INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
W ostatnich latach powstało wiele programów umożliwiających tworzenie animacji w technice flash. Niestety te, które dają pełną kontrolę nad tworzoną animacją, są skomplikowane i wymagają dużych umiejętności. Przez to są zarezerwowane dla niewielkiej grupy pasjonatów lub osób zajmujących się tym zawodowo.
Z drugiej strony można wymienić programy bardzo proste w użyciu, które jednak najczęściej ograniczają się do zastosowania jednego z kilkudziesięciu efektów do wpisanego tekstu. Nie dają one więc żadnej kontroli nad działaniem animacji. Programem, który daje ogromne możliwości tworzenia animacji flash, a przy tym jest niezwykle łatwy w użyciu i na dodatek tanim jest SWiSHmax (www.swishzone.com).
Niejednokrotnie animacje utworzone w tym programie zachwycają nawet profesjonalistów. Okazuje się jednak, że to nie jedyna zaleta tego programu. Ma on bowiem pokaźną kolekcję gotowych efektów, niewymagających nawet napisania jednej linijki kodu. Stworzenie nawet złożonej animacji wymaga niewielkiego nakładu pracy i bardzo krótkiego czasu. Najnowsza wersja programu SwiSH, opatrzona nazwą SWiSHmax ma wiele ulepszeń w stosunku do wersji poprzednich. Jedną z najbardziej znaczących zmian jest dodanie języka skryptowego, z którego mogą korzystać nawet osoby, które nie znają programowania.
Jeżeli chcesz więc nauczyć się tworzenia nawet najbardziej skomplikowanych animacji, a nie chcesz poświęcać temu zajęciu całego swego wolnego czasu, to SWiSHmax jest dla Ciebie. Na utworzenie interesującej animacji często wystarcza nawet kilka godzin, a uzyskany efekt zyska uznanie wielu osób.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 272 |
Kategoria | Internet |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-16355-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 11 |
1. Opis programu i instalacja | 15 |
1.1. Nowości w SWiSH Max3 | 15 |
1.1.1. Projekty | 15 |
1.1.2. Ścieżka ruchu | 16 |
1.1.3. Narzędzie Komponent | 16 |
1.1.4. Kształtowanie obiektów | 16 |
1.1.5. Nowe komponenty | 17 |
1.1.6. Opcje języka skryptowego | 18 |
1.2. Wymagania systemowe | 18 |
1.3. Nowy Film lub Projekt | 19 |
1.4. Menu startowe | 20 |
1.4.1. Tworzenie nowego filmu | 21 |
1.4.2. Otwieranie ostatnio edytowanej animacji | 22 |
1.4.3. Pomoc programu | 22 |
1.4.4. Polskojęzyczne Forum użytkowników programu SWiSH Max | 24 |
1.4.5. Sprawdzanie nowej wersji programu | 25 |
1.5. Okno programu | 25 |
1.5.1. Górne menu | 25 |
1.5.2. Paski narzędzi | 27 |
1.5.3. Oś czasu | 27 |
1.5.4. Obszar animacji | 28 |
1.5.5. Efekty | 28 |
1.5.6. Narzędzia | 28 |
1.5.7. Widok | 29 |
1.5.8. Zakładki filmów | 29 |
1.5.9. Panele | 30 |
2. Pierwsza animacja | 33 |
2.1. Ustawienia obszaru animacji | 34 |
2.2. Prosta animacja ruchu obiektu | 35 |
2.3. Ruch obiektu wzdłuż linii prostej | 37 |
2.4. Ruch obiektu wzdłuż dowolnej ścieżki | 39 |
2.5. Sterowanie przebiegiem animacji | 42 |
2.6. Ścieżka ruchu o dowolnym kształcie | 44 |
3. Tworzenie i modyfikacja obiektów | 47 |
3.1. Podstawowe obiekty zamknięte | 47 |
3.2. Autokształty | 48 |
3.3. Odcinki i krzywe | 50 |
3.4. Przekształcenia i transformacje obiektu | 52 |
3.4.1. Przekształcenia obiektu | 52 |
3.4.2. Przycinanie obiektów | 54 |
3.4.3. Operacje na kształtach | 56 |
3.4.4. Transformacje obiektu | 59 |
3.4.5. Punkty transformacji i odniesienia | 60 |
3.4.6. Panele Transformacja i Przekształcenie | 61 |
3.4.7. Perspektywa | 64 |
3.5. Zmiana kształtu | 65 |
3.6. Wypełnienia i kontury obiektów | 68 |
3.6.1. Kontury obiektów | 68 |
3.6.2. Wypełnienia obiektów | 71 |
3.6.2.1. Brak wypełnienia i wypełnienie jednolite | 71 |
3.6.2.2. Wypełnienie gradientowe | 71 |
3.6.2.3. Wypełnienie obrazem | 73 |
3.6.2.4. Szczegóły obrazka | 74 |
3.6.3. Transformacja wypełnienia | 80 |
3.7. Wstawianie tekstu | 81 |
3.7.1. Wprowadzanie tekstu do animacji | 81 |
3.7.2. Formatowanie tekstu | 82 |
3.7.3. Teksty dynamiczne i pola formularzy | 85 |
3.8. Importowanie | 87 |
3.8.1. Import obrazów | 87 |
3.8.2. Import dźwięków | 88 |
3.8.3. Import wideo | 90 |
3.8.4. Import animacji | 92 |
3.8.5. Import grafiki wektorowej | 94 |
3.8.6. Importowanie tekstu | 95 |
3.9. Nazywanie obiektów | 95 |
3.10. Grupowanie obiektów | 96 |
3.11. Przekształcanie tekstu na krzywe | 99 |
3.12. Zmiana kolejności obiektów | 101 |
3.13. Precyzyjne rysowanie i wyrównywanie obiektów | 102 |
3.13.1. Siatka | 102 |
3.13.2. Prowadnice | 103 |
3.13.3. Przyciąganie do obiektów i punktów | 104 |
3.13.4. Wyrównywanie obiektów | 105 |
3.14. Klipy | 109 |
3.15. Maskowanie | 113 |
3.16. Komponenty | 116 |
3.16.1. Wstawianie komponentów | 116 |
3.16.2. Narzędzie Komponent | 118 |
3.16.3. Przykłady wykorzystania komponentów | 119 |
3.16.3.1. Komponent efektu odbicia obiektu | 119 |
3.16.3.2. Komponent listy rozwijanej | 123 |
3.16.3.3. Komponent przewijanego menu | 125 |
3.16.3.4. Komponent postępu wczytywania | 127 |
3.17. Biblioteki | 130 |
3.18. Projekty | 134 |
4. Efekty | 143 |
4.1. Efekty Umieść i Usuń | 144 |
4.2. Efekt Przesuń | 145 |
4.3. Efekt Zanikaj/Pojawiaj | 146 |
4.4. Efekt Powiększaj/Pomniejszaj | 147 |
4.5. Efekt Przewijaj | 149 |
4.6. Efekt Rozmywaj | 150 |
4.7. Efekty pochodne | 153 |
4.7.1. Obróć w 3D, kurcz | 154 |
4.7.2. Spirala – zwijaj | 156 |
4.7.3. Odstępy – Zmniejszaj (Kerning) | 158 |
4.7.4. Spłaszczanie – Spłaszcz | 158 |
4.7.5. Obrót w losową stronę | 159 |
4.7.6. Wszystko na morzu | 160 |
4.7.7. Bugi | 161 |
4.8. Efekt Transformacja | 162 |
4.9. Efekt Ściskaj | 163 |
4.10. Efekt Naprzemian | 164 |
4.11. Efekt Wąż | 166 |
4.12. Efekt Eksplozja | 168 |
4.13. Efekt Obróć w 3D | 170 |
4.14. Efekt Fala w 3D | 171 |
4.15. Efekt Wir | 173 |
4.16. Efekt Fala | 174 |
4.17. Efekt Pisz na maszynie | 176 |
4.18. Efekt Przywróć | 177 |
4.19. Efekt Powtórz Klatki | 178 |
4.20. Zakładka Ruch | 180 |
4.21. Zakładka Korekta | 184 |
4.22. Zakładka Start na | 185 |
4.23. Zakładka Kaskada | 186 |
4.24. Zakładka Kamera | 188 |
4.25. Zakładka Transformacja | 189 |
4.26. Tworzenie własnych efektów | 190 |
4.27. Przeglądarka efektów | 192 |
5. Zarządzanie animacją i programem | 193 |
5.1. Zapisywanie i eksportowanie animacji | 193 |
5.1.1. Umieszczanie animacji na stronach internetowych | 194 |
5.1.2. Umieszczanie animacji w prezentacji Microsoft PowerPoint | 196 |
5.1.3. Tworzenie samodzielnie wyświetlającej się prezentacji | 198 |
5.1.4. Tworzenie filmu z animacją | 199 |
5.1.5. Podgląd tworzonej animacji | 200 |
5.2. Ustawienia eksportu animacji | 202 |
5.2.1. Ustawienia eksportu SWF | 203 |
5.2.2. Ustawienia eksportu znaczników języka HTML | 207 |
5.2.3. Ustawienia eksportu plików wideo i grafiki | 209 |
5.2.4. Ustawienia eksportu dźwięku | 210 |
5.3. Zarządzanie scenami i animacją | 211 |
5.3.1. Właściwości sceny | 211 |
5.3.2. Wstawianie i usuwanie scen | 212 |
5.3.3. Chowanie i blokowanie obiektów | 214 |
6. Przykłady skryptów | 215 |
6.1. Panel Skrypt | 215 |
6.2. Panel Debug | 218 |
6.3. Zdarzenia obsługujące mysz | 225 |
6.4. Zmiana właściwości obiektów | 229 |
6.5. Zmienne i obliczenia | 232 |
6.6. Sterowanie przebiegiem animacji | 234 |
6.7. Gra „Za mało, za dużo” | 236 |
6.8. Pola formularzy | 239 |
6.9. Zegar | 243 |
6.10. Preloader | 249 |
6.11. Obsługa klawiatury | 254 |
6.12. Przewijanie zawartości pola tekstowego | 258 |
6.13. Przewijanie tekstu w polu o dowolnym kształcie | 259 |
6.14. Przyciski rollover | 261 |
6.15. Interaktywne menu | 266 |
6.16. Odtwarzanie muzyki | 269 |
6.17. Przeciąganie obiektów | 271 |
6.18. Wczytywanie plików SWF do animacji | 275 |
6.19. Wczytywanie tekstu z pliku | 278 |
6.20. Drukowanie tekstu na drukarce | 282 |
6.21. Właściwości fizyczne klipów | 283 |
7. Skrypty | 287 |
7.1. Zmienne i operatory | 287 |
7.2. Polecenia przycisku Add Script | 290 |
7.2.1. Zdarzenia | 291 |
7.2.2. Zdefiniuj Funkcję() | 297 |
7.2.3. Klasy | 300 |
7.2.4. Klatka | 300 |
7.2.5. Sterowanie | 301 |
7.2.6. Dynamiczne klipy | 303 |
7.2.7. Zewnętrzne pliki i dane | 304 |
7.2.8. Przeglądarka/Sieć | 307 |
7.2.9. Dźwięk | 309 |
7.2.10. Ciągnięcie myszką | 310 |
7.2.11. Deklaracje | 311 |
7.2.12. Warunki | 314 |
7.2.12.1. if () | 315 |
7.2.12.2. Zdefiniowane instrukcje if() | 317 |
7.2.12.3. switch | 321 |
7.2.13. Pętle | 322 |
7.2.13.1. Pętla while () | 322 |
7.2.13.2. Pętla do | 324 |
7.2.13.3. Pętla for () | 325 |
7.2.13.4. Przerywanie pętli | 327 |
7.2.14. Bloki | 327 |
7.2.15. Wyjątki (SWF7+) | 329 |
7.2.16. Debug | 331 |
7.3. Funkcje predefiniowane | 332 |
7.3.1. Funkcje proste | 332 |
7.3.2. Funkcje matematyczne | 335 |
7.3.3. Funkcje tekstowe | 339 |
7.3.4. Funkcje tablicowe | 342 |
7.3.5. Funkcje daty i czasu | 344 |
7.3.6. Funkcje klawiszowe | 345 |
7.3.7. Funkcje sceny | 346 |
7.3.8. Funkcja stopera | 346 |
7.4. Stałe | 347 |
7.5. Właściwości obiektów | 348 |
7.6. Ścieżki obiektów | 349 |
Indeks | 351 |