WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

44,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 44,00 zł  


44,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza monografia podejmuje aktualną i ważną tematykę z punktu widzenia współczesnej gospodarki, w której pożądanym efektem jest intensyfikowanie powiązań
nauki i biznesu. Wiedza, rozwój technologiczny, nieustanna innowacja to podstawowe elementy zapewniające rozwój i przewagę konkurencyjną gospodarki. Współpracę pomiędzy przedsiębiorstwami, instytucjami otoczenia biznesu i sektorem B+R postrzega
się jako układ najbardziej sprzyjający rozwojowi gospodarczemu. Rozbudowa sieci powiązań pomiędzy poszczególnymi aktorami lokalnymi, dostarcza wiedzy dla kreowania innowacji, wzmacnia ideę wymiany informacji. W związku z powyższym kooperacja przedsiębiorstw z sektorem B+R jest elementem niezbędnym dla budowania innowacyjnej i konkurencyjnej gospodarki Polski.
Monografia porusza tematykę innowacyjności, w tym także odnosząc się do metody tworzenia innowacyjnych produktów i usług - design thinking, a także przedstawia pozycję Polski na tle innych krajów Unii Europejskiej w kontekście innowacyjności.
Nie tylko w Polsce od lat można obserwować, że innowacje zajmują istotne miejsce w polityce oraz odgrywają ważną rolę w rozwoju gospodarczym. Monografia odnosi się zarówno do procesów tworzenia wiedzy jak i jej dystrybucji oraz wykorzystania, podkreślając konieczność współdziałania różnych partnerów sceny gospodarczej. Jak wskazano na podstawie przeanalizowanych w monografii przypadków,
kreowanie współpracy na linii nauka – biznes w polskich realiach nie jest zadaniem prostym i wciąż wymaga działań usprawniających. Monografia przedstawia przykłady współdziałania środowiska akademickiego z sektorem przemysłowym oraz wynikające z tej współpracy liczne korzyści zarówno dla sektora nauki jak i przedsiębiorstw. Korzyści te są związane z odejściem od modelowego rozwiązywania potencjalnych problemów
i przejściem do poszerzania wiedzy, na którą jest realne zapotrzebowanie w gospodarce. Choć kooperacja sektora nauki z sektorem przedsiębiorstw ze względu na osiągane korzyści (uwzględnianie w programach nauczania potrzeb przedsiębiorców, bezpośredni kontakt przedsiębiorców z naukowcami, nowe powiązania, nowe możliwości, powstanie nowych startupów, nowe usługi) wydaje się być oczywista, to wciąż wskazuje się na liczne bariery współpracy pomiędzy tymi sektorami co też w monografii zostało scharakteryzowane.


Rok wydania2016
Liczba stron182
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaSophia
ISBN-13978-83-947095-1-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje