Reklama produktów leczniczych

-17%

Reklama produktów leczniczych

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

44,82  54,00

Format: pdf

Cena początkowa: 54,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 41,58 zł  


44,82

w tym VAT

Od uchwalenia w dniu 6 września 2001 r. ustawy - Prawo farmaceutyczne Główny Inspektor Farmaceutyczny wydał kilkaset decyzji dotyczących zgodności bądź niezgodności z prawem reklam produktów leczniczych. Znajomość powyższego orzecznictwa umożliwia skuteczne i efektywne prowadzenie reklamy tych produktów, przy użyciu legalnych, a jednocześnie optymalnych marketingowe form i treści. Przedstawiona publikacja stanowi kompendium wiedzy z tej dziedziny - jej podstawą nie są bowiem teoretyczne wywody na temat możliwych interpretacji przepisów prawa, ale dogłębna analiza treści decyzji administracyjnych. Decyzje dotyczące reklamy w wielu przypadkach są publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej. Jednakże, na potrzeby przygotowania niniejszego opracowania, autorzy uzyskali dostęp również do decyzji dotychczas nieopublikowanych. Dzięki temu zawiera ono unikalną wiedzę i pozwala poznać praktyczne aspekty wykładni przepisów prawa dokonywanej przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego. Cytowane decyzje zostały ułożone tematycznie, tak by ułatwić korzystanie z publikacji i uczynić ją jak najbardziej efektywnym i przyjaznym źródłem wiedzy. Każdy z rozdziałów został opatrzony krótkim komentarzem, który ma na celu przywołanie podstawy prawnej i podsumowanie dotychczasowego orzecznictwa z danego zakresu. Zastosowany układ decyzji ułatwi czytelnikom wgląd do najbardziej aktualnego stanowiska inspekcji farmaceutycznej i zapoznanie się z ewentualnymi zmianami jej poglądów na przestrzeni czasu.


Rok wydania2011
Liczba stron288
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
TłumaczenieKrzysztof Mazurek
ISBN-13978-83-264-0970-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów str.    7
  
  Wstęp str.    9
  
  Rozdział    1
  Treść reklamy a ChPL str.    11
  
  Rozdział    2
  Cytowanie badań naukowych str.    26
  
  Rozdział    3
  Oddzielona ChPL str.    38
  
  Rozdział    4
  Skrócona informacja o leku str.    51
  
  Rozdział    5
  Brak danych wymaganych prawem str.    64
  
  Rozdział    6
  Ostrzeżenie str.    74
  
  Rozdział    7
  Hasła i slogany reklamowe str.    85
  
  Rozdział    8
  Naturalne pochodzenie str.    98
  
  Rozdział    9
  Uniknięcie porady lekarskiej str.    103
  
  Rozdział    10
  Odwoływanie się do zaleceń str.    108
  
  Rozdział    11
  Przekaz skierowany do dzieci str.    118
  
  Rozdział    12
  Podawanie cen str.    123
  
  Rozdział    13
  Nazwa leku w reklamie str.    135
  
  Rozdział    14
  Wizerunek opakowania str.    144
  
  Rozdział    15
  Gadżety str.    150
  
  Rozdział    16
  Upominki dla pacjentów str.    159
  
  Rozdział    17
  Konkursy i akcje promocyjne str.    165
  
  Rozdział    18
  Zabezpieczenie reklamy przed dostępem pacjentów str.    171
  
  Rozdział    19
  Promocja przed dopuszczeniem do obrotu str.    180
  
  Rozdział    20
  Materiały informacyjne o lekach Rx dla pacjentów str.    183
  
  Rozdział    21
  Ogłoszenia informacyjne str.    198
  
  Rozdział    22
  Reklama porównawcza str.    207
  
  Rozdział    23
  Reklama leku łącznie z suplementem diety str.    224
  
  Rozdział    24
  Kampanie antygeneryczne str.    235
  
  Rozdział    25
  Kampanie edukacyjne str.    249
  
  Rozdział    26
  Sponsorowanie audycji telewizyjnych str.    263
  
  Rozdział    27
  Wycofanie reklamy a dopuszczalność wydania decyzji przez GIF str.    275
  
  Rozdział    28
  Podmioty odpowiedzialne za prowadzenie reklamy produktów leczniczych str.    279
  
  O Autorach str.    287
RozwińZwiń