Rebranding

Strategiczna zmiana dla organizacji

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

44,10  63,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

44,1063,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Strategie budowania wizerunku marki w umysłach konsumentów to jeden z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Po stronie podaży trendy się zmieniają. Bardzo ważnym i aktualnym tematem jest zatem rebranding. Redefiniowanie wizerunku marki może zachodzić na różnym poziomie - od modyfikacji samego oznakowania wizualnego danej firmy, aż po zmianę strategii. Bardzo ważne jest też to, że rebranding niesie ze sobą ogromne ryzyko porażki i doprowadzenia do kryzysu wizerunkowego.
W książce przedstawiona została klasyfikacja strategii, modeli i typów rebrandingu, zaprezentowane są badania wśród organizacji, które przeszły proces rebrandingu oraz zamieszczone interesujące case study.
"Praca charakteryzuje się wielością wątków związanych pośrednio lub bezpośrednio z problematyką zmiany, strategią marki i rebrandingu. Autorka przywołuje liczne koncepcje teoretyczne i podaje wiele praktycznych przykładów strategii ze świata biznesu. (…) Przedstawiła również główne problemy stosowania rebrandingu, podsumowała kluczowe wyniki badań własnych i wskazała na implikacje menedżerskie i kierunki przyszłych badań."
prof. dr hab. Adam Sagan
"Podjętą tematykę należy uznać za istotną i aktualną (a nawet przyszłościową), zarówno z punktu widzenia rozwoju teorii zarządzania marką, zarządzania strategicznego, jak i z punktu widzenia praktyki gospodarczej. Fakt, iż autorka odnosi się do problematyki rebrandingu, uwzględniając nie tylko tradycyjne podejście pod kątem zarządzania marką, ale także szersze podejście strategiczne, uwzględniające zarządzanie zmianą w organizacji, stanowi nowe ujęcie problemu i wpływa na oryginalność publikacji."
dr hab. inż. Magdalena Grębosz-Krawczyk, prof. Politechniki Łódzkiej
"Książka doskonale wpisuje się w najnowsze trendy związane z rozwojem przedsiębiorstw, dotyczące rosnącego znaczenia wartości aktywów niematerialnych. Rebranding jest nieodłącznym składnikiem wzrostu każdej marki. Nowa gospodarka i tworzenie w niej wartości są oparte o fundamenty marketingu holistycznego. Dotyczy to również efektywnego zarządzania marką korporacyjną, dla której rebranding jest jedną z możliwości budowania przewagi konkurencyjnej. Autorka w ramach zrealizowanych badań potwierdza hipotezę, że istnieje korelacja pomiędzy skutecznością rebrandingu a czynnikami zarządczymi: wiedzy o rynku, integracji komunikacji marketingowej 360 stopni i partycypacyjnego stylu zarządzania. To obowiązkowa pozycja dla kadry zarządzającej i szefów marketingu."
Jacek Kotarbiński, kotarbinski.com


Liczba stron344
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20614-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  I. Zarządzanie zmianą strategiczną – perspektywa teoretyczna    19
    1.1. Zmiana – definicja i ewolucja zmiany w organizacji    20
    1.2. Zarządzanie zmianą – pojęcie, teorie i modele    32
    1.3. Zmiana strategiczna – determinanty i znaczenie    43
    1.4. Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne zmian w organizacji – czynniki wyzwalające i hamujące zmiany w organizacji    59
  II. Rebranding w świetle teorii zarządzania i marketingu    79
    2.1. Marka korporacyjna w procesie brandingowym – pojęcia podstawowe    81
    2.2. Definicje i formy rebrandingu    94
    2.3. Przesłanki rebrandingu    106
      2.3.1. Wewnętrzne motywy rebrandingu    108
      2.3.2. Zewnętrzne motywy rebrandingu    110
    2.4. Proces i modele rebrandingu    112
    2.5. Czynniki kształtujące skuteczność procesu rebrandingu    120
      2.5.1. Skuteczność rebrandingu – pojęcie i pomiar    121
      2.5.2. Wiedza o rynku i jej znaczenie w procesie rebrandingu    130
      2.5.3. Komunikacja marketingowa w rebrandingu    135
      2.5.4. Koordynacja interesariuszy procesu rebrandingu    146
  III. Rebranding na polskim rynku w świetle badań jakościowych    155
    3.1. Opis badań i charakterystyka respondentów    166
      3.1.1. Szczegółowa charakterystyka respondentów i podmiotów reprezentowanych przez respondentów    169
      3.1.2. Charakterystyki rebrandingu wybranych przedsiębiorstw    173
    3.2. Rebranding i jego uwarunkowania    174
      3.2.1. Motywy rebrandingu    174
    3.3. Proces rebrandingu – przebieg, czas trwania i uczestnicy procesu    179
    3.4. Czynniki skuteczności procesu rebrandingu w świetle badań jakościowych    187
      3.4.1. Wiedza i jej znaczenie w procesie rebrandingu    188
      3.4.2. Komunikacja marketingowa w procesie rebrandingu    191
      3.4.3. Koordynacja interesariuszy i styl zarządzania w procesie rebrandingu    196
    3.5. Wyniki badań jakościowych – próba syntezy    198
  IV. Rebranding w świetle badań ilościowych    203
    4.1. Charakterystyka procedury badawczej i projekt modelu pomiarowego    204
      4.1.1. Charakterystyka metody i próby badawczej    204
      4.1.2. Charakterystyka modelu pomiarowego    212
    4.2. Charakterystyka rebrandingu w badanych firmach na podstawie zebranych odpowiedzi    220
      4.2.1. Ogólne cechy rebrandingu    220
      4.2.2. Poziom wiedzy o rynku    223
      4.2.3. Integracja komunikacji marketingowej    225
      4.2.4. Partycypacyjny wymiar zarządzania    226
      4.2.5. Rynkowe skutki rebrandingu    229
      4.2.6. Bieżące relatywne wyniki firm    229
    4.3. Weryfikacja skal pomiarowych    230
      4.3.1. Współzależności pomiędzy konstruktami    241
  Podsumowanie    251
  V. Aneks    261
    Załącznik 1 – Przypadki rebrandingu wybranych marek    262
    ZOO Wrocław    262
    InPost    265
    Nest Bank    268
    Mamut    270
    Warta    273
    Cyfrowy Polsat    277
    Port Lotniczy Wrocław    281
    Tygodnik „Polityka”    284
    TIM    288
    Work Service    290
    mBank    293
    Załącznik 2 – Scenariusz indywidualnego wywiadu pogłębionego    296
    Załącznik 3 – Skale pomiarowe poszczególnych konstruktów    300
  Summary    305
  Bibliografia    311
  Spis tabel    342
  Spis rysunków    343
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia