Rebranding

Strategiczna zmiana dla organizacji

1 opinia

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

55,30  79,00

Format: mobi, epub

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

55,3079,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Strategie budowania wizerunku marki w umysłach konsumentów to jeden z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Po stronie podaży trendy się zmieniają. Bardzo ważnym i aktualnym tematem jest zatem rebranding. Redefiniowanie wizerunku marki może zachodzić na różnym poziomie - od modyfikacji samego oznakowania wizualnego danej firmy, aż po zmianę strategii. Bardzo ważne jest też to, że rebranding niesie ze sobą ogromne ryzyko porażki i doprowadzenia do kryzysu wizerunkowego.
W książce przedstawiona została klasyfikacja strategii, modeli i typów rebrandingu, zaprezentowane są badania wśród organizacji, które przeszły proces rebrandingu oraz zamieszczone interesujące case study.
"Praca charakteryzuje się wielością wątków związanych pośrednio lub bezpośrednio z problematyką zmiany, strategią marki i rebrandingu. Autorka przywołuje liczne koncepcje teoretyczne i podaje wiele praktycznych przykładów strategii ze świata biznesu. (…) Przedstawiła również główne problemy stosowania rebrandingu, podsumowała kluczowe wyniki badań własnych i wskazała na implikacje menedżerskie i kierunki przyszłych badań."
prof. dr hab. Adam Sagan
"Podjętą tematykę należy uznać za istotną i aktualną (a nawet przyszłościową), zarówno z punktu widzenia rozwoju teorii zarządzania marką, zarządzania strategicznego, jak i z punktu widzenia praktyki gospodarczej. Fakt, iż autorka odnosi się do problematyki rebrandingu, uwzględniając nie tylko tradycyjne podejście pod kątem zarządzania marką, ale także szersze podejście strategiczne, uwzględniające zarządzanie zmianą w organizacji, stanowi nowe ujęcie problemu i wpływa na oryginalność publikacji."
dr hab. inż. Magdalena Grębosz-Krawczyk, prof. Politechniki Łódzkiej
"Książka doskonale wpisuje się w najnowsze trendy związane z rozwojem przedsiębiorstw, dotyczące rosnącego znaczenia wartości aktywów niematerialnych. Rebranding jest nieodłącznym składnikiem wzrostu każdej marki. Nowa gospodarka i tworzenie w niej wartości są oparte o fundamenty marketingu holistycznego. Dotyczy to również efektywnego zarządzania marką korporacyjną, dla której rebranding jest jedną z możliwości budowania przewagi konkurencyjnej. Autorka w ramach zrealizowanych badań potwierdza hipotezę, że istnieje korelacja pomiędzy skutecznością rebrandingu a czynnikami zarządczymi: wiedzy o rynku, integracji komunikacji marketingowej 360 stopni i partycypacyjnego stylu zarządzania. To obowiązkowa pozycja dla kadry zarządzającej i szefów marketingu."
Jacek Kotarbiński, kotarbinski.com


Liczba stron344
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20614-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  I. Zarządzanie zmianą strategiczną – perspektywa teoretyczna     19
    1.1. Zmiana – definicja i ewolucja zmiany w organizacji     20
    1.2. Zarządzanie zmianą – pojęcie, teorie i modele     32
    1.3. Zmiana strategiczna – determinanty i znaczenie     43
    1.4. Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne zmian w organizacji – czynniki wyzwalające i hamujące zmiany w organizacji     59
  II. Rebranding w świetle teorii zarządzania i marketingu     79
    2.1. Marka korporacyjna w procesie brandingowym – pojęcia podstawowe     81
    2.2. Definicje i formy rebrandingu     94
    2.3. Przesłanki rebrandingu     106
      2.3.1. Wewnętrzne motywy rebrandingu     108
      2.3.2. Zewnętrzne motywy rebrandingu     110
    2.4. Proces i modele rebrandingu     112
    2.5. Czynniki kształtujące skuteczność procesu rebrandingu     120
      2.5.1. Skuteczność rebrandingu – pojęcie i pomiar     121
      2.5.2. Wiedza o rynku i jej znaczenie w procesie rebrandingu     130
      2.5.3. Komunikacja marketingowa w rebrandingu     135
      2.5.4. Koordynacja interesariuszy procesu rebrandingu     146
  III. Rebranding na polskim rynku w świetle badań jakościowych     155
    3.1. Opis badań i charakterystyka respondentów     166
      3.1.1. Szczegółowa charakterystyka respondentów i podmiotów reprezentowanych przez respondentów     169
      3.1.2. Charakterystyki rebrandingu wybranych przedsiębiorstw     173
    3.2. Rebranding i jego uwarunkowania     174
      3.2.1. Motywy rebrandingu     174
    3.3. Proces rebrandingu – przebieg, czas trwania i uczestnicy procesu     179
    3.4. Czynniki skuteczności procesu rebrandingu w świetle badań jakościowych     187
      3.4.1. Wiedza i jej znaczenie w procesie rebrandingu     188
      3.4.2. Komunikacja marketingowa w procesie rebrandingu     191
      3.4.3. Koordynacja interesariuszy i styl zarządzania w procesie rebrandingu     196
    3.5. Wyniki badań jakościowych – próba syntezy     198
  IV. Rebranding w świetle badań ilościowych     203
    4.1. Charakterystyka procedury badawczej i projekt modelu pomiarowego     204
      4.1.1. Charakterystyka metody i próby badawczej     204
      4.1.2. Charakterystyka modelu pomiarowego     212
    4.2. Charakterystyka rebrandingu w badanych firmach na podstawie zebranych odpowiedzi     220
      4.2.1. Ogólne cechy rebrandingu     220
      4.2.2. Poziom wiedzy o rynku     223
      4.2.3. Integracja komunikacji marketingowej     225
      4.2.4. Partycypacyjny wymiar zarządzania     226
      4.2.5. Rynkowe skutki rebrandingu     229
      4.2.6. Bieżące relatywne wyniki firm     229
    4.3. Weryfikacja skal pomiarowych     230
      4.3.1. Współzależności pomiędzy konstruktami     241
  Podsumowanie     251
  V. Aneks     261
    Załącznik 1 – Przypadki rebrandingu wybranych marek     262
    ZOO Wrocław     262
    InPost     265
    Nest Bank     268
    Mamut     270
    Warta     273
    Cyfrowy Polsat     277
    Port Lotniczy Wrocław     281
    Tygodnik „Polityka”     284
    TIM     288
    Work Service     290
    mBank     293
    Załącznik 2 – Scenariusz indywidualnego wywiadu pogłębionego     296
    Załącznik 3 – Skale pomiarowe poszczególnych konstruktów     300
  Summary     305
  Bibliografia     311
  Spis tabel     342
  Spis rysunków     343
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia