Management Forum, nr 1 vol. 6

Management Forum, nr 1 vol. 6

1 opinia

Praca zbiorowa

Format:

ibuk

Działalność biznesowa przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych wymaga nawiązywania i utrzymywania relacji. W efekcie współpracy i rosnącej współzależności tworzą się powiązania sieciowe, które ułatwiają dostęp i rozwój zdywersyfikowanych zasobów. Wraz z rozwojem współpracy tworzą się i umacniają relacje, co w efekcie prowadzi do zmiany poziomu zaufania, który w znaczącym stopniu determinuje charakter współpracy podmiotów i przyczynia się do transformacji tych powiązań. Celem artykułu jest analiza transformacji relacji, która nastąpiła w efekcie rozwoju zaufania między kooperującymi podmiotami działającymi w powiązaniu sieciowym na rynku zagranicznym. Do analizy wykorzystano studium przypadku firmy Euroflorist na rynku włoskim. Wyniki z przeprowadzonej analizy przyczyniły się do stworzenia modelu wpływu zaufania na relacje i współpracę między kooperantami w powiązaniu sieciowym na rynku zagranicznym. Ponadto potwierdziły pozytywny wpływ zaufania na rozwój relacji w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstwa.


Rok wydania2018
Liczba stron53
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Aleksandra Hauke-Lopes: Transformacja powiązań sieciowych w efekcie rozwoju zaufania w kooperacji z partnerem zagranicznym    1
  Paweł Mielcarek: Proces otwartej innowacji – operacjonalizacja koncepcji    7
  Bogdan Nogalski, Przemysław Niewiadomski: Innowacje technologiczne aktywizujące elastyczność implementacyjną w opinii polskich wytwórców – postulowany kierunek zmian    13
  Aneta Pachura: Analiza elementów kultury organizacyjnej w zarządzaniu projektem w sieci    23
  Monika Stelmaszczyk: Poprawa zdolności innowacyjnej poprzez orientację na organizacyjne uczenie się: wiek jako potencjalny moderator tential moderator    30
  Hubert Witczak: Wprowadzenie do związku między wybranymi prawami nauk a skutecznością zarządzania strategicznego    40
RozwińZwiń