Zarys teorii decyzji w nauce administracji

-17%

Zarys teorii decyzji w nauce administracji

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

70,55  85,00

Format: pdf

Cena początkowa: 85,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 65,45 zł  


70,55

w tym VAT

Celem książki jest ukazanie złożoności działań decyzyjnych administracji publicznej oraz reguł, które nimi rządzą. Przedstawiono w niej kluczowe problemy administracji publicznej jako systemu decyzyjnego.


W monografii omówiono takie kwestie jak: proces decyzyjny, typy i modele decyzji czy tez problemy metodyczne podejmowania decyzji w administracji publicznej. W części szczegółowej zaprezentowane zostały planistyczne, wykonawcze, kontrolne i pomocnicze modele decyzji.


Adresaci:


Publikacja skierowana jest do studentów administracji, prawa, ekonomii, socjologii, a także pracowników administracji publicznej zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych.


Rok wydania2011
Liczba stron212
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-2638-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od Autora
   str. 11Część ogólna
   str. 13Rozdział IZagadnienia podstawowe
   str. 151. Przedmiot
   str. 152. Filozoficzno-metodologiczne podstawy teorii decyzji w nauce administracji
   str. 182.1. Behawioryzm jako podstawa filozoficzna teorii decyzji w nauce administracji
   str. 182.2. Teoria systemów jako podstawa metodologiczna teorii decyzji w nauce administracji
   str. 192.2.1. Organizacja aparatu decyzyjnego administracji publicznej jako przedmiot teorii systemowej
   str. 192.2.2. Teoria decyzyjna
   str. 213. Normatywna czy opisowa teoria decyzyjna w nauce administracji
   str. 21Rozdział IIPojęcia podstawowe
   str. 231. Decyzja
   str. 232. Decydent
   str. 243. System decyzyjny
   str. 253.1. Podjęcie systemu decyzyjnego
   str. 253.2. Analiza systemowa
   str. 264. Proces decyzyjny
   str. 27Rozdział IIIDecyzja jako instrument rozwiązywania konfliktów
   str. 291. Pojęcie konfliktu
   str. 292. Źródła konfliktów
   str. 303. Rodzaje konfliktów
   str. 324. Rozwiązywanie konfliktów
   str. 32Rozdział IVDecyzje kolektywne
   str. 351. Pojęcie
   str. 352. Zakres kolegialności w działaniach administracji publicznej
   str. 373. Celowość kolegialnego podejmowania decyzji
   str. 384. Wewnętrzna organizacja
   str. 395. Zasady działania
   str. 40Rozdział VProces decyzyjny
   str. 431. Uwagi wprowadzające
   str. 432. Problem decyzyjny
   str. 443. System celów
   str. 513.1. Cele
   str. 513.2. Metody budowania systemu celów
   str. 563.3. Procedura oceny wartości celów
   str. 583.4. Problem rozkładu kompetencji w zakresie formułowania celów
   str. 623.5. Konkluzja
   str. 624. System środków (wariantów decyzyjnych)
   str. 634.1. Uwagi wprowadzające
   str. 634.2. Budowa systemu środków realizacji celu
   str. 644.2.1. Uproszczone metody ilościowe (liczbowe)
   str. 654.2.2. Stopień osiągnięcia celu jako wartość krytyczna
   str. 664.2.3. Ilościowe oceny wyborów decyzyjnych z przyjęciem wartości krytycznej
   str. 664.2.4. Postępowanie indukcyjne
   str. 684.2.5. Postępowanie dedukcyjne
   str. 695. Ograniczenia decyzyjne
   str. 705.1. Pojęcie i znaczenie
   str. 705.2. Deficyt środków jako ograniczenie decyzyjne
   str. 715.3. Inne ograniczenia
   str. 755.4. Konkluzja
   str. 796. Mechanizm sprzężenia zwrotnego w procesie decyzyjnym
   str. 79Rozdział VITypy i modele decyzji
   str. 821. Klasyfikacja decyzji ze względu na przedmiot i treść
   str. 822. Decyzje wewnętrzne i zewnętrzne
   str. 823. Decyzje programujące, zaprogramowane oraz kontrolne
   str. 834. Decyzje racjonalne i nieracjonalne
   str. 835. Decyzje programowalne i nieprogramowalne
   str. 876. Decyzja a zasoby informacyjne
   str. 917. Czynnik czasu w procesie podejmowania decyzji
   str. 928. Zamknięte i otwarte systemy decyzyjne
   str. 939. Decyzje stosowania prawa a decyzje polityczne
   str. 94Rozdział VIIProblemy metodologiczne podejmowania decyzji w administracji publicznej
   str. 971. Wprowadzenie
   str. 972. Gromadzenie informacji
   str. 982.1. Pojęcie informacji
   str. 982.2. Ogólne problemy gromadzenia informacji
   str. 992.2.1. Wywiad
   str. 1002.2.2. Metoda wywiadu w administracji publicznej
   str. 1042.2.3. Analiza dokumentu
   str. 1052.2.4. Obserwacja
   str. 1062.2.5. Eksperyment
   str. 1083. Oceny i miary w procesie decyzyjnym
   str. 1103.1. Problem kryteriów
   str. 1103.2. Procedura ilościowa
   str. 1133.2.1. Porównanie par
   str. 1133.2.2. Porównanie szeregowe
   str. 1143.2.3. Porównanie liczb kardynalnych
   str. 1154. Prognozy
   str. 1164.1. Pojęcie i znaczenie
   str. 1164.2. Metody
   str. 1174.2.1. Metody intuicyjne
   str. 1184.2.2. Metoda delficka
   str. 1194.2.3. Techniki sieciowe
   str. 1214.3. Analiza trendów
   str. 1214.3.1. Prosta ekstrapolacja trendu
   str. 1214.3.2. Metoda analogii
   str. 1224.3.3. Metoda rachunkowa
   str. 1234.3.4. Symulacja
   str. 1234.3.5. Budowa scenariuszy
   str. 1244.3.6. Modele ekonomiczne
   str. 1245. Prognostyka a administracja publiczna
   str. 125Część szczególna
   str. 127Rozdział VIIIDecyzje planistyczne
   str. 1291. Plan i planowanie - zagadnienia ogólne
   str. 1292. Plan jako konstrukcja nauki prawa administracyjnego
   str. 1292.1. Forma wyrażania postanowień planu
   str. 1312.2. Struktura wewnętrzna planu
   str. 1322.3. Postanowienia planów a inne normy porządku prawnego
   str. 1332.4. Adresaci planów
   str. 1342.5. Konkluzja
   str. 1353. Plan jako konstrukcja nauki administracji
   str. 1363.1. Uwagi o klasyfikacji planów
   str. 1363.2. Planowanie wewnętrzne
   str. 1363.3. Planowanie zewnętrzne
   str. 1373.4. Planowanie systemów (struktur i procedur)
   str. 1383.5. Planowanie zintegrowane
   str. 1394. Inne klasyfikacje planowania
   str. 1405. System ustrojowy a planowanie
   str. 1425.1. Koncepcje planowania i ich ewolucja
   str. 1425.2. Planowanie a polityka
   str. 1465.3. Planowanie a władza ustawodawcza
   str. 1475.4. Planowanie a władza wykonawcza (rząd)
   str. 1486. Procedura planistyczna
   str. 1496.1. Cechy procedury planistycznej
   str. 1496.2. Podstawowe fazy procesu planowania
   str. 1506.3. Procedura opracowania planu
   str. 1517. Organizacja aparatu planistycznego
   str. 1567.1. Planowanie jako element funkcji kierowania
   str. 1567.2. Organizacja aparatu planistycznego na szczeblu centralnym
   str. 1587.3. Aparat planistyczny na szczeblu samorządu terytorialnego
   str. 1587.4. Szczególne organizacyjne formy planowania
   str. 159Rozdział IXDecyzje wykonawcze
   str. 1621. Zagadnienia wprowadzające
   str. 1621.1. Zakres rozważań
   str. 1621.2. Ogólne problemy wykonywania decyzji
   str. 1632. Typy decyzji a problemy ich wykonania
   str. 1652.1. Programy celowe (plany)
   str. 1652.2. Program warunkowy
   str. 1673. Uwagi o czynnikach warunkujących wykonanie decyzji
   str. 1703.1. Problem środków
   str. 1703.2. Problemy aparatu decyzyjnego
   str. 1733.3. Otoczenie
   str. 175Rozdział XDecyzje kontrolne
   str. 1761. Istota i podstawowe zasady kontroli
   str. 1761.1. Istota kontroli
   str. 1761.2. Podstawowe zasady kontroli
   str. 1782. Rodzaje i intensywność kontroli
   str. 1782.1. Rodzaje kontroli
   str. 1782.2. Intensywność kontroli
   str. 1823. Kryteria kontroli
   str. 1844. Sankcje w systemie kontroli
   str. 1865. Organizacja kontroli
   str. 1865.1. Kontrola a organizacja
   str. 1865.2. Kontrola hierarchiczna
   str. 1875.3. Specjalne struktury kontrolne
   str. 1896. Procedura kontrolna
   str. 1907. Kontrola a obywatel
   str. 1917.1. Niesformalizowane środki kontroli
   str. 1927.2. Sformalizowane środki kontroli
   str. 193Rozdział XIDecyzje pomocnicze
   str. 1951. Decyzje doradcze
   str. 1951.1. Zarysowanie problemu
   str. 1951.2. Dwa modele doradztwa
   str. 1971.2.1. Konstrukcja prawna biegłego
   str. 1971.2.2. Konstrukcja prawna współdziałania
   str. 1981.3. Akty doradcze
   str. 1982. Projekty legislacyjne
   str. 1992.1. Nauka o stanowieniu prawa
   str. 1992.2. Normy jako program
   str. 2002.3. Pozycja ustawodawcy
   str. 2002.4. Uwarunkowania projektów ustawodawczych
   str. 201Wybrana literatura
   str. 203
RozwińZwiń