacji zachowaniowej podmiotu w świecie wielości możliwości    13
  Teresa Giza Kształcenie uczniów zdolnych – dwie kultury    23
  Iwona Chrzanowska, Beata Jachimczak Uczeń zdolny w edukacji włączającej – o szansach i zagrożeniach – z opinii nauczycieli placówek ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych    43
  Kinga Kuszak Utwory poetyckie inspiracją dla dziecięcej twórczej aktywności językowej    57
  Beata Łukasik Szkoła – inhibitor czy kuźnia zdolności i talentów?    77
  II. Uwarunkowania szkolnego i pozaszkolnego funkcjonowania jednostek zdolnych 91
  Eugeniusz Piotrowski Środowiskowo-szkolne aspekty rozwoju uczniów zdolnych    93
  Bogusław Śliwerski Makropolityczne i społeczne uwarunkowania strat w kształceniu uczniów zdolnych    123
  Agnieszka Gromkowska-Melosik Społeczne konstrukcje zdolności w perspektywie socjologii edukacji    143
  Ewa Muszyńska Czynniki i mechanizmy kształtowania się zdolności. Udział rodziców w rozwijaniu zdolności dziecka    153
  Waldemar Segiet Edukacja (dla) dziecka przez pryzmat zaplecza rodzinnego    183
  Sylwia Jaskulska Zagadnienie roli środowiska szkolnego we wspomaganiu rozwoju uczniów zdolnych z perspektywy studenckich wypowiedzi o szkole    203
  Sonia Wawrzyniak Rola środowiska w kształtowaniu prawidłowej samooceny    215
  Maria Porzucek-Miśkiewicz Psychospołeczny obraz uczniów zdolnych w świetle badań    227
  III. Wybrane koncepcje pracy z uczniem zdolnym w kraju i za granicą    239
  Andrzej Sękowski, Martyna Płudowska Wybrane aspekty wspomagania uczniów zdolnych w Europie    241
  Daria Hejwosz-Gromkowska Edukacja ucznia zdolnego w Republice Federalnej Niemiec – wybrane konteksty    257
  Jarema DrozdowiczWychować celtyckie tygrysy. Kształcenie uczniów zdolnych w Republice Irlandii    277
  Dobrochna Hildebrandt-Wypych, Celina Czech-Włodarczyk Między równością a doskonałością. Uczeń zdolny w polityce edukacyjnej Unii Europejskiej    297
  Magdalena Barańska Doradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczniów zdolnych    313
  Joanna Kozielska Niedyrektywne formy wspierania ucznia zdolnego    329
  Informacje o Autorach    345
RozwińZwiń