Swish Max3

Swish Max3

Animacje flash - jakie to proste

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W ostatnich latach powstało wiele programów umożliwiających tworzenie animacji w technice flash. Niestety te, które dają pełną kontrolę nad tworzoną animacją, są skomplikowane i wymagają dużych umiejętności. Przez to są zarezerwowane dla niewielkiej grupy pasjonatów lub osób zajmujących się tym zawodowo.


Z drugiej strony można wymienić programy bardzo proste w użyciu, które jednak najczęściej ograniczają się do zastosowania jednego z kilkudziesięciu efektów do wpisanego tekstu. Nie dają one więc żadnej kontroli nad działaniem animacji. Programem, który daje ogromne możliwości tworzenia animacji flash, a przy tym jest niezwykle łatwy w użyciu i na dodatek tanim jest SWiSHmax (www.swishzone.com).


Niejednokrotnie animacje utworzone w tym programie zachwycają nawet profesjonalistów. Okazuje się jednak, że to nie jedyna zaleta tego programu. Ma on bowiem pokaźną kolekcję gotowych efektów, niewymagających nawet napisania jednej linijki kodu. Stworzenie nawet złożonej animacji wymaga niewielkiego nakładu pracy i bardzo krótkiego czasu. Najnowsza wersja programu SwiSH, opatrzona nazwą SWiSHmax ma wiele ulepszeń w stosunku do wersji poprzednich. Jedną z najbardziej znaczących zmian jest dodanie języka skryptowego, z którego mogą korzystać nawet osoby, które nie znają programowania.


Jeżeli chcesz więc nauczyć się tworzenia nawet najbardziej skomplikowanych animacji, a nie chcesz poświęcać temu zajęciu całego swego wolnego czasu, to SWiSHmax jest dla Ciebie. Na utworzenie interesującej animacji często wystarcza nawet kilka godzin, a uzyskany efekt zyska uznanie wielu osób.


Rok wydania2010
Liczba stron272
KategoriaInternet
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-16355-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    11
  
  1. Opis programu i instalacja    15
  
    1.1. Nowości w SWiSH Max3    15
      1.1.1. Projekty    15
      1.1.2. Ścieżka ruchu    16
      1.1.3. Narzędzie Komponent    16
      1.1.4. Kształtowanie obiektów    16
      1.1.5. Nowe komponenty    17
      1.1.6. Opcje języka skryptowego    18
    1.2. Wymagania systemowe    18
    1.3. Nowy Film lub Projekt    19
    1.4. Menu startowe    20
      1.4.1. Tworzenie nowego filmu    21
      1.4.2. Otwieranie ostatnio edytowanej animacji    22
      1.4.3. Pomoc programu    22
      1.4.4. Polskojęzyczne Forum użytkowników programu SWiSH Max    24
      1.4.5. Sprawdzanie nowej wersji programu    25
    1.5. Okno programu    25
      1.5.1. Górne menu    25
      1.5.2. Paski narzędzi    27
      1.5.3. Oś czasu    27
      1.5.4. Obszar animacji    28
      1.5.5. Efekty    28
      1.5.6. Narzędzia    28
      1.5.7. Widok    29
      1.5.8. Zakładki filmów    29
      1.5.9. Panele    30
  
  2. Pierwsza animacja    33
  
    2.1. Ustawienia obszaru animacji    34
    2.2. Prosta animacja ruchu obiektu    35
    2.3. Ruch obiektu wzdłuż linii prostej    37
    2.4. Ruch obiektu wzdłuż dowolnej ścieżki    39
    2.5. Sterowanie przebiegiem animacji    42
    2.6. Ścieżka ruchu o dowolnym kształcie    44
  
  3. Tworzenie i modyfikacja obiektów    47
  
    3.1. Podstawowe obiekty zamknięte    47
    3.2. Autokształty    48
    3.3. Odcinki i krzywe    50
    3.4. Przekształcenia i transformacje obiektu    52
      3.4.1. Przekształcenia obiektu    52
      3.4.2. Przycinanie obiektów    54
      3.4.3. Operacje na kształtach    56
      3.4.4. Transformacje obiektu    59
      3.4.5. Punkty transformacji i odniesienia    60
      3.4.6. Panele Transformacja i Przekształcenie    61
      3.4.7. Perspektywa    64
    3.5. Zmiana kształtu    65
    3.6. Wypełnienia i kontury obiektów    68
      3.6.1. Kontury obiektów    68
      3.6.2. Wypełnienia obiektów    71
        3.6.2.1. Brak wypełnienia i wypełnienie jednolite    71
        3.6.2.2. Wypełnienie gradientowe    71
        3.6.2.3. Wypełnienie obrazem    73
        3.6.2.4. Szczegóły obrazka    74
      3.6.3. Transformacja wypełnienia    80
    3.7. Wstawianie tekstu    81
      3.7.1. Wprowadzanie tekstu do animacji    81
      3.7.2. Formatowanie tekstu    82
      3.7.3. Teksty dynamiczne i pola formularzy    85
    3.8. Importowanie    87
      3.8.1. Import obrazów    87
      3.8.2. Import dźwięków    88
      3.8.3. Import wideo    90
      3.8.4. Import animacji    92
      3.8.5. Import grafiki wektorowej    94
      3.8.6. Importowanie tekstu    95
    3.9. Nazywanie obiektów    95
    3.10. Grupowanie obiektów    96
    3.11. Przekształcanie tekstu na krzywe    99
    3.12. Zmiana kolejności obiektów    101
    3.13. Precyzyjne rysowanie i wyrównywanie obiektów    102
      3.13.1. Siatka    102
      3.13.2. Prowadnice    103
      3.13.3. Przyciąganie do obiektów i punktów    104
      3.13.4. Wyrównywanie obiektów    105
    3.14. Klipy    109
    3.15. Maskowanie    113
    3.16. Komponenty    116
      3.16.1. Wstawianie komponentów    116
      3.16.2. Narzędzie Komponent    118
      3.16.3. Przykłady wykorzystania komponentów    119
        3.16.3.1. Komponent efektu odbicia obiektu    119
        3.16.3.2. Komponent listy rozwijanej    123
        3.16.3.3. Komponent przewijanego menu    125
        3.16.3.4. Komponent postępu wczytywania    127
    3.17. Biblioteki    130
    3.18. Projekty    134
  
  4. Efekty    143
  
    4.1. Efekty Umieść i Usuń    144
    4.2. Efekt Przesuń    145
    4.3. Efekt Zanikaj/Pojawiaj    146
    4.4. Efekt Powiększaj/Pomniejszaj    147
    4.5. Efekt Przewijaj    149
    4.6. Efekt Rozmywaj    150
    4.7. Efekty pochodne    153
      4.7.1. Obróć w 3D, kurcz    154
      4.7.2. Spirala – zwijaj    156
      4.7.3. Odstępy – Zmniejszaj (Kerning)    158
      4.7.4. Spłaszczanie – Spłaszcz    158
      4.7.5. Obrót w losową stronę    159
      4.7.6. Wszystko na morzu    160
      4.7.7. Bugi    161
    4.8. Efekt Transformacja    162
    4.9. Efekt Ściskaj    163
    4.10. Efekt Naprzemian    164
    4.11. Efekt Wąż    166
    4.12. Efekt Eksplozja    168
    4.13. Efekt Obróć w 3D    170
    4.14. Efekt Fala w 3D    171
    4.15. Efekt Wir    173
    4.16. Efekt Fala    174
    4.17. Efekt Pisz na maszynie    176
    4.18. Efekt Przywróć    177
    4.19. Efekt Powtórz Klatki    178
    4.20. Zakładka Ruch    180
    4.21. Zakładka Korekta    184
    4.22. Zakładka Start na    185
    4.23. Zakładka Kaskada    186
    4.24. Zakładka Kamera    188
    4.25. Zakładka Transformacja    189
    4.26. Tworzenie własnych efektów    190
    4.27. Przeglądarka efektów    192
  
  5. Zarządzanie animacją i programem    193
  
    5.1. Zapisywanie i eksportowanie animacji    193
      5.1.1. Umieszczanie animacji na stronach internetowych    194
      5.1.2. Umieszczanie animacji w prezentacji Microsoft PowerPoint    196
      5.1.3. Tworzenie samodzielnie wyświetlającej się prezentacji    198
      5.1.4. Tworzenie filmu z animacją    199
      5.1.5. Podgląd tworzonej animacji    200
    5.2. Ustawienia eksportu animacji    202
      5.2.1. Ustawienia eksportu SWF    203
      5.2.2. Ustawienia eksportu znaczników języka HTML    207
      5.2.3. Ustawienia eksportu plików wideo i grafiki    209
      5.2.4. Ustawienia eksportu dźwięku    210
    5.3. Zarządzanie scenami i animacją    211
      5.3.1. Właściwości sceny    211
      5.3.2. Wstawianie i usuwanie scen    212
      5.3.3. Chowanie i blokowanie obiektów    214
  
  6. Przykłady skryptów    215
  
    6.1. Panel Skrypt    215
    6.2. Panel Debug    218
    6.3. Zdarzenia obsługujące mysz    225
    6.4. Zmiana właściwości obiektów    229
    6.5. Zmienne i obliczenia    232
    6.6. Sterowanie przebiegiem animacji    234
    6.7. Gra „Za mało, za dużo”    236
    6.8. Pola formularzy    239
    6.9. Zegar    243
    6.10. Preloader    249
    6.11. Obsługa klawiatury    254
    6.12. Przewijanie zawartości pola tekstowego    258
    6.13. Przewijanie tekstu w polu o dowolnym kształcie    259
    6.14. Przyciski rollover    261
    6.15. Interaktywne menu    266
    6.16. Odtwarzanie muzyki    269
    6.17. Przeciąganie obiektów    271
    6.18. Wczytywanie plików SWF do animacji    275
    6.19. Wczytywanie tekstu z pliku    278
    6.20. Drukowanie tekstu na drukarce    282
    6.21. Właściwości fizyczne klipów    283
  
  7. Skrypty    287
  
    7.1. Zmienne i operatory    287
    7.2. Polecenia przycisku Add Script    290
      7.2.1. Zdarzenia    291
      7.2.2. Zdefiniuj Funkcję()    297
      7.2.3. Klasy    300
      7.2.4. Klatka    300
      7.2.5. Sterowanie    301
      7.2.6. Dynamiczne klipy    303
      7.2.7. Zewnętrzne pliki i dane    304
      7.2.8. Przeglądarka/Sieć    307
      7.2.9. Dźwięk    309
      7.2.10. Ciągnięcie myszką    310
      7.2.11. Deklaracje    311
      7.2.12. Warunki    314
        7.2.12.1. if ()    315
        7.2.12.2. Zdefiniowane instrukcje if()    317
        7.2.12.3. switch    321
      7.2.13. Pętle    322
        7.2.13.1. Pętla while ()    322
        7.2.13.2. Pętla do    324
        7.2.13.3. Pętla for ()    325
        7.2.13.4. Przerywanie pętli    327
      7.2.14. Bloki    327
      7.2.15. Wyjątki (SWF7+)    329
      7.2.16. Debug    331
    7.3. Funkcje predefiniowane    332
      7.3.1. Funkcje proste    332
      7.3.2. Funkcje matematyczne    335
      7.3.3. Funkcje tekstowe    339
      7.3.4. Funkcje tablicowe    342
      7.3.5. Funkcje daty i czasu    344
      7.3.6. Funkcje klawiszowe    345
      7.3.7. Funkcje sceny    346
      7.3.8. Funkcja stopera    346
    7.4. Stałe    347
    7.5. Właściwości obiektów    348
    7.6. Ścieżki obiektów    349
  
  Indeks    351
RozwińZwiń