Zakupy w przedsiębiorstwie

1 opinia

Wydawca:

Poltext

Format:

epub, mobi

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,94  34,90

Format: epub, mobi

20,9434,90

cena zawiera podatek VAT

Sprawne stworzenie skutecznych procedur zakupowych to jeden z największych problemów w przedsiębiorstwach, które wdrażają nowe systemy ograniczania poziomu zapasów i redukcji kosztów. Powodzenie takich działań może zapewnić jedynie dostawca, na którego można liczyć w zakresie jakości, terminu dostawy i rozsądnego poziomu ceny.
I tu pojawia się problem-jak znaleźć właściwego dostawcę i rozwinąć efektywną współpracę.
We współczesnych przedsiębiorstwach nadal pojawia się problem sprawnego połączenia działań z zakresu logistyki zaopatrzenia, w tym-w szczególności-zarządzania informacją, siecią zaopatrzenia, zapasami czy kwalifikowaniem i oceną dostawców-a typową- realizowaną od lat działalnością kupiecką. To kupiec realizuje podstawowe funkcje zaopatrzeniowe, polegające na znalezieniu dostawcy, przeprowadzeniu z nim negocjacji zakupowych, zawarciu umowy ramowej lub na pojedynczy zakup, niejednokrotnie zorganizowaniu transportu, rozliczeniu zrealizowanej transakcji i ewentualnie– dochodzeniu reklamacji.
„Zakupy w przedsiębiorstwie” to praktyczny poradnik dla kupujących:
- jak kupić korzystnie, z odpowiednim terminem dostawy, produkt właściwej jakości?
- jak sprawić, żeby z trudem zdobyty, dobry dostawca, stał się lojalnym kontrahentem i wartościowym partnerem biznesowym?


Liczba stron220
WydawcaPoltext
ISBN-13978-83-8175-027-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY


PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Okładka
  Strona tytułowa
  Strona redakcyjna
  Spis treści
  Wprowadzenie
  Rozdział 1. Logistyka zaopatrzenia a strategia zakupowa
  1.1. Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie
  1.2. Identyfikacja i optymalizacja kosztów zakupu
  1.3. Outsourcing w logistyce
  1.4. E-logistyka – informatyczne wsparcie zarządzania logistycznego
  1.5. Decyzje ograniczające ryzyko zakupów
  1.6. Koncepcje sieci zaopatrzenia
  Rozdział 2. Proces poszukiwania i segmentacji dostawców
  2.1. Segmentacja dostawców
  2.2. Logistyka informacji w sferze zakupów
  2.3. E-procurement i platformy przetargowe
  2.4. Normy ISO a ocena dostawców
  2.5. Porównanie dostawców
  Rozdział 3. Metody oceny i kwalifikacji dostawców
  3.1. Audit dostawców
  3.2. Systemy punktowe oceny dostawców
  3.3. Inne systemy oceny dostawców
  3.4. Kwalifikacja dostawców
  3.5. Książka dostawcy jako zbiór procedur zakupowych
  Rozdział 4. Proces ofertowy w zakupach
  4.1. Zapotrzebowanie i zapytanie ofertowe
  4.2. Prawne uwarunkowania ofert dostawców
  4.3. Procedury postępowania z ofertami dostawców
  4.4. Zamówienie jako akceptacja oferty
  4.5. Znaczenie ogólnych warunków zakupu (OWZ)
  Rozdział 5. Negocjacje zakupowe
  5.1. Etapy negocjacji zakupowych
  5.2. Przygotowanie negocjacji przez kupującego
  5.3. Taktyki negocjacji zakupowych
  5.4. Techniki przełamywania impasu w negocjacjach
  5.5. Specyfika negocjacji z dostawcami zagranicznymi i monopolistami
  Rozdział 6. Ogólna koncepcja umowy z dostawcą
  6.1. Wpływ założeń w zakresie ogólnej koncepcji na kształt umowy
  6.2. Baza dostawy według zwyczajów Incoterms 2010
  6.3. Sposoby rozliczania umów zakupu
  6.4. Zasady negocjowania rozliczenia umowy przez kupującego
  Rozdział 7. Elementy umowy z dostawcą
  7.1. Elementy umowy i zasady ich negocjowania
  7.2. Dane formalne umowy
  7.3. Zasadnicze warunki umowy zakupu
  7.4. Ogólne warunki umowy zakupu
  7.5. Zabezpieczanie terminów dostaw i kary umowne
  7.6. Rozstrzyganie spraw spornych
  Rozdział 8. Umowa ramowa w sferze zakupów
  8.1. Specyfika ramowej umowy zakupu
  8.2. Elementy umowy ramowej
  8.3. Ustalanie cen i harmonogramów dostaw
  8.4. Zawieranie umów wykonawczych w ramach umowy ramowej
  8.5. Pierwszeństwo uzgodnień w warunkach umowy ramowej
  Rozdział 9. Transport w zaopatrzeniu przedsiębiorstwa
  9.1. Transport a logistyka w przedsiębiorstwie
  9.2. Wykorzystanie spedytorów w zaopatrzeniu
  9.3. Podstawy prawne umów transportowych
  9.4. Zawieranie umów transportowych
  9.5. Decyzje w zakresie transportu drogowego
  Rozdział 10. Reklamowanie zakupu towarów i usług
  10.1. Prawne uzasadnienia reklamacji
  10.2. Rękojmia jako odpowiedzialność z mocy prawa
  10.3. Gwarancja jako podstawa reklamacji na podstawie umowy
  10.4. Kwestie odpowiedzialności dostawcy na bazie Konwencji CISG
  10.5. Reklamacje wobec spedytorów i przewoźników
  Zakończenie
  Literatura
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia