Strategia edukacji kooperatywnej z przykładami realizacji

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

44,10  49,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 49,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 24,50 zł  


44,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka przedstawia trzy kluczowe koncepcje dydaktyczne, wyrastające z psychologii behawioralnej, kognitywnej i konstruktywistycznej. Ma bazie pierwszej z nich zbudowana jest strategia nauczania, stawiająca sobie za główny cel prawidłowy przekaz wiedzy od nauczyciela do ucznia. Druga koncepcja stanowi bazę strategii uczenia się, która w praktyce dąży do jak najlepszego dopasowania procesu dydaktycznego do możliwości uczącej się osoby. Obie te strategie - ujęte tutaj syntetycznie - zostały już w wielu szczegółach omówione w podręcznikach dydaktyki. W odniesieniu do nich nowa strategia kooperacji, traktująca wiedzę jako szczególną konstrukcję umysłową, wyraża obiecujące idee, zmieniające kształt całej edukacji.


Rok wydania2016
Liczba stron152
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-22145-4
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  1. Strategie dydaktyczne     9
    1.1. Podstawowe teorie dydaktyczne i modele edukacji     10
    1.2. Główne strategie w edukacji     19
    1.3. Strategia nauczania     25
    1.4. Strategia uczenia się     27
    1.5. Strategia kooperacji     29
  2. Kognitywne i metakognitywne uwarunkowania kooperacji     33
    2.1. Działania kognitywne a metakognitywne     33
    2.2. Ukierunkowanie na realizację celów     36
    2.3. Ukierunkowanie na indywidualizowanie i różnicowanie     42
    2.4. Ukierunkowanie na media i edukację zdalną     50
  3. Afektywny wymiar kooperacji     58
    3.1. Kształtowanie emocji i nastrojów     58
    3.2. Kształtowanie motywacji     68
    3.3. Kształtowanie i umacnianie woli     76
    3.4. Emocjonalno-motywacyjne i wolitywne modele edukacji     80
  4. Kognitywno-wolitywna strategia kooperacji     91
  5. Strategia kooperacji w edukacji szkolnej     103
    5.1. Podstawowy poziom kształcenia     103
    5.2. Poziom gimnazjalny     114
    5.3. Szkoła średnia     123
  6. Kooperacja w procesach dydaktycznych szkoły wyższej     130
  Zakończenie     141
  Bibliografia     145
RozwińZwiń