Jakość życia mężczyzn z niepełnosprawnością intelektualną. Badanie w działaniu

Jakość życia mężczyzn z niepełnosprawnością intelektualną. Badanie w działaniu

6 ocen

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,84  27,30

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 27,30 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 21,84 zł  


21,84

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka pokazuje dwa ważne zjawiska, obecne zawsze tam, gdzie pojawia się próba włączania we wspólne działanie osób niepełnosprawnych. Są to samowykluczenie i samomarginalizacja. To one (jako następstwo wcześniejszych doświadczeń osób niepełnosprawnych) nie pozwalają im często na jakąkolwiek aktywność. Nie pozwalają uwierzyć w siebie, w innych, w życzliwość grupy. Ten aspekt zaprezentowanych w pracy wyników mówi bardzo dużo nie tylko o niepełnosprawnych mężczyznach, uczestnikach badań, ale także o nas samych pozbawionych pokory i narracyjnej wyobraźni. Książka Macieja Jabłońskiego jest przykładem pedagogicznych badań zaangażowanych. Znakomicie ugruntowana teoretyczne, przywołująca najnowsze, interdyscyplinarne teorie jakości życia stawia prawdziwie ważne pytania badawcze.


Rok wydania2018
Liczba stron216
KategoriaPedagogika społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
ISBN-13978-83-8018-252-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedpola drogi ku metodzie – zamiast wstępu    9
  Podziękowania    16
  Część 1. Pomysł na badanie    17
    1.1. Rozpoznanie problemu    20
      1.1.1. Jakość życia – ogląd literatury przedmiotu    20
      1.1.2. Mężczyźni z niepełnosprawnością intelektualną    47
      1.1.3. Jakość życia mężczyzn z niepełnosprawnością – empirycznie badany problem    54
    1.2. Zastosowana metoda    56
      1.2.1. Badanie w działaniu    58
        1.2.1.1. Możliwości i ograniczenia badań w działaniu    59
        1.2.1.2. Zastosowanie w realizowanym projekcie    73
      1.2.2. Próba weryfikacji uzyskanego wyniku – wywiady oraz wspomnienia    75
        1.2.2.1. Narracja jako droga do ukazania jakości życia mężczyzny    77
  Część 2. Jakość życia – w świetle własnego projektu    95
    2.1. Faza planowania – uwarunkowania zewnętrzne oraz warunki wyjściowe    95
      2.1.1. Początki – przez pryzmat badań w działaniu    95
      2.1.2. Próba identyfikacji badanej grupy w czasie i przestrzeni    96
      2.1.3. Projektowanie badania w działaniu    99
      2.1.4. Krótki opis zajęć – jak to się stało…?    107
    2.2. Faza realizacji – kluczowe aspekty jakości życia    112
      2.2.1. Aspekt ekonomiczny    113
      2.2.2. Wymiar zawodowy    134
      2.2.3. Sfera rodzinna    147
      2.2.4. Aspekt emocjonalny – zachowania, postawy    159
      2.2.5. Jakość życia przez filtr uczestnictwa w kulturze    167
    2.3. Ewaluacja – jakość życia w oglądzie podmiotów    173
      2.3.1. Poczucie jakości życia w świetle wywiadów    176
      2.3.2. Poczucie jakości życia przez pryzmat wspomnień    183
  Część 3. Zamiast podsumowania    189
    3.1. Jakie znaczenie ma zastosowana metoda analizy?    189
    3.2. Wartość dodana własnego empirycznego badania    191
  Kluczowa literatura przedmiotu    197
  Summary    215
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia