Kapitał ludzki a zarządzanie wieloma pokoleniami w organizacji

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,96  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

15,9619,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

We współczesnych organizacjach spotykają się cztery pokolenia pracowników. Każde z nich ukształtowały różne warunki społeczne, gospodarcze, historyczne, etyczne i kulturowe. Generacje posiadają odmienne systemy wartości, potrzeby i oczekiwania, różne nawyki oraz przyzwyczajenia. Efektywne zarządzanie tak różnorodnym kapitałem ludzkim jest wyzwaniem dla menedżerów. Kluczowe jest skoncentrowanie się na potencjale drzemiącym w każdym pokoleniu, nie zaś na barierach wynikających z różnic między nimi. Takie podejście umożliwia zarządzającym czerpanie korzyści z różnorodności w miejscu pracy.
Książka łączy walory monografii naukowej i praktycznego przewodnika. Wskazując rozwiązania przydatne w procesie zarządzania zróżnicowanym wiekowo kapitałem ludzkim, może stanowić inspirację dla menedżerów personalnych oraz właścicieli przedsiębiorstw a także dla badaczy i studentów podejmujących tematykę zarządzania multigeneracyjnego.


Liczba stron186
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-434-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  1. Kapitał ludzki i różnorodność generacyjna a współczesna funkcja personalna organizacji     13
  1.1. Wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi    13
  1.2. Pokolenia na rynku pracy    22
  1.3. Kapitał ludzki – ujęcie teoretyczne    33
  1.4. Kapitał ludzki pracowników z perspektywy pokoleń – ogólna charakterystyka    40
  1.5. Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji    55
  Podsumowanie rozdziału    61
  
  2. Zarządzanie wieloma pokoleniami – ujęcie teoretyczne    63
  2.1. Wprowadzenie do zarządzania wieloma pokoleniami    63
  2.2. Najważniejsze subfunkcje zarządzania multigeneracyjnego i ich realizacja w praktyce    69
  2.3. Korzyści i bariery wdrożenia zarządzania wieloma pokoleniami    80
  Podsumowanie rozdziału    89
  
  3. Obraz pokoleń i zarządzanie multigeneracyjne w opinii pracodawców MŚP    91
  3.1. Ogólna charakterystyka badania MŚP    91
  3.2. Podmioty MŚP z perspektywy kapitału ludzkiego    95
  3.3. Ocena kapitału multigeneracyjnego w świetle wyników badań pracodawców    101
  3.4. Perspektywa generacyjna w zzl    110
  3.5. Motywowanie pracowników z różnych pokoleń    115
  3.6. Międzypokoleniowy transfer wiedzy – w kierunku wykorzystania multigeneracyjnego kapitału ludzkiego w organizacji    128
  Podsumowanie rozdziału    131
  
  4. Budowanie zaangażowania pracowników z różnych pokoleń w przedsiębiorstwach średnich i dużych    135
  4.1. Pokolenia w miejscu pracy – w jaki sposób budować ich zaangażowanie?    135
  4.2. Wokół pojęcia zaangażowania    136
  4.3. Warunki pracy w opinii pracowników z różnych grup wieku    141
  4.4. Najważniejsze czynniki kształtowania zaangażowania według pracodawców oraz pracowników w świetle badań jakościowych    144
  4.5. Główne uwarunkowania kształtowania zaangażowania pracowników w świetle badań ilościowych    147
  Podsumowanie rozdziału    156
  
  5. Podsumowanie oraz rekomendacje dla zarządzania płynące z badań    159
  
  Bibliografia    167
  
  Spis rysunków, schematów i tabel    183
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia