Teoria społecznego uczenia się

-20%

Teoria społecznego uczenia się

1 ocena

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

7,969,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka prezentuje jedną z podstawowych koncepcji psychologicznych, która łączy podstawy teorii uczenia z naciskiem na ludzkie interakcje z otoczeniem społecznym. Podejście to łączy podstawy teorii uczenia z naciskiem na ludzkie interakcje z otoczeniem społecznym. Uwypukla złożone i dynamiczne powiązania między czynnikami indywidualnymi, zachowaniami a bodźcami środowiskowymi.


Praca jest uznawana za kluczową dla poznawczych teorii osobowości. Ma ona również ważne znaczenie aplikacyjne, ucząc, jak lepiej wychowywać dzieci i pomagać im w nauce, dlatego też jest niezbędną pozycją nie tylko dla psychologów, ale i odpowiedzialnych rodziców i nauczycieli, dbających o rozwój społeczno-poznawczy swoich podopiecznych. Wskazując na takie kluczowe procesy, jak uczenie się przez obserwację, rolę wzmocnień (nagród, kar), oczekiwane cele, które motywują do działania, zwraca uwagę na to, że nasze zachowania stają się modelami dla innych.


Opinia o książce:
Książka Bandury jest ważnym elementem rewolucji poznawczej w psychologii, która wycisnęła swoje piętno na współczesnej psychologii, a tymczasem polski czytelnik nie dysponuje żadnym ważnym dziełem z tego zakresu.
(prof. Ryszard Stachowski)


Liczba stron280
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-15302-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa do wydania polskiego    7
  Przedmowa    17
  1. Perspektywa teoretyczna    21
  2. Źródła zachowania    32
    Uczenie się pod wpływem następstw własnych reakcji    33
      Funkcja informacyjna    33
      Funkcja motywacyjna    34
      Funkcja wzmacniająca    34
    Uczenie się przez modelowanie    37
      Procesy obserwacyjnego uczenia się    38
      Rozwojowa analiza modelowania    44
      Porównawcza analiza modelowania    47
      Umiejscowienie integrowania reakcji w uczeniu się obserwacyjnym    48
      Rola wzmocnienia w uczeniu się obserwacyjnym    49
      Procesy modelowania a przekazywanie informacji o reakcjach    52
      Zasięg wpływów modelowania    53
      Rozpowszechnianie się innowacji    62
  3. Poprzedzające determinanty zachowania    67
    Poprzedzające determinanty reakcji fizjologicznych i emocjonalnych    68
      Lęk i zachowania obronne    69
      Powstawanie „wyzwalaczy” agresji    71
      Symboliczne uczenie się oczekiwań    72
      Zastępcze uczenie się oczekiwań    73
    Funkcje poznawcze w uczeniu się oczekiwań    75
      Funkcje samopobudzania    76
    Wrodzone mechanizmy uczenia się    79
    Uczenie się dysfunkcjonalnych oczekiwań    83
      Skojarzenia przez koincydencję    83
      Niewłaściwe generalizacje    84
    Uczenie się korekcyjne    85
    Poprzedzające determinanty zachowania    91
      Modelowanie jako determinanta    93
      Wydobywanie kontyngencji    95
      Błędne uczenie się kontyngencji    97
  4. Determinanty następcze    99
    Wzmocnienie zewnętrzne    100
      Hierarchiczny rozwój zachęt    103
      Zachęty zewnętrzne i immanentne    106
      Wpływ nagród zewnętrznych na motywację immanentną    108
      Różnice strukturalne w kontyngencjach zachowanie–wzmocnienie    116
    Wzmocnienie zastępcze    117
      Wzmocnienie zastępcze    119
      Kara zastępcza    119
      Przykładna kara i prawne środki odstraszające    120
      Porównawcza efektywność konsekwencji doświadczanych i zastępczych    121
      Interakcja następstw obserwowanych i doświadczanych    122
      Wyjaśnienie wzmocnienia zastępczego    124
    Samowzmocnienie    127
      Procesy składowe w samoregulacji    128
      Ustanawianie funkcji samoregulacyjnych    131
      Generalizacja standardów wykonania jako warunku samonagradzania    135
      Samoocenianie a fenomenologia    136
      Dysfunkcjonalne systemy samooceniania    137
      Regulacja zachowania za pomocą konsekwencji wytwarzanych przez samego siebie    139
      Warunki podtrzymujące systemy samowzmacniania    142
      Interakcja między osobistymi a zewnętrznymi źródłami wzmocnienia    149
      Selektywne włączanie i wyłączanie konsekwencji w formie samoocen    150
  5. Kontrola poznawcza    154
    Motywacja o podłożu poznawczym    154
    Poznawcze reprezentacje kontyngencji    158
    Kierowanie zachowaniem przez reprezentacje    163
    Myślowa kontrola działania przez ukryte rozwiązywanie problemów    164
      Myśli jako konstrukcje symboliczne    164
      Rozwój językowy    165
    Procesy weryfikacji a myślenie    171
    Interakcja systemów regulacyjnych    176
  6. Determinizm wzajemny    182
    Współzależność wpływów osobistych i środowiskowych    182
      Selektywna aktywizacja potencjalnych wpływów    183
    Wpływ wzajemny a kierowanie samym sobą    187
      Ograniczenia wolności osobistej    188
      Wolność a determinizm    189
    Wzajemny wpływ a granice kontroli społecznej    194
      Zabezpieczenia indywidualne    194
      Zabezpieczenia społeczne    195
  Bibliografia    199
  Indeks nazwisk    224
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia