„Logopedia Silesiana” 2017. T. 6

1 opinia

Redakcja:

Olga Przybyla

Format:

ibuk

Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania.


(fragment Wstępu)


Liczba stron328
WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (Olga Przybyla) /    9
  Evaluation of Motor and Oral-motor Imitation in the Context of Pragmatic Communication Assessment in Children with Autism Spectrum Disorder, Mild Intellectual Disability, Specific Language Impairment and Typical Population /    15
  Dysocjacja czy neurodegeneracja. Problemy diagnozy, leczenia i terapii /    27
  Barbara Kamińska, Katarzyna Kaczorowska-Bray Przyczyny i konsekwencje zmian w narządzie żucia u osób starszych /    46
  Wieloznaczność rozumienia terminu „konotacja” i jego aplikatywność w badaniach nad zaburzeniami mowy /    57
  Ewa Hrycyna Rozwijanie słownictwa u dzieci w wieku przedszkolnym z zaburzeniami ekspresji werbalnej. Problemy teoretyczne /    73
  Odbiór emocji wyrażonych w prozodii u dzieci z uszkodzonym narządem słuchu /    89
  Wsparcie osób niesłyszących w rozumieniu treści przekazu za pomocą SignWritingu /    104
  Badanie alalii prolongaty – propozycja metodologiczna /    115
  Dwutorowe programowanie terapii logopedycznej z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) /    139
  Sprawność narracyjna w chorobie alkoholowej /    159
  Diagnoza sprawności komunikacyjnej dorosłej osoby z niepełnosprawnością sprzężoną. Studium przypadku /    189
  „Imituję, więc jestem” – kilka uwag do kluczowego procesu w nabywaniu języka w świetle metody wideomodelowania Gemiini jako narzędzia wspomagającego rozwój mowy /    202
  Wpływ ćwiczeń muzycznych i muzyczno-ruchowych na rozwój kompetencji prozodycznych dzieci pięcio- i sześcioletnich /    211
  Dyslalia ankyloglosyjna – wpływ na wymowę sześciolatków /    223
  Teoria ograniczeń (Theory of Constraints – TOC) w kontekście wspierania procesu terapii osób jąkających się /    234
  Głos w pracy pedagoga. Znaczenie, problemy i profilaktyka oraz propozycja ćwiczeń logopedycznych /    269
  Narzędzie diagnostyczne do wykorzystania we wczesnej interwencji neurologopedycznej – kwestionariusz do oceny funkcjonowania małego dziecka do 12. Miesiąca życia na podstawie wywiadu z rodzicami /    283
  Recenzja: Zbigniew Tarkowski: A New Approach to Stuttering Diagnosis and Therapy. New York, Nova Sciences Publishers 2017, 207 stron /    304
  Recenzja: Patologia mowy. Red. nauk. Zbigniew Tarkowski. Harmonia Universalis, Gdańsk 2017, 477 stron /    308
  Noty o autorach /    313
  Streszczenia /    159
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia