POLECAMY
Autor:
Format:
ibuk
Zainteresowanie pejzażem jako kategorią literacką nie ma bogatej tradycji. Przeciwnie, problematyka ta przedmiotem szerokich i różnorodnych rozważań stała się dopiero od niedawna. O rosnącym znaczeniu pejzażu jako kategorii literackiej świadczą zmiany w podejściu badawczym wobec niej oraz towarzyszące tym zmianom coraz szersze zainteresowanie literaturoznawców. Niniejszy zarys monograficzny stanowi próbę syntetycznej analizy funkcjonowania kategorii pejzażu w krótkich formach narracyjnych pierwszej połowy XIX wieku, a więc w najbardziej burzliwym okresie rozwoju prozy rosyjskiej. Analizie poddano prozę nowelistyczną, opowiadania oraz inne małe formy narracyjne najwybitniejszych pisarzy romantycznych: A. Bestużewa-Marlińskiego, W. Odojewskiego, A. Pogorielskiego, M. Gogola, M. Lermontowa i A. Puszkina.
(Ze Wstępu)
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Liczba stron | 164 |
Kategoria | Literaturoznawstwo |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku |
ISBN-13 | 978-83-7467-052-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 5 |
ROZDZIAŁ I | 25 |
O funkcji pejzażu w strukturze krótkich form narracyjnych literatury rosyjskiej pierwszej połowy XIX wieku | 25 |
ROZDZIAŁ II | 49 |
Tematy i motywy pejzażowe | 49 |
Pejzaż morski | 50 |
Obraz gór i pejzaż górski | 62 |
Pejzaż miejski i małomiasteczkowy | 75 |
Pejzaż wiejski | 95 |
Motyw ogrodu | 113 |
ROZDZIAŁ III | 125 |
Techniki kreacji i środki artystyczne pejzażowania | 125 |
Zakończenie | 156 |
Bibliografia | 158 |