Zarys pedagogiki sportu

Podręcznik dla studentów nauk o wychowaniu

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja może stać się ważnym źródłem informacji dla studentów kierunków pedagogicznych i wychowania fizycznego. W sposób kompletny opisano w niej zagadnienia przybliżające czytelnikowi wiedzę z zakresu historii sportu, terminologii specjalistycznej związanej z tym obszarem nauki, problematyki edukacji olimpijskiej, interakcji zachodzących w relacjach trener–zawodnik, wychowawczego znaczenia ról odgrywanych przez trenerów i instruktorów oraz ich znaczenia dla prawidłowego wychowania. Autor pisze we wstępie: „W europejskim szkolnictwie wyższym pedagogika sportu została uznana za ważną dyscyplinę akademicką, funkcjonującą w dziedzinie nauk o sporcie, której celem jest wspomaganie działań edukacyjnych (wychowawczych) osób uczestniczących w treningu sportowym i innych formach aktywności fizycznej, niezależnie od miejsca i czasu ich realizacji w ciągu całego życia”. Opinia ta jest najwłaściwszym wyjaśnieniem potrzeby opracowania tej problematyki w formie prezentowanego podręcznika.
Z recenzji dr hab. Danuty Umiastowskiej
prof. Uniwersytetu Szczecińskiego


Liczba stron236
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-425-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  Rozdział I. Pedagogiczny wymiar wychowania fizycznego i sportu na przestrzeni dziejów    15
  1.1. Od Platona do pozytywistycznej wizji aktywności fizycznej człowieka    15
  1.2. Kalokagatia – wychowawczy model igrzysk starożytnej Grecji    32
  1.3. Wychowanie fizyczne i sport w polskiej myśli pedagogicznej    44
  Rozdział II. Społeczno-kulturowe paradygmaty współczesnego sportu    61
  2.1. Kultura fizyczna w dyskursie społecznym    61
  2.2. Wychowawczy wymiar sportu w świetle jego społeczno-kulturowych realiów    67
  2.3. Pedagogika sportu w poszukiwaniu tożsamości naukowej    83
  Rozdział III. Etyczne, resocjalizacyjne i inkluzyjne wartości aktywności sportowej    99
  3.1. Znaczenie zasady fair play w sporcie, edukacji i życiu społecznym    99
  3.2. Wychowanie przez sport w kontekście resocjalizacji i przeciwdziałania agresji    111
  3.3. Sport jako źródło tworzenia nowych wartości w aktywności osób niepełnosprawnych    125
  Rozdział IV. Idea olimpizmu jako humanistyczna wartość współczesnej rzeczywistości    139
  4.1. Pedagogiczna wizja neoolimpizmu barona Pierre’a de Coubertina    140
  4.2. Humanizm olimpijski – idea a rzeczywistość    152
  4.3. Olimpijskie inspiracje w literaturze i sztuce    161
  Rozdział V. Sport i olimpizm w programach edukacyjno-wychowawczych    175
  5.1. Edukacja olimpijska i pedagogiczne konotacje    176
  5.2. Społeczno-wychowawcze wartości sportu olimpijskiego na przykładzie wybranych programów edukacyjno-wychowawczych    184
  5.2.1. Programy edukacji sportowej realizowane w polskim systemie oświaty    185
  5.2.2. Programy edukacji sportowo-olimpijskiej w wybranych krajach    191
  Bibliografia    201
  Załączniki    225
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia