POLECAMY
-17%
Wydawca:
Format:
Od uchwalenia w dniu 6 września 2001 r. ustawy - Prawo farmaceutyczne Główny Inspektor Farmaceutyczny wydał kilkaset decyzji dotyczących zgodności bądź niezgodności z prawem reklam produktów leczniczych. Znajomość powyższego orzecznictwa umożliwia skuteczne i efektywne prowadzenie reklamy tych produktów, przy użyciu legalnych, a jednocześnie optymalnych marketingowe form i treści. Przedstawiona publikacja stanowi kompendium wiedzy z tej dziedziny - jej podstawą nie są bowiem teoretyczne wywody na temat możliwych interpretacji przepisów prawa, ale dogłębna analiza treści decyzji administracyjnych. Decyzje dotyczące reklamy w wielu przypadkach są publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej. Jednakże, na potrzeby przygotowania niniejszego opracowania, autorzy uzyskali dostęp również do decyzji dotychczas nieopublikowanych. Dzięki temu zawiera ono unikalną wiedzę i pozwala poznać praktyczne aspekty wykładni przepisów prawa dokonywanej przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego. Cytowane decyzje zostały ułożone tematycznie, tak by ułatwić korzystanie z publikacji i uczynić ją jak najbardziej efektywnym i przyjaznym źródłem wiedzy. Każdy z rozdziałów został opatrzony krótkim komentarzem, który ma na celu przywołanie podstawy prawnej i podsumowanie dotychczasowego orzecznictwa z danego zakresu. Zastosowany układ decyzji ułatwi czytelnikom wgląd do najbardziej aktualnego stanowiska inspekcji farmaceutycznej i zapoznanie się z ewentualnymi zmianami jej poglądów na przestrzeni czasu.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 288 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
Tłumaczenie | Krzysztof Mazurek |
ISBN-13 | 978-83-264-0970-7 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wykaz skrótów str. | 7 |
Wstęp str. | 9 |
Rozdział | 1 |
Treść reklamy a ChPL str. | 11 |
Rozdział | 2 |
Cytowanie badań naukowych str. | 26 |
Rozdział | 3 |
Oddzielona ChPL str. | 38 |
Rozdział | 4 |
Skrócona informacja o leku str. | 51 |
Rozdział | 5 |
Brak danych wymaganych prawem str. | 64 |
Rozdział | 6 |
Ostrzeżenie str. | 74 |
Rozdział | 7 |
Hasła i slogany reklamowe str. | 85 |
Rozdział | 8 |
Naturalne pochodzenie str. | 98 |
Rozdział | 9 |
Uniknięcie porady lekarskiej str. | 103 |
Rozdział | 10 |
Odwoływanie się do zaleceń str. | 108 |
Rozdział | 11 |
Przekaz skierowany do dzieci str. | 118 |
Rozdział | 12 |
Podawanie cen str. | 123 |
Rozdział | 13 |
Nazwa leku w reklamie str. | 135 |
Rozdział | 14 |
Wizerunek opakowania str. | 144 |
Rozdział | 15 |
Gadżety str. | 150 |
Rozdział | 16 |
Upominki dla pacjentów str. | 159 |
Rozdział | 17 |
Konkursy i akcje promocyjne str. | 165 |
Rozdział | 18 |
Zabezpieczenie reklamy przed dostępem pacjentów str. | 171 |
Rozdział | 19 |
Promocja przed dopuszczeniem do obrotu str. | 180 |
Rozdział | 20 |
Materiały informacyjne o lekach Rx dla pacjentów str. | 183 |
Rozdział | 21 |
Ogłoszenia informacyjne str. | 198 |
Rozdział | 22 |
Reklama porównawcza str. | 207 |
Rozdział | 23 |
Reklama leku łącznie z suplementem diety str. | 224 |
Rozdział | 24 |
Kampanie antygeneryczne str. | 235 |
Rozdział | 25 |
Kampanie edukacyjne str. | 249 |
Rozdział | 26 |
Sponsorowanie audycji telewizyjnych str. | 263 |
Rozdział | 27 |
Wycofanie reklamy a dopuszczalność wydania decyzji przez GIF str. | 275 |
Rozdział | 28 |
Podmioty odpowiedzialne za prowadzenie reklamy produktów leczniczych str. | 279 |
O Autorach str. | 287 |