INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
pdf, ibuk
Książka pokazuje dwa ważne zjawiska, obecne zawsze tam, gdzie pojawia się próba włączania we wspólne działanie osób niepełnosprawnych. Są to samowykluczenie i samomarginalizacja. To one (jako następstwo wcześniejszych doświadczeń osób niepełnosprawnych) nie pozwalają im często na jakąkolwiek aktywność. Nie pozwalają uwierzyć w siebie, w innych, w życzliwość grupy. Ten aspekt zaprezentowanych w pracy wyników mówi bardzo dużo nie tylko o niepełnosprawnych mężczyznach, uczestnikach badań, ale także o nas samych pozbawionych pokory i narracyjnej wyobraźni. Książka Macieja Jabłońskiego jest przykładem pedagogicznych badań zaangażowanych. Znakomicie ugruntowana teoretyczne, przywołująca najnowsze, interdyscyplinarne teorie jakości życia stawia prawdziwie ważne pytania badawcze.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 216 |
Kategoria | Pedagogika społeczna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy |
ISBN-13 | 978-83-8018-252-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedpola drogi ku metodzie – zamiast wstępu | 9 |
Podziękowania | 16 |
Część 1. Pomysł na badanie | 17 |
1.1. Rozpoznanie problemu | 20 |
1.1.1. Jakość życia – ogląd literatury przedmiotu | 20 |
1.1.2. Mężczyźni z niepełnosprawnością intelektualną | 47 |
1.1.3. Jakość życia mężczyzn z niepełnosprawnością – empirycznie badany problem | 54 |
1.2. Zastosowana metoda | 56 |
1.2.1. Badanie w działaniu | 58 |
1.2.1.1. Możliwości i ograniczenia badań w działaniu | 59 |
1.2.1.2. Zastosowanie w realizowanym projekcie | 73 |
1.2.2. Próba weryfikacji uzyskanego wyniku – wywiady oraz wspomnienia | 75 |
1.2.2.1. Narracja jako droga do ukazania jakości życia mężczyzny | 77 |
Część 2. Jakość życia – w świetle własnego projektu | 95 |
2.1. Faza planowania – uwarunkowania zewnętrzne oraz warunki wyjściowe | 95 |
2.1.1. Początki – przez pryzmat badań w działaniu | 95 |
2.1.2. Próba identyfikacji badanej grupy w czasie i przestrzeni | 96 |
2.1.3. Projektowanie badania w działaniu | 99 |
2.1.4. Krótki opis zajęć – jak to się stało…? | 107 |
2.2. Faza realizacji – kluczowe aspekty jakości życia | 112 |
2.2.1. Aspekt ekonomiczny | 113 |
2.2.2. Wymiar zawodowy | 134 |
2.2.3. Sfera rodzinna | 147 |
2.2.4. Aspekt emocjonalny – zachowania, postawy | 159 |
2.2.5. Jakość życia przez filtr uczestnictwa w kulturze | 167 |
2.3. Ewaluacja – jakość życia w oglądzie podmiotów | 173 |
2.3.1. Poczucie jakości życia w świetle wywiadów | 176 |
2.3.2. Poczucie jakości życia przez pryzmat wspomnień | 183 |
Część 3. Zamiast podsumowania | 189 |
3.1. Jakie znaczenie ma zastosowana metoda analizy? | 189 |
3.2. Wartość dodana własnego empirycznego badania | 191 |
Kluczowa literatura przedmiotu | 197 |
Summary | 215 |