EBOOKI WYDAWCY
Autor:
Wydawca:
Format:
mobi, epub, ibuk
Strategie budowania wizerunku marki w umysłach konsumentów to jeden z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Po stronie podaży trendy się zmieniają. Bardzo ważnym i aktualnym tematem jest zatem rebranding. Redefiniowanie wizerunku marki może zachodzić na różnym poziomie - od modyfikacji samego oznakowania wizualnego danej firmy, aż po zmianę strategii. Bardzo ważne jest też to, że rebranding niesie ze sobą ogromne ryzyko porażki i doprowadzenia do kryzysu wizerunkowego.
W książce przedstawiona została klasyfikacja strategii, modeli i typów rebrandingu, zaprezentowane są badania wśród organizacji, które przeszły proces rebrandingu oraz zamieszczone interesujące case study.
"Praca charakteryzuje się wielością wątków związanych pośrednio lub bezpośrednio z problematyką zmiany, strategią marki i rebrandingu. Autorka przywołuje liczne koncepcje teoretyczne i podaje wiele praktycznych przykładów strategii ze świata biznesu. (…) Przedstawiła również główne problemy stosowania rebrandingu, podsumowała kluczowe wyniki badań własnych i wskazała na implikacje menedżerskie i kierunki przyszłych badań."
prof. dr hab. Adam Sagan
"Podjętą tematykę należy uznać za istotną i aktualną (a nawet przyszłościową), zarówno z punktu widzenia rozwoju teorii zarządzania marką, zarządzania strategicznego, jak i z punktu widzenia praktyki gospodarczej. Fakt, iż autorka odnosi się do problematyki rebrandingu, uwzględniając nie tylko tradycyjne podejście pod kątem zarządzania marką, ale także szersze podejście strategiczne, uwzględniające zarządzanie zmianą w organizacji, stanowi nowe ujęcie problemu i wpływa na oryginalność publikacji."
dr hab. inż. Magdalena Grębosz-Krawczyk, prof. Politechniki Łódzkiej
"Książka doskonale wpisuje się w najnowsze trendy związane z rozwojem przedsiębiorstw, dotyczące rosnącego znaczenia wartości aktywów niematerialnych. Rebranding jest nieodłącznym składnikiem wzrostu każdej marki. Nowa gospodarka i tworzenie w niej wartości są oparte o fundamenty marketingu holistycznego. Dotyczy to również efektywnego zarządzania marką korporacyjną, dla której rebranding jest jedną z możliwości budowania przewagi konkurencyjnej. Autorka w ramach zrealizowanych badań potwierdza hipotezę, że istnieje korelacja pomiędzy skutecznością rebrandingu a czynnikami zarządczymi: wiedzy o rynku, integracji komunikacji marketingowej 360 stopni i partycypacyjnego stylu zarządzania. To obowiązkowa pozycja dla kadry zarządzającej i szefów marketingu."
Jacek Kotarbiński, kotarbinski.com
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 344 |
Kategoria | Marketing, reklama |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-20614-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
I. Zarządzanie zmianą strategiczną – perspektywa teoretyczna | 19 |
1.1. Zmiana – definicja i ewolucja zmiany w organizacji | 20 |
1.2. Zarządzanie zmianą – pojęcie, teorie i modele | 32 |
1.3. Zmiana strategiczna – determinanty i znaczenie | 43 |
1.4. Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne zmian w organizacji – czynniki wyzwalające i hamujące zmiany w organizacji | 59 |
II. Rebranding w świetle teorii zarządzania i marketingu | 79 |
2.1. Marka korporacyjna w procesie brandingowym – pojęcia podstawowe | 81 |
2.2. Definicje i formy rebrandingu | 94 |
2.3. Przesłanki rebrandingu | 106 |
2.3.1. Wewnętrzne motywy rebrandingu | 108 |
2.3.2. Zewnętrzne motywy rebrandingu | 110 |
2.4. Proces i modele rebrandingu | 112 |
2.5. Czynniki kształtujące skuteczność procesu rebrandingu | 120 |
2.5.1. Skuteczność rebrandingu – pojęcie i pomiar | 121 |
2.5.2. Wiedza o rynku i jej znaczenie w procesie rebrandingu | 130 |
2.5.3. Komunikacja marketingowa w rebrandingu | 135 |
2.5.4. Koordynacja interesariuszy procesu rebrandingu | 146 |
III. Rebranding na polskim rynku w świetle badań jakościowych | 155 |
3.1. Opis badań i charakterystyka respondentów | 166 |
3.1.1. Szczegółowa charakterystyka respondentów i podmiotów reprezentowanych przez respondentów | 169 |
3.1.2. Charakterystyki rebrandingu wybranych przedsiębiorstw | 173 |
3.2. Rebranding i jego uwarunkowania | 174 |
3.2.1. Motywy rebrandingu | 174 |
3.3. Proces rebrandingu – przebieg, czas trwania i uczestnicy procesu | 179 |
3.4. Czynniki skuteczności procesu rebrandingu w świetle badań jakościowych | 187 |
3.4.1. Wiedza i jej znaczenie w procesie rebrandingu | 188 |
3.4.2. Komunikacja marketingowa w procesie rebrandingu | 191 |
3.4.3. Koordynacja interesariuszy i styl zarządzania w procesie rebrandingu | 196 |
3.5. Wyniki badań jakościowych – próba syntezy | 198 |
IV. Rebranding w świetle badań ilościowych | 203 |
4.1. Charakterystyka procedury badawczej i projekt modelu pomiarowego | 204 |
4.1.1. Charakterystyka metody i próby badawczej | 204 |
4.1.2. Charakterystyka modelu pomiarowego | 212 |
4.2. Charakterystyka rebrandingu w badanych firmach na podstawie zebranych odpowiedzi | 220 |
4.2.1. Ogólne cechy rebrandingu | 220 |
4.2.2. Poziom wiedzy o rynku | 223 |
4.2.3. Integracja komunikacji marketingowej | 225 |
4.2.4. Partycypacyjny wymiar zarządzania | 226 |
4.2.5. Rynkowe skutki rebrandingu | 229 |
4.2.6. Bieżące relatywne wyniki firm | 229 |
4.3. Weryfikacja skal pomiarowych | 230 |
4.3.1. Współzależności pomiędzy konstruktami | 241 |
Podsumowanie | 251 |
V. Aneks | 261 |
Załącznik 1 – Przypadki rebrandingu wybranych marek | 262 |
ZOO Wrocław | 262 |
InPost | 265 |
Nest Bank | 268 |
Mamut | 270 |
Warta | 273 |
Cyfrowy Polsat | 277 |
Port Lotniczy Wrocław | 281 |
Tygodnik „Polityka” | 284 |
TIM | 288 |
Work Service | 290 |
mBank | 293 |
Załącznik 2 – Scenariusz indywidualnego wywiadu pogłębionego | 296 |
Załącznik 3 – Skale pomiarowe poszczególnych konstruktów | 300 |
Summary | 305 |
Bibliografia | 311 |
Spis tabel | 342 |
Spis rysunków | 343 |