Analiza ścieżkowa w badaniach marketingowych

Analiza ścieżkowa w badaniach marketingowych

1 opinia

Autor:

Adam Sagan

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

9,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

We współczesnych badaniach marketingowych istotne miejsce zajmują modele ze zmiennymi ukrytymi. Mają one zastosowanie w badaniach postępowania konsumenta, które dotyczą pomiaru i analizy nieobserwowalnych cech psychograficznych, takich jak wartości osobowe, postawy, preferencje i intencje zachowań.
W pracy przedstawiono proces budowy modeli ścieżkowych typu PLS-PM, porównano je z klasycznymi modelami strukturalnymi ze zmiennymi ukrytymi oraz omówiono podstawowe problemy ich estymacji i wykorzystania w badaniach marketingowych. W celu zachowania interaktywnego charakteru podręcznika umożliwiającego pracę z programami wyniki modelowania i niektóre prezentacje graficzne zostały przedstawione w postaci zrzutów z ekranu odpowiednich programów statystycznych. W aneksie zamieszczone zostały skrypty programu R i Statistica pozwalające na samodzielne przeprowadzenie analiz.


Liczba stron124
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-759-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. ZALEŻNOŚCI ŚCIEŻKOWE W ANALIZIE REGRESJI    11
    1.1. Rola modeli ścieżkowych w badaniach marketingowych    11
    1.2. Identyfikacja ścieżek w analizie korelacji między zmiennymi    16
    1.3. Analiza reakcji rynkowych w modelach ścieżkowych – przykład (Statistica)    21
  Rozdział 2. MODELE ŚCIEŻKOWE PLS-PM A MODELE STRUKTURALNE ZE ZMIENNYMI UKRYTYMI SEM    29
    2.1. Zmienne ukryte ze wskaźnikami refleksywnymi i formatywnymi    29
      2.1.1. Podejścia w budowie modeli strukturalnych    29
      2.1.2. Identyfikacja formatywnych zmiennych ukrytych    36
    2.2. Metody regresji cząstkowych najmniejszych kwadratów i regresji głównych składowych    39
    2.3. Identyfikacja i dopasowanie modeli SEM i PLS-PM    42
    2.4. Analiza postaw i zachowań w modelach równań strukturalnych w programie Statistica    44
  Rozdział 3. BUDOWA I ZASTOSOWANIA PREDYKCYJNYCH MODELI PLS-PM W BADANIACH MARKETINGOWYCH    53
    3.1. Etapy budowy modelu PLS-PM    53
    3.2. Ocena dopasowania modelu PLS-PM    57
      3.2.1. Ocena rzetelności wskaźników    57
      3.2.2. Ocena trafności wskaźników    59
    3.3. Analiza satysfakcji klienta z wykorzystaniem podejścia PLS-PM    65
    3.4. Analiza strukturyzowanych składowych    85
    3.5. Model GSCA satysfakcji i lojalności klienta    89
  Rozdział 4. MODELE PLS-PM W BADANIACH HETEROGENICZNYCH POPULACJI    93
    4.1. Model REBUS-PLS    93
    4.2. Model REBUS satysfakcji i lojalności klienta    93
    4.3. Model FIMIX satysfakcji i lojalności klienta    98
  Rozdział 5. OCENA PORÓWNAWCZA MODELI SEM I PLS-PM    101
    5.1. Analiza porównawcza satysfakcji klienta w modelach ścieżkowych    101
    5.2. Porównanie modeli SEM-ML i SEM-B satysfakcji i lojalności klienta    102
    5.3. Porównanie modeli SEM-B i PLS-PM satysfakcji i lojalności klienta    104
      5.3.1. Porównanie modeli PLS-PM    104
      5.3.2. Porównanie modeli PLS-PM i SEM-B    106
    5.4. Ocena porównawcza wartości czynnikowych modeli SEM i PLS-PM    108
  Załączniki    111
  1. Składnia modeli programu Statistica    111
  2. Biblioteki pls, plspm i semPLS programu R    118
  Literatura    122
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia