20 prostych projektów Raspberry Pi

Zabawki, narzędzia, gadżety i inne rzeczy!

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

62,10  69,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 69,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 34,50 zł  


62,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

20 prostych projektów Raspberry Pi to kolekcja projektów elektronicznych przeznaczonych dla osób początkujących, idealnie dobrana dla dzieci, rodziców, nauczycieli czy hobbystów, którzy chcą podnieść swoje umiejętności techniczne.
Książka krok po kroku uczy, jak realizować interaktywne projekty z wykorzystaniem Raspberry Pi – małego i niedrogiego komputera – takie jak np. cyfrowy zestaw perkusyjny, robot kontrolowany przez WiFi, gra Pong, alarm antywłamaniowy wysyłający powiadomienia e-mail, domowa kamera do monitoringu, detektor wycieku gazu, stacja pogodowa czy gadżety Internetu Rzeczy (IoT) sterujące elektroniką w całym domu. W trakcie lektury czytelnik pracuje z podstawowymi komponentami, takimi jak diody LED, ekrany LCD, kamery i czujniki oraz gry i zabawki. Uczy się, jak skonfigurować własny serwer WWW, stworzyć pierwszą stronę internetową czy napisać prostą grę komputerową. Każdy projekt zawiera instrukcje krok po kroku, kolorowe zdjęcia i diagramy, a także kompletny kod, dzięki któremu czytelnik ożywi swoje projekty.
Publikacja doskonale nadaje się dla osób początkujących, dzieci i hobbystów. Jeśli jesteś gotowy, aby zacząć działać i zrobić coś interesującego, 20 prostych projektów Raspberry Pi będzie twoim przewodnikiem.


Rok wydania2019
Liczba stron300
KategoriaProgramowanie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
TłumaczenieMałgorzata Dąbkowska-Kowalik
ISBN-13978-83-200-6121-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  PODZIĘKOWANIA XVI
  WPROWADZENIE XVII
    DLA KOGO JEST TA KSIĄŻKA? XVII
    O KSIĄŻCE XVIII
    CO JEST POTRZEBNE DO TEJ KSIĄŻKI? XVIII
    UKŁAD KSIĄŻKI XIX
  ELEMENTARZ    2
  PIERWSZE KROKI Z RASPBERRY PI    3
    ZASTOSOWANIE RASPBERRY PI    4
    ROZRÓŻNIANIE PŁYT    5
    POZNAWANIE RASPBERRY PI I JEGO WYPOSAŻENIA    6
    LISTA KOMPONENTÓW PROJEKTÓW    9
  ŁADOWANIE SYSTEMU OPERACYJNEGO    11
    POBIERANIE NOOBS    11
    FORMATOWANE KARTY MICROSD W SYSTEMIE WINDOWS LUB MACOS    12
    FORMATOWANIE KARTY MICROSD W LINUKSIE    13
    ŁADOWANIE RASPBIANA NA KARTĘ MICROSD    15
  KONFIGUROWANIE RASPBERRY PI JAKO KOMPUTERA STACJONARNEGO    15
    ŁĄCZENIE RASPBERRY PI    15
    PIERWSZE URUCHOMIENIE PI    17
    WYCIECZKA PO PULPICIE    20
    ZAMYKANIE, PONOWNE URUCHAMIANIE I WYLOGOWYWANIE    24
  PIERWSZE KROKI W PYTHONIE    25
    PYTHON 3 INTEGRATED DEVELOPMENT ENVIRONMENT    25
    PODSTAWOWE INSTRUKCJE PYTHONA    26
    EDYTOR PYTHONA    29
    NASZ PIERWSZY PROGRAM W PYTHONIE    30
    TWORZENIE PROSTEGO KALKULATORA    34
  DIODY LED 37
  PROJEKT 1: MIGAJĄCA DIODA LED 38
  WPROWADZENIE DO PINÓW GPIO    40
  WPROWADZENIE DO DIOD LED    42
  ZNAJDOWANIE WŁAŚCIWEGO REZYSTORA    42
  ŁĄCZENIE ELEMENTÓW OBWODU PRZEWODAMI    43
  PISANIE SKRYPTU    45
    WPROWADZANIE SKRYPTU    45
    URUCHAMIANIE SKRYPTU    47
  DALSZE    47
  PROJEKT 2: LATARKA LED Z PRZYCISKIEM 48
  WPROWADZENIE DO PRZEŁĄCZNIKÓW I PRZYCISKÓW    50
  ŁĄCZENIE ELEMENTÓW OBWODU PRZEWODAMI    51
  PISANIE SKRYPTU    52
  DALSZE KROKI    53
  PROJEKT 3: ŚCIEMNIACZ LED    54
  WPROWADZENIE DO POTENCJOMETRÓW    56
    CZYTANIE SYGNAŁÓW ANALOGOWYCH ZA POMOCĄ RASPBERRY PI    57
    PRZETWORNIKI ANALOGOWO-CYFROWE    57
    MODULACJA SZEROKOŚCI IMPULSÓW    58
  ŁĄCZENIE ELEMENTÓW OBWODU PRZEWODAMI    59
  PISANIE SKRYPTU    60
    WPROWADZANIE SKRYPTU    61
    URUCHAMIANIE SKRYPTU    62
  DALSZE KROKI    63
  PROJEKT 4: GRAFICZNY INTERFEJS UŻYTKOWNIKA DLA WIELOKOLOROWEJ DIODY LED 64
  WPROWADZENIE DO DIOD LED RGB    66
  ŁĄCZENIE ELEMENTÓW OBWODU PRZEWODAMI    67
  PISANIE SKRYPTU    68
    STEROWANIE NATĘŻENIEM I ZAMYKANIE OKNA    70
    PROJEKTOWANIE INTERFERSU UŻYTKOWNIKA ZA POMOCĄ TKINTER    71
    URUCHOMIENIE SKRYPTU    72
  DALSZE KROKI    73
  PROJEKT 5: PASKI TĘCZOWEGO ŚWIATŁA    74
  WPROWADZANIE DO ADRESOWALNEGO PASKA LED RGB W S2812B    76
  WPROWADZANIE DO KONWERTERA POZIOMÓW LOGICZNYCH    77
  ŁĄCZENIE ELEMENTÓW OBWODU PRZEWODAMI    78
  PISANIE SKRYPTU    81
    INSTALOWANIE BIBLIOTEKI W S281X    81
    WŁĄCZENIE KOMUNIKACJI SPI    82
    WPROWADZANIE SKRYPTU    82
    WYKONYWANIE SKRYPTU    86
  DALSZE KROKI    87
  EKRANY    89
  PROJEKT 6: PRZYPOMNIENIE NA WYŚWIETLACZU LCD 90
  WPROWADZENIE DO WYŚWIETLACZA CIEKŁOKRYSTALICZNEGO    92
    LUTOWANIE LISTWY WTYKOWEJ    93
    UKŁAD PINÓW MODUŁU LCD    93
  ŁĄCZENIE OBWODU    94
  PISANIE SKRYPTU    95
    INSTALOWANIE BIBLIOTEKI PYTHONA DLA WYŚWIETLACZA LCD ZNAKÓW    95
    WYŚWIETLANIE WIADOMOŚCI ZNAKOWEJ    96
    DODAWANIE INNEJ FUNKCJONALNOŚCI    98
    PRZEWIJANIE WIADOMOŚCI PRZYPOMNIENIA    98
    URUCHAMIANIE SKRYPTU    101
  DALSZE KROKI    101
  PROJEKT 7: MINIPO GODYNKA 102
  WPROWADZANIE DO WYŚWIETLACZA OLED    104
  KORZYSTANIE Z API OPENWEATHERMAP    105
    ZROZUMIENIE SKŁADNI JSON    106
    TWORZENIE ŻĄDANIA API    108
  ŁĄCZENIE ELEMENTÓW OBWODU PRZEWODAMI    109
  PISANIE SKRYPTU    110
    INSTALOWANIE BIBLIOTEKI DLA WYŚWIETLACZA OLED    110
    WŁĄCZANIE KOMUNIKACJI I2C    111
    WPROWADZANIE SKRYPTU    112
    URUCHAMIANIE SKRYPTU    116
  DALSZE KROKI    116
  PROJEKT 8: PONG Z SENSE HAT 117
  WPROWADZENIE DO GRY PONG    119
  WPROWADZENIE DO SENSE HAT RASPBERRY PI    119
    MONTOWANIE PŁYTY    119
    UŻYCIE EMUL ATORA SENSE HAT    120
  KORZYSTANIE Z FUNKCJI I KONTROLEK SENSE HAT    121
    STEROWANIE MATRYCĄ LED    121
    CZYTANIE DANYCH Z JOYSTICKA    124
  PISANIE SKRYPTU    125
    WPROWADZANIE SKRYPTU    125
    URUCHAMIANIE SKR YPTU    130
  DALSZE KROKI    130
  CZUJNIKI    131
  PROJEKT 9: WIELOFUNKCYJNA STACJA CZUJNIKÓW POGODOWYCH 132
  SENSE HAT JAKO STACJA POGODOWA    134
    CZUJNIK TEMPERATURY    134
    CZUJNIK WILGOTNOŚCI    134
    CZUJNIK CIŚNIENIA BAROMETRYCZNEGO    134
  ODCZYTYWANIE TEMPERATURY, WILGOTNOŚCI I CIŚNIENIA    135
  TWORZENIE INTERFEJSU UŻYTKOWNIKA DLA NASZYCH ODCZYTÓW    136
  PISANIE SKRYPTU    138
    TWORZENIE INTERFEJSU UŻYTKOWNIKA    139
    AUTOMATYCZNA AKTUALIZACJA ODCZYTÓW    140
    URUCHAMIANIE SKRYPTU    141
  DALSZE KROKI    141
  PROJEKT 10: ALARM ANTYWŁAMANIOWY Z PO WIADOMIENIEM PR ZEZ E-MAIL 142
  WPROWADZENIE DO CZUJNIKA RUCHU PIR    144
  WYSYŁANIE E-MAILA ZA POMOCĄ PYTHONA    144
    ZNAJDOWANIE SZCZEGÓŁÓW DOTYCZĄCYCH SERWERA SMTP    145
    SKRYPT DO WYSYŁANIA WIADOMOŚCI E-MAIL    145
    URUCHAMIANIE SKRYPTU WYSYŁAJĄCEGO WIADOMOŚCI    147
  ŁĄCZENIE ELEMENTÓW OBWODU PRZEWODAMI    147
  PISANIE SKRYPTU    149
  DALSZE KROKI    151
  PROJEKT 11: ALARM Z CZUJNIKIEM GAZU I DYMU 152
  WPROWADZENIE DO CZUJNIKA GAZU I DYMU MQ-2    154
  WPROWADZENIE DO BRZĘCZYKA PIEZOELEKTRYCZNEGO    155
  ŁĄCZENIE ELEMENTÓW OBWODU PRZEWODAMI    155
  PISANIE SKRYPTU    157
    USTAWIANIE WARTOŚCI PROGU    158
    URUCHAMIANIE SKRYPTU    159
  DALSZE KROKI    159
  PROJEKT 12: REJESTRATOR DANYCH 159
  O TEMPERATURZE I WILGOTNOŚCI    160
  WPROWADZENIE DO CZUJNIKA DHT22    162
  ŁĄCZENIE ELEMENTÓW OBWODU PRZEWODAMI    162
  PISANIE SKRYPTU    163
    INSTALOWANIE BIBLIOTEKI DHT22    163
    WPROWADZANIE SKRYPTU    164
    TWORZENIE, ZAPISYWANIE I ZAMYKANIE PLIKÓW .TXT    166
  URUCHAMIANIE SKRYPTU    166
  DALSZE KROKI    167
  KAMERY    169
  PROJEKT 13: WYKRYWACZ WŁAMAŃ Z FOTOREJESTRACJĄ 170
  WPROWADZENIE DO MODUŁU KAMERY RASPBERRY PI    172
  BUDOWA WYKRYWACZA WŁAMAŃ    173
    WŁĄCZANIE KAMERY    173
    PODŁĄCZANIE KAMERY    174
  ŁĄCZENIE ELEMENTÓW OBWODU PRZEWODAMI    174
  PISANIE SKRYPTU    175
    WPROWADZANIE SKRYPTU    176
    URUCHAMIANIE SKRYPTU    178
  DALSZE KROKI    178
  PROJEKT 14: DOMOWA KAMERA DO MONITORINGU 179
  REJESTROWANIE WIDEO W PLIKU    181
  PISANIE SKRYPTU    182
    WPROWADZANIE SKRYPTU    183
    URUCHAMIANIE SKRYPTU    185
  DALSZE KROKI    186
  APLIKACJE WWW    187
  PROJEKT 15: BUDOWANIE SWOJEJ PIERWSZEJ STRONY WWW 188
  KONFIGUROWANIE PLIKÓW PROJEKTU    190
  KONFIGUROWANIE STRONY WWW W HTML    190
    KONFIGUROWANIE PODSTAWOWEJ ZAWARTOŚCI    190
    DODAWANIE TYTUŁU, NA GŁÓWKÓW I AKAPITÓW    191
    OGLĄDANIE NASZEJ STRONY WWW    192
    DODAWANIE ŁĄCZY, OBRAZÓW I PRZYCISKÓW    193
  NADAWANIE STYLU STRONIE ZA POMOCĄ CSS    196
    OSADZANIE ARKUSZA STYLÓW    196
    NADAWANIE STYLU ZAWARTOŚCI HTML    197
    NADAWANIE STYLU NAGŁÓWKOWI    197
    OKREŚLANIE STYLU KLASY TITLE    198
    NADAWANIE STYLU NAGŁÓWKOM, AKAPITOM I ŁĄCZOM    201
    NADAWANIE STYLU PRZYCISKOWI    202
  DALSZE KROKI    203
  PROJEKT 16: ŁĄCZENIE ELEKTRONIKI Z WWW 204
  WPROWADZENIE DO SERWERÓW WWW    206
  WPROWADZENIE DO MODUŁU PRZEKAŹNIKA    207
    UKŁAD PINÓW PRZEKAŹNIKA    207
    UŻYWANIE PRZEKAŹNIKA    208
  OPIS PROJEKTU    209
  ŁĄCZENIE ELEMENTÓW OBWODU PRZEWODAMI    209
  PRZYGOTOWYWANIE PI DO URUCHOMIENIA SERWERA WWW    211
    INSTALOWANIE FLASKA    211
    PORZĄDKOWANIE PLIKÓW    212
  PISANIE SKRYPTU    212
    TWORZENIE SERWERA WWW    212
    PISANIE PLIKU HTML    214
  PISANIE PLIKU CSS    215
    URUCHAMIANIE SERWERA WWW    216
  DALSZE KROKI    217
  PROJEKT 17: CENTRUM STEROWANIA INTERNETEM RZECZY ZA POMOCĄ NODE-RED 218
  WPROWADZENIE DO NODE-RED    220
    INSTALOWANIE WĘZŁÓW DHT22    220
    PIERWSZE KROKI Z NODE-RED    221
  ŁĄCZENIE ELEMENTÓW OBWODU PRZEWODAMI    224
  TWORZENIE SCHEMATU    225
    TWORZENIE INTERFEJSU UŻYTKOWNIKA PULPITU    225
    ŁĄCZENIE WĘZŁÓW PRZEWODAMI    227
  URUCHAMIANIE APLIKACJI    231
  DALSZE KROKI    232
  GRY I ZABAWKI    233
  PROJEKT 18: PERKUSJA CYFROWA 234
  PRZYGOTOWANIE AUDIO    236
    KONFIGUROWANIE AUDIO    236
    UZYSKIWANIE PRZYKŁADOWYCH PLIKÓW AUDIO    236
  ŁĄCZENIE ELEMENTÓW OBWODU PRZEWODAMI    238
  PISANIE SKRYPTU    240
  DALSZE KROKI    241
  PROJEKT 19: TWORZENIE GRY W SCRATCHU: GŁODNA MAŁPA 242
  WPROWADZENIE DO SCRATCH 2    244
  ŁĄCZENIE ELEMENTÓW OBWODU PRZEWODAMI    245
  TWORZENIE SKRYPTU    246
    TWORZENIE DUSZKÓW I WYBIERANIE TŁA SCENY    247
    EDYCJA DUSZKÓW    248
    DODAWANIE KONTROLEK DO DUSZKA MAŁPY    248
    TESTOWANIE NA SZEGO SKRYPTU    250
    TWORZENIE CZASOMIERZA ODLICZAJĄCEGO WSTECZ    250
    ZLICZANIE I WYŚWIETLANIE WYNIKU    251
    SPRAWIENIE, ŻE BANANY SPADAJĄ Z NIEBA    252
    DODAWANIE ZEPSUTYCH BANANÓW    253
  GRANIE    255
  DALSZE KROKI    256
  PROJEKT 20: ROBOT STEROWANY ZDALNIE PRZEZ WI-FI 257
  ZARYS PROJEKTU    259
  PRZYGOTOWANIE RASPBERRY PI    260
  ŁĄCZENIE ELEMENTÓW OBWODU PRZEWODAMI    262
    ŁĄCZENIE SILNIKÓW DC Z MOTOZERO    262
    STEROWANIE SILNIKAMI ZA POMOCĄ MOTOZERO    263
  PISANIE APLIKACJI    264
    ZNAJDOWANIE ADRESU IP RASPBERRY PI    264
    TWORZENIE SCHEMATU NODE-RED    265
    WPROWADZANIE SKRYPTU    268
    URUCHOMIENIE APLIKACJI    270
  PODŁĄCZANIE ROBOTA DO ZASILANIA    271
  DALSZE KROKI    271
  PRZEWODNIK PO PINACH GPIO RASPBERRY PI    272
  DEKODOWANIE WARTOŚCI REZYSTORÓW    275
RozwińZwiń