Media, polityka i sport. Od idei olimpijskiej i fair play do idei ekologicznych i sportowej rewolucji cyfrowej

Media, polityka i sport. Od idei olimpijskiej i fair play do idei ekologicznych i sportowej rewolucji cyfrowej

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

10,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Związki sportu z mediami i polityką są wieloaspektowe i dość skomplikowane, a badania nad nimi mogą być prowadzone z różnych perspektyw. Niniejsza książka nie ma jednak na celu przedstawienia różnorodności podejść do omawianej problematyki, lecz skupia się na wybranych aspektach relacji mediów, polityki i sportu, ukazanych na tle historii politycznej i rozwoju mediów. Główną oś opisu stanowią nowożytne igrzyska olimpijskie, choć podejmowane są także wątki związane z popularnymi dyscyplinami sportowymi – przede wszystkim z piłką nożną, ale również innymi, które posłużyć mogły do zobrazowania analizowanej problematyki.


Liczba stron128
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
ISBN-13978-83-8018-236-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie 7
  Rozdział 1. Geneza idei olimpijskiej, fair play i nowoczesnego (zmediatyzowanego) sportu 13
    1.1. Igrzyska starożytne i nowożytne – Pierre de Coubertin i jego idea    13
    1.2. Starożytne i brytyjskie korzenie fair play    19
    1.3. Kapitalistyczne źródła nowoczesnego (zmediatyzowanego) sportu    23
  Rozdział 2. Sport i igrzyska olimpijskie przed drugą wojną światową – od Aten do nazistowskiej propagandy 31
    2.1. Pierwsze igrzyska olimpijskie (1896-1928) i igrzyska alternatywne    31
    2.2. Kolarskie toury, piłka nożna i rozwój prasy sportowej    36
    2.3. „Złoty wiek” radia, igrzyska medialne i apogeum propagandy    42
  Rozdział 3. Sport i igrzyska olimpijskie w epoce zimnej wojny i popularyzacji telewizji 51
    3.1. Powojenna rywalizacja dwóch światów i rozwój telewizji    51
    3.2. Prawa telewizyjne, satelity i Black Power    56
    3.3. Bojkoty, nowa telewizja i zmierzch amatorskiego sportu    61
  Rozdział 4. Sport i igrzyska olimpijskie w epoce globalizacji i multimedialności 67
    4.1. Barcelona’92 i promocja miast, regionów i państw    67
    4.2. Stulecie igrzysk i biznes medialny    73
    4.3. Nowe media, środowisko i igrzyska przyszłości    78
  Case Study 1
  Human Rights and Olympic Games in Beijing: a study of 20 prestigious newspapers from different continents    87
  Case Study 2
  Branding Rio, Brazil and the environment: a global media coverage of the 2016 Summer Olympics opening ceremony    101
  Podsumowanie    121
  Bibliografia    123
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia