Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów

-20%

Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów

Oddziaływania społeczne, naśladownictwo, ostentacja i snobizm

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

31,20  39,00

Format: pdf

Cena początkowa: 39,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 31,20 zł  


31,20

w tym VAT

Praca składa się z siedmiu rozdziałów. Pierwsze trzy mają charakter teoretyczny. Rozdział trzeci charakteryzuje główny przedmiot analiz – zjawiska społeczne tj. konsumpcję ostentacyjną, snobizm, a przede wszystkim naśladownictwo. Rozdział czwarty charakteryzuje uwarunkowania, które determinują występowanie zjawisk socjogennych w zachowaniach polskich konsumentów. W piątym rozdziale zaprezentowano kwestie metodyczne. Rozdziały szósty i siódmy prezentują wyniki przeprowadzonych badań.


Rok wydania2014
Liczba stron369
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-202-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    11
  Rozdział    1
  KONSUMPCJA ORAZ ZACHOWANIA KONSUMPCYJNE JAKO POLE ODDZIAŁYWANIA CZYNNIKÓW SPOŁECZNYCH    19
  1.1. Konsumpcja, zachowania konsumpcyjne i wzory zachowań konsumpcyjnych – interpretacja pojęć    19
  1.2. Determinanty konsumpcji i zachowań konsumentów    24
  1.3. Elementy społecznego otoczenia konsumenta – jednostki, grupy i klasy    33
  1.4. Oddziaływania społeczne oraz ich skutki dla procesów konsumpcji    43
  1.5. Charakter produktu jako determinanta wpływu czynników społecznych na zachowania konsumentów    58
  Rozdział    2
  INTERDYSCYPLINARNY OBRAZ ZDETERMINOWANYCH SPOŁECZNIE KONSUMENTÓW I KONSUMPCJI – EWOLUCJA KONCEPCJI I BADAŃ    66
  2.1. Konsument jako istota społeczna w ekonomii    66
  2.2. Nurty pozaekonomicznej refleksji na temat społecznego charakteru i znaczenia konsumpcji    85
  2.3. Odniesienia do zjawisk społecznych w konsumpcji w marketingu i consumer science    97
  2.4. Przegląd polskiego dorobku naukowego w zakresie badań nad społecznymi zjawiskami w konsumpcji i zachowaniach konsumentów    103
  Rozdział    3
  ZJAWISKA SPOŁECZNE W ZACHOWANIACH KONSUMPCYJNYCH JAKO WYRAZ ODDZIAŁYWAŃ MIĘDZY KONSUMENTAMI    109
  3.1. Społeczny wymiar konsumpcji i konsumpcja widoczna społecznie    110
  3.2. Charakterystyka wybranych socjogennych zjawisk w zachowaniach konsumentów    116
  3.2.1. Naśladownictwo i zjawiska oparte na upodobnieniu – efekty naśladownictwa, demonstracji i sceny    119
  3.2.2. Zjawiska oparte na wyróżnieniu – konsumpcja ostentacyjna, efekty snobizmu i Veblena    130
  3.2.3. Społeczne zjawiska w zachowaniach konsumentów – synteza    142
  3.3. Ekonomiczne konsekwencje zjawisk społecznych oraz ich rola w procesach transmisji wzorów konsumpcji i zachowań konsumpcyjnych    147
  Rozdział    4
  DETERMINANTY I PRZEJAWY WYSTĘPOWANIA ZJAWISK SOCJOGENNYCH W ZACHOWANIACH POLSKICH KONSUMENTÓW W ŚWIETLE DANYCH WTÓRNYCH    156
  4.1. Czynniki determinujące ujawnianie się zjawisk społecznych w zachowaniach Polaków i efekty ich oddziaływań    156
  4.2. Sytuacja dochodowa i skłonność do konsumpcji polskich gospodarstw domowych w latach 1990-2012    169
  4.3. Spożycie artykułów wyposażenia wnętrz w polskich gospodarstwach domowych i specyfika zachowań konsumentów związanych z ich zakupem    173
  Rozdział    5
  METODYKA BADAŃ NAD ODDZIAŁYWANIAMI I ZJAWISKAMI SPOŁECZNYMI W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW    180
  5.1. Specyfika studiów nad oddziaływaniami i zjawiskami społecznymi w zachowaniach konsumentów i jej konsekwencje – uwagi wstępne    180
  5.2. Źródła danych i metody badawcze oraz możliwości ich wykorzystania w badaniach nad zjawiskami społecznymi w zachowaniach konsumentów    186
  5.3. Metodyka zrealizowanych badań pierwotnych    195
  5.3.1. Założenia badawcze i konkretne rozwiązania metodyczne    195
  5.3.2. Konceptualizacja i operacjonalizacja badanych pojęć oraz budowa instrumentu pomiarowego    203
  5.4. Charakterystyka próby badawczej i ocena jej reprezentatywności    212
  Rozdział    6
  SPOŁECZNE OTOCZENIE KONSUMENTÓW – ELEMENTY, PROCESY ODDZIAŁYWAŃ I ICH DETERMINANTY    216
  6.1. Grupy odniesienia – relacje z konsumentami i udział w kształtowaniu wzorów zachowań konsumpcyjnych    217
  6.1.1. Grupy normatywne    217
  6.1.2. Grupy porównawcze    220
  6.1.3. Grupy statusowe    230
  6.2. Liderzy opinii i przejawy ich wpływu na zachowania konsumentów    234
  6.3. Oddziaływania interpersonalne – charakter i determinanty uległości konsumentów wobec wpływów    237
  6.4. Czynniki psychiczne determinujące podatność konsumentów na oddziaływanie czynników społecznych    245
  6.4.1. Motywy naśladownictwa    246
  6.4.2. Aspiracje konsumentów w zakresie sposobu urządzania wnętrz    251
  Rozdział    7
  NAŚLADOWNICTWO, OSTENTACJA I SNOBIZM W ZACHOWANIACH POLSKICH KONSUMENTÓW    256
  7.1. Identyfikacja przejawów i ocena częstości występowania wybranych zjawisk społecznych w zachowaniach konsumentów    256
  7.2. Skłonność do naśladownictwa i przejawy zachowań naśladowczych wśród polskich konsumentów    267
  7.3. Psychospołeczne czynniki sprzyjające naśladownictwu – ujęcie modelowe    275
  7.4. Naśladownictwo i inne zjawiska społeczne na rynku artykułów wyposażenia wnętrz    283
  7.5. Mechanizm transmisji wzorów konsumpcji na rynku artykułów wyposażenia wnętrz – ujęcie modelowe    291
  Zakończenie    301
  Bibliografia    309
  Spis rysunków    343
  Spis tabel    345
  Aneks A: Kwestionariusz wywiadu    349
  Aneks B: Szczegółowe wyniki analiz    358
RozwińZwiń