„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 24, nr 1/2017: Interdyscyplinarne spojrzenie na wsparcie dziecka i jego rodziny w procesie wczesnej interwencji

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,96  21,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 21,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,44 zł  


15,96

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Wczesna interwencja to interdyscyplinarne działania ukierunkowane na wsparcie rozwoju małego dziecka oraz jego rodziny. O skuteczności tego procesu decyduje czas – im szybciej zostaną zauważone nieprawidłowości rozwojowe u dziecka, tym skuteczniejsze może okazać się wsparcie. Istotnym i często niedocenianym czynnikiem jest organizowanie wsparcia w kontekście całej rodziny. Powinniśmy postrzegać dziecko nie tylko przez pryzmat jego deficytów przeznaczonych do kompensacji i rehabilitacji, ale jako człowieka żyjącego w konkretnej rodzinie, która posiada określony potencjał oraz zasoby stanowiące podstawę działań wczesnej interwencji. Ich poznanie i wykorzystanie pozwala na zorganizowanie części wsparcia w naturalnym środowisku dziecka, czyli w jego domu rodzinnym. Takie podejście wymusza na specjalistach całościowe spojrzenie na proces wczesnej interwencji, obejmujący nie tylko czynniki psychospołecznego rozwoju, ale również te społeczne.


Publikacja jest przykładem interdyscyplinarnego podejścia do zagadnienia wczesnej interwencji. Porusza problematykę związaną z budowaniem zespołów wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, angażowaniem rodziców w proces terapeutyczny, dietetyką jako czynnikiem często marginalizowanym, oraz bardzo wczesną diagnozą autyzmu.


Rok wydania2017
Liczba stron128
KategoriaLogopedia
WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wprowadzenie (Sylwia Wrona, Szymon Godawa) /    9
  
  Lucyna Legierska
  Interdyscyplinarność w zespołach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka /    13
  
  Iwona Wendreńska, Małgorzata Satoła
  Percepcja procesu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z perspektywy rodziców i specjalistów /    25
  
  Jana Lopuchova, Hana Kolnikova
  Raná Starostlivosť o rodiny s deťmi so zrakovým postihnutím - z výskumu názorov rodičov /    41
  
  Kateřina Kroupova
  The concept of counseling as a predictor of the quality of life of families with children with visual impairment /    57
  
  Veronika Růžičkova
  Early intervention as a determinant of the quality of life of an individual with visual impairment /    71
  
  Hanna A. Alonim
  Early identification of the prodrome of autism: clinical and research perspectives /    83
  
  Zdenka Šandorova
  Raná péče v systému sociální politiky a sociálních služeb v České republice /    97
  
  Hana Kolnikova, Jana Lopuchova
  Dieťa s poruchou autistického spektra v inkluzívnom vzdelávaní materskej školy /    107
  
  Hanna A. Alonim
  Summary of presentation identification of very early signs of presentation identification of very early signs of autism /    121
RozwińZwiń