Akceptacja i adaptacja społeczna dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi

Akceptacja i adaptacja społeczna dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

12,75

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W książce zwrócono uwagę na ukazanie specyfiki i sposobów organizowania warunków rozwojowych dziecka niepełnosprawnego funkcjonującego w różnych środowiskach społecznych. Publikacja zawiera teoretyczne uwarunkowania niepełnosprawności, jak również praktyczne sposoby jej diagnozy i przykłady działań wspomagających. Przedstawione przykłady możliwych działań rehabilitacyjnych, w których uczestniczą dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi, są ukierunkowane przede wszystkim na zredukowanie zdiagnozowanych już problemów oraz wsparcie całych rodzin w podejmowaniu aktywności społecznej w ich naturalnym środowisku. Szansą na powodzenie tych zabiegów jest równe zaangażowanie w proces rehabilitacyjny wszystkich jego podmiotów.


Liczba stron136
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
ISBN-13978-83-8018-239-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE     7
  
   KWESTIA SPOŁECZNA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W ŚRODOWISKACH LOKALNYCH (I. Plieth-Kalinowska)     9
  
    Postawa    9
    Postawy wobec niepełnosprawnych    11
    Relacje rówieśnicze    15
  
  UWARUNKOWANIA RODZINNE ROZWOJU I USPRAWNIANIA DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ (I. Plieth-Kalinowska)    21
  
  DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE W POLSKIM SYSTEMIE EDUKACYJNYM (I. Plieth-Kalinowska)    39
  
  WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ (I. Plieth-Kalinowska)    59
  
  DZIECKO Z DYSFUNKCJAMI ROZWOJOWYMI W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ (A. Musielewicz, I. Plieth-Kalinowska)     78
  
    Rodzina    79
    Przedszkole – szkoła    82
  
   WYBRANE SPOSOBY PRACY Z DZIEĆMI Z DYSFUNKCJAMI ROZWOJOWYMI (A. Musielewicz)     86
  
    Nadpobudliwość psychoruchowa     86
    Analiza funkcjonowania dziecka z ADHD w środowisku rodzinnym (studium przypadku)    87
    Metody pomocy dzieciom z ADHD w domu    89
    Dzieci z zaburzeniami psychoruchowymi    95
    Zastosowanie metody ruchu rozwijającego w przedszkolu specjalnym    97
    Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne    98
    Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała    98
    Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu    99
    Psychospołeczny rozwój dziecka z afazją ruchową    101
    Studium przypadku    102
    Rehabilitacja w wodzie    109
    Muzyka a dziecko nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym    111
    Zajęcia terapeutyczne – dziecka z zespołem Downa    114
    Analiza przypadku    115
  
   ŚRODOWISKO RÓWIEŚNICZE A DZIECI Z DYSFUNKCJAMI ROZWOJOWYMI (A. Musielewicz)     130
  
    Studium indywidualnego przypadku nr 1    131
    Studium indywidualnego przypadku nr 2    133
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia