POLECAMY
-17%
Autor:
Wydawca:
Format:
Celem książki jest ukazanie złożoności działań decyzyjnych administracji publicznej oraz reguł, które nimi rządzą. Przedstawiono w niej kluczowe problemy administracji publicznej jako systemu decyzyjnego.
W monografii omówiono takie kwestie jak: proces decyzyjny, typy i modele decyzji czy tez problemy metodyczne podejmowania decyzji w administracji publicznej. W części szczegółowej zaprezentowane zostały planistyczne, wykonawcze, kontrolne i pomocnicze modele decyzji.
Adresaci:
Publikacja skierowana jest do studentów administracji, prawa, ekonomii, socjologii, a także pracowników administracji publicznej zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 212 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-264-2638-4 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Od Autora | |
str. 11Część ogólna | |
str. 13Rozdział IZagadnienia podstawowe | |
str. 151. Przedmiot | |
str. 152. Filozoficzno-metodologiczne podstawy teorii decyzji w nauce administracji | |
str. 182.1. Behawioryzm jako podstawa filozoficzna teorii decyzji w nauce administracji | |
str. 182.2. Teoria systemów jako podstawa metodologiczna teorii decyzji w nauce administracji | |
str. 192.2.1. Organizacja aparatu decyzyjnego administracji publicznej jako przedmiot teorii systemowej | |
str. 192.2.2. Teoria decyzyjna | |
str. 213. Normatywna czy opisowa teoria decyzyjna w nauce administracji | |
str. 21Rozdział IIPojęcia podstawowe | |
str. 231. Decyzja | |
str. 232. Decydent | |
str. 243. System decyzyjny | |
str. 253.1. Podjęcie systemu decyzyjnego | |
str. 253.2. Analiza systemowa | |
str. 264. Proces decyzyjny | |
str. 27Rozdział IIIDecyzja jako instrument rozwiązywania konfliktów | |
str. 291. Pojęcie konfliktu | |
str. 292. Źródła konfliktów | |
str. 303. Rodzaje konfliktów | |
str. 324. Rozwiązywanie konfliktów | |
str. 32Rozdział IVDecyzje kolektywne | |
str. 351. Pojęcie | |
str. 352. Zakres kolegialności w działaniach administracji publicznej | |
str. 373. Celowość kolegialnego podejmowania decyzji | |
str. 384. Wewnętrzna organizacja | |
str. 395. Zasady działania | |
str. 40Rozdział VProces decyzyjny | |
str. 431. Uwagi wprowadzające | |
str. 432. Problem decyzyjny | |
str. 443. System celów | |
str. 513.1. Cele | |
str. 513.2. Metody budowania systemu celów | |
str. 563.3. Procedura oceny wartości celów | |
str. 583.4. Problem rozkładu kompetencji w zakresie formułowania celów | |
str. 623.5. Konkluzja | |
str. 624. System środków (wariantów decyzyjnych) | |
str. 634.1. Uwagi wprowadzające | |
str. 634.2. Budowa systemu środków realizacji celu | |
str. 644.2.1. Uproszczone metody ilościowe (liczbowe) | |
str. 654.2.2. Stopień osiągnięcia celu jako wartość krytyczna | |
str. 664.2.3. Ilościowe oceny wyborów decyzyjnych z przyjęciem wartości krytycznej | |
str. 664.2.4. Postępowanie indukcyjne | |
str. 684.2.5. Postępowanie dedukcyjne | |
str. 695. Ograniczenia decyzyjne | |
str. 705.1. Pojęcie i znaczenie | |
str. 705.2. Deficyt środków jako ograniczenie decyzyjne | |
str. 715.3. Inne ograniczenia | |
str. 755.4. Konkluzja | |
str. 796. Mechanizm sprzężenia zwrotnego w procesie decyzyjnym | |
str. 79Rozdział VITypy i modele decyzji | |
str. 821. Klasyfikacja decyzji ze względu na przedmiot i treść | |
str. 822. Decyzje wewnętrzne i zewnętrzne | |
str. 823. Decyzje programujące, zaprogramowane oraz kontrolne | |
str. 834. Decyzje racjonalne i nieracjonalne | |
str. 835. Decyzje programowalne i nieprogramowalne | |
str. 876. Decyzja a zasoby informacyjne | |
str. 917. Czynnik czasu w procesie podejmowania decyzji | |
str. 928. Zamknięte i otwarte systemy decyzyjne | |
str. 939. Decyzje stosowania prawa a decyzje polityczne | |
str. 94Rozdział VIIProblemy metodologiczne podejmowania decyzji w administracji publicznej | |
str. 971. Wprowadzenie | |
str. 972. Gromadzenie informacji | |
str. 982.1. Pojęcie informacji | |
str. 982.2. Ogólne problemy gromadzenia informacji | |
str. 992.2.1. Wywiad | |
str. 1002.2.2. Metoda wywiadu w administracji publicznej | |
str. 1042.2.3. Analiza dokumentu | |
str. 1052.2.4. Obserwacja | |
str. 1062.2.5. Eksperyment | |
str. 1083. Oceny i miary w procesie decyzyjnym | |
str. 1103.1. Problem kryteriów | |
str. 1103.2. Procedura ilościowa | |
str. 1133.2.1. Porównanie par | |
str. 1133.2.2. Porównanie szeregowe | |
str. 1143.2.3. Porównanie liczb kardynalnych | |
str. 1154. Prognozy | |
str. 1164.1. Pojęcie i znaczenie | |
str. 1164.2. Metody | |
str. 1174.2.1. Metody intuicyjne | |
str. 1184.2.2. Metoda delficka | |
str. 1194.2.3. Techniki sieciowe | |
str. 1214.3. Analiza trendów | |
str. 1214.3.1. Prosta ekstrapolacja trendu | |
str. 1214.3.2. Metoda analogii | |
str. 1224.3.3. Metoda rachunkowa | |
str. 1234.3.4. Symulacja | |
str. 1234.3.5. Budowa scenariuszy | |
str. 1244.3.6. Modele ekonomiczne | |
str. 1245. Prognostyka a administracja publiczna | |
str. 125Część szczególna | |
str. 127Rozdział VIIIDecyzje planistyczne | |
str. 1291. Plan i planowanie - zagadnienia ogólne | |
str. 1292. Plan jako konstrukcja nauki prawa administracyjnego | |
str. 1292.1. Forma wyrażania postanowień planu | |
str. 1312.2. Struktura wewnętrzna planu | |
str. 1322.3. Postanowienia planów a inne normy porządku prawnego | |
str. 1332.4. Adresaci planów | |
str. 1342.5. Konkluzja | |
str. 1353. Plan jako konstrukcja nauki administracji | |
str. 1363.1. Uwagi o klasyfikacji planów | |
str. 1363.2. Planowanie wewnętrzne | |
str. 1363.3. Planowanie zewnętrzne | |
str. 1373.4. Planowanie systemów (struktur i procedur) | |
str. 1383.5. Planowanie zintegrowane | |
str. 1394. Inne klasyfikacje planowania | |
str. 1405. System ustrojowy a planowanie | |
str. 1425.1. Koncepcje planowania i ich ewolucja | |
str. 1425.2. Planowanie a polityka | |
str. 1465.3. Planowanie a władza ustawodawcza | |
str. 1475.4. Planowanie a władza wykonawcza (rząd) | |
str. 1486. Procedura planistyczna | |
str. 1496.1. Cechy procedury planistycznej | |
str. 1496.2. Podstawowe fazy procesu planowania | |
str. 1506.3. Procedura opracowania planu | |
str. 1517. Organizacja aparatu planistycznego | |
str. 1567.1. Planowanie jako element funkcji kierowania | |
str. 1567.2. Organizacja aparatu planistycznego na szczeblu centralnym | |
str. 1587.3. Aparat planistyczny na szczeblu samorządu terytorialnego | |
str. 1587.4. Szczególne organizacyjne formy planowania | |
str. 159Rozdział IXDecyzje wykonawcze | |
str. 1621. Zagadnienia wprowadzające | |
str. 1621.1. Zakres rozważań | |
str. 1621.2. Ogólne problemy wykonywania decyzji | |
str. 1632. Typy decyzji a problemy ich wykonania | |
str. 1652.1. Programy celowe (plany) | |
str. 1652.2. Program warunkowy | |
str. 1673. Uwagi o czynnikach warunkujących wykonanie decyzji | |
str. 1703.1. Problem środków | |
str. 1703.2. Problemy aparatu decyzyjnego | |
str. 1733.3. Otoczenie | |
str. 175Rozdział XDecyzje kontrolne | |
str. 1761. Istota i podstawowe zasady kontroli | |
str. 1761.1. Istota kontroli | |
str. 1761.2. Podstawowe zasady kontroli | |
str. 1782. Rodzaje i intensywność kontroli | |
str. 1782.1. Rodzaje kontroli | |
str. 1782.2. Intensywność kontroli | |
str. 1823. Kryteria kontroli | |
str. 1844. Sankcje w systemie kontroli | |
str. 1865. Organizacja kontroli | |
str. 1865.1. Kontrola a organizacja | |
str. 1865.2. Kontrola hierarchiczna | |
str. 1875.3. Specjalne struktury kontrolne | |
str. 1896. Procedura kontrolna | |
str. 1907. Kontrola a obywatel | |
str. 1917.1. Niesformalizowane środki kontroli | |
str. 1927.2. Sformalizowane środki kontroli | |
str. 193Rozdział XIDecyzje pomocnicze | |
str. 1951. Decyzje doradcze | |
str. 1951.1. Zarysowanie problemu | |
str. 1951.2. Dwa modele doradztwa | |
str. 1971.2.1. Konstrukcja prawna biegłego | |
str. 1971.2.2. Konstrukcja prawna współdziałania | |
str. 1981.3. Akty doradcze | |
str. 1982. Projekty legislacyjne | |
str. 1992.1. Nauka o stanowieniu prawa | |
str. 1992.2. Normy jako program | |
str. 2002.3. Pozycja ustawodawcy | |
str. 2002.4. Uwarunkowania projektów ustawodawczych | |
str. 201Wybrana literatura | |
str. 203 | |