Wczesna alfabetyzacja i jej miejsce w działalności bibliotek publicznych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,96  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

15,9619,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia mieści się w obszarze bibliologii. Jest jedną z nielicznych publikacji zwartych dotyczących bibliotekarstwa dla dzieci w Polsce i jedną z kilku książek na temat usług bibliotek dla dzieci w wieku 0–5 lat i ich rodziców w skali europejskiej. Autorka prezentuje prekursorskie ujęcie tych zagadnień, skupiając się na ukazaniu roli bibliotek publicznych w procesie wczesnej alfabetyzacji najmłodszych oraz nabywaniu przez nich umiejętności prowadzących do nauki czytania i pisania.
Książka rzuca nowe światło na bibliotekarstwo publiczne dla dzieci. Dzięki niej można się przekonać, że biblioteki są przygotowane na przyjęcie czytelnika w każdym wieku. Dostarczenie dowodów na rolę tych instytucji w nauce czytania i pisania poszerza pole badań bibliologicznych oraz motywuje do szukania nowych rozwiązań i strategii czytelniczych lepiej dopasowanych do potrzeb odbiorcy.


Liczba stron202
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-468-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Rozdział 1. Wczesna alfabetyzacja – stan badań i źródła    17
  1.1. Analiza opracowań    17
  1.2. Przegląd i omówienie źródeł    34
  
  Rozdział 2. Koncepcja wczesnej alfabetyzacji    37
  2.1. Od alfabetyzacji (literacy) do wczesnej alfabetyzacji (emergent literacy)    37
  2.2. Wczesna alfabetyzacja a inicjacja literacka/czytelnicza    39
  2.3. Ustalenia terminologiczne – terminy, definicje i zakres pojęcia wczesnej alfabetyzacji    43
  2.4. Wczesna alfabetyzacja w ujęciu wybranych dziedzin wiedzy    46
  2.5. Umiejętności przedczytelnicze dzieci w wieku 0-5 lat    54
  
  Rozdział 3. Biblioteki publiczne dla dzieci i ich działalność na rzecz wczesnej alfabetyzacji – infrastruktura idealna?    61
  3.1. Zbiory biblioteczne    62
  3.2. Organizacja przestrzeni bibliotecznej    82
  
  Rozdział 4. Oferta bibliotek publicznych dla dzieci najmłodszych i małych w kontekście wczesnej alfabetyzacji i nowych ról bibliotekarzy    91
  4.1. Usługi biblioteczne i formy zajęć dla maluchów i ich opiekunów    92
  4.2. Edukacja biblioteczna rodziców i opiekunów    107
  4.3. Współpraca bibliotek dla dzieci z instytucjami zewnętrznymi    112
  4.4. Kwalifikacje oraz dokształcanie zawodowe bibliotekarzy pracujących z dziećmi w wieku 0-5 lat i ich rodzinami – ewolucja wymogów    116
  
  Rozdział 5. Biblioteki publiczne w Polsce i ich działalność na rzecz wczesnej alfabetyzacji w świetle badań własnych    127
  5.1. Metodologia badań własnych    128
  5.1.1. Przedmiot i cele badań    128
  5.1.2. Problemy badawcze    129
  5.1.3. Metoda, technika i narzędzia badań    130
  5.1.4. Założenia hipotetyczne, zmienne niezależne, wskaźniki    131
  5.1.5. Kryteria doboru bibliotek i kwestia reprezentatywności grupy badawczej    132
  5.1.6. Organizacja i przebieg badań    132
  5.2. Analiza i interpretacja materiału badawczego    135
  5.3. Wnioski z badań    152
  5.4. Postulaty badawcze na przyszłość    157
  
  Zakończenie    159
  Bibliografia    165
  Spis ilustracji, tabel i wykresów    189
  Summary    191
  Załącznik – Kwestionariusz ankiety    195
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia