Innowacyjna bankowość internetowa. Bank Web 2.0

-20%

Innowacyjna bankowość internetowa. Bank Web 2.0

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

40,80  51,00

Format: pdf

40,8051,00

cena zawiera podatek VAT

Książka jest pierwszą publikacją na rynku wydawniczym w Polsce, która zawiera tak kompleksową i wszechstronną analizę nowego wymiaru funkcjonowania bankowości internetowej w ramach tzw. modelu Web 2.0.


Autorzy książki przedstawiają najistotniejsze uwarunkowania i mechanizmy wdrożeń różnorodnych innowacji internetowych Web 2.0. Wskazują na ich duże znaczenie dla rozwoju konkurencyjności banków w warstwie społecznej, aplikacyjnej i technologicznej.


Na podstawie obszernych źródeł bibliograficznych oraz licznych przykładów ze światowej i krajowej praktyki bankowej ukazują wpływ sukcesu rynkowego takich serwisów, jak Wikipedia, Google, Twitter, Facebook czy YouTube na proces transformacji modelu funkcjonowania współczesnej bankowości internetowej w wymiarze Banku Web 2.0.


"Jestem przekonany, że książka spotka się z dużym zainteresowaniem Czytelników, przede wszystkim studentów kierunków ekonomicznych, a także pracowników banków".


Prof. dr hab. Andrzej Gospodarowicz


Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu


"To ważna pozycja w polskiej literaturze ekonomicznej. Opisuje praktyczne możliwości wykorzystania potencjału bankowości internetowej i założeń CRM w nowym modelu biznesowym opartym na Web 2.0".


Prof. dr hab. Jacek Grzywacz


Szkoła Główna Handlowa w Warszawie


Liczba stron224
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-5280-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorach str.    7
  
  Wprowadzenie str.    9
  
  1. Bankowość internetowa - istota i kierunki rozwoju str.    15
  
  1. 1. Koncepcja bankowości internetowej str.    15
  
  1. 2. Przesłanki rozwoju internetowych usług bankowych str.    23
  
  1. 3. Proces ewolucji bankowości internetowej str.    31
  
  1. 4. Modelowe etapy rozwoju bankowości internetowej str.    33
  
   2. Determinanty popytowe bankowości internetowej str.    37
  
  2. 1. Uwarunkowania rozwoju bankowości internetowej na świecie str.    37
  
  2. 2. Determinanty socjologiczne str.    40
  
  2. 3. Determinanty behawioralne str.    47
  
  2. 4. Profil klienta bankowości internetowej w świetle badań empirycznych str.    54
  
  3. Koncepcja Internetu w modelu Web 2. 0 str.    57
  
  3. 1. Web 2. 0 jako nowy wymiar Internetu str.    57
  
  3. 2. Megatrendy w rozwoju Internetu str.    64
  
  3. 3. Uwarunkowania technologiczne Web 2. 0 str.    67
  
  3. 4. Uwarunkowania ekonomiczne Web 2. 0 str.    68
  
  3. 5. Uwarunkowania instytucjonalno-prawne Web 2. 0 str.    69
  
  3. 6. Uwarunkowania społeczno-demograficzne Web 2. 0 str.    72
  
  3. 6. 1. Segmentacja behawioralna i psychograficzna str.    72
  
  3. 6. 2. Profil prosumenta str.    73
  
  3. 6. 3. Pokolenia X, Y i Z a klienci bankowości internetowej str.    75
  
  4. Aplikacje Web 2. 0 w bankowości internetowej str.    82
  
  4. 1. Bankowość internetowa kreowana przez klientów (user-generated banking) str.    82
  
  4. 2. Aplikacje społecznościowe (social software) w bankowości internetowej str.     87
  
  4. 2. 1. Istota aplikacji społecznościowych str.    87
  
  4. 2. 2. Blog banking (bloggig) str.    90
  
  4. 2. 3. Mikroblogi (mikroblogging) str.    95
  
  4. 2. 4. Bankowe fora dyskusyjne (Internet forum) str.    99
  
  4. 2. 5. Strony internetowe wiki str.    102
  
  4. 2. 6. Serwisy otwartej innowacji (crowdsourcing) str.    106
  
  4. 2. 7. Syndykacja internetowa (Web syndication) str.    111
  
  4. 2. 8. Podkasty (podcasting) str.    115
  
  4. 2. 9. Widżety (Web widgets) str.    118
  
  4. 2. 10. Folksonomia i chmurki tagów (tag clouds) str.    119
  
  4. 2. 11. Zakładki społecznościowe (social bookmarking) str.    123
  
  4. 2. 12. Serwisy społecznościowe (Facebook, YouTube banking) str.    126
  
  4. 2. 13. Pełna wirtualizacja banku Web 2. 0 str.    140
  
  4. 3. Nowy paradygmat relacji banku z klientami - model diamentu str.    143
  
  5. Bankowość internetowa Web 2. 0 - aspekty technologiczne str.    147
  
  5. 1. Istota "architektury uczestnictwa" str.    147
  
  5. 2. Hybrydowa witryna internetowa (mash-up) str.    150
  
  5. 3. Aplikacje RIA (Rich Internet Application) str.    154
  
  5. 4. Metody organizacji interfejsu użytkownika serwisu bankowego str.    157
  
  5. 4. 1. Personalizacja serwisu obsługi str.    157
  
  5. 4. 2. Agregacja kont (account aggregation) str.    161
  
  5. 4. 3. Formularze interaktywne (Web application) str.    164
  
  5. 4. 4. Komunikatory internetowe typu Skype str.    166
  
  5. 4. 5. Internetowe serwisy rekomendujące str.    168
  
  5. 4. 6. Serwisy finansów osobistych - PFM (Personal Finance Management) str.    178
  
  5. 5. Finanse społecznościowe dla pokoleń Y i Z str.    182
  
  5. 6. Usługi społecznościowe dla pokolenia baby boomers str.    186
  
  Zakończenie str.    195
  
  Aneks. Wybrane definicje pojęcia bankowości elektronicznej str.    199
  
  Bibliografia str.    203
  
  Indeks str.    217
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia