Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa (CSR) – perspektywa marketingu

-17%

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa (CSR) – perspektywa marketingu

1 opinia

Redakcja:

Marek Drzazga

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

8,30  10,00

Format: pdf

Cena początkowa: 10,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 7,70 zł  


8,30

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza wieloautorska monografia naukowa stanowi pokłosie dyskusji naukowej dotyczącej społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa przeprowadzonej podczas ogólnopolskiej, międzywydziałowej konferencji naukowej z udziałem przedstawicieli nauki i praktyki gospodarczej z cyklu: „Współczesne koncepcje zarządzania marketingowego” na temat: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa – perspektywa marketingu, która odbyła się w dniach 12-13 października 2017 roku w Katowicach. Celem monografii jest prezentacja wybranych zagadnień dotyczących CSR zarówno w warstwie teoretycznej, jak i empirycznej, traktowanych głównie z punktu widzenia marketingu. W monografii wykorzystano bogate źródła literaturowe, statystyczne oraz wyniki prowadzonych badań, a także egzemplifikację wybranych praktyk rynkowych. Publikacja ta ujmuje prezentowane zagadnienie głównie w skali mikro – koncentrując się na ukazaniu zakresu i sposobu realizacji koncepcji CSR na poziomie przedsiębiorstw funkcjonujących w rożnych sektorach. Autorzy w tym przypadku odnoszą teorię CSR do teorii marketingu, wskazując na teoretyczne podstawy jej rozwoju oraz obszary i kierunki prowadzonych dotychczas badań w tym zakresie. Monografia porusza również omawiane zagadnienie w skali makro – odnosząc się do kształtowania społeczeństwa obywatelskiego i jego związków z CSR.


Rok wydania2019
Liczba stron132
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-535-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Marek Drzazga)    9
  Rozdział    1
  CSR jako obszar badań – wymiary, tendencje (Barbara Kucharska, Mirosława Malinowska)    11
  1.1. Założenia badawcze    13
  1.2. CSR jako przedmiot badań w świetle analizy zawartości treści    17
  Rozdział    2
  Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) we współczesnym marketingu (Marek Drzazga, Zbigniew Spyra)    23
  2.1. Istota społecznej odpowiedzialności i koncepcji pokrewnych    25
  2.2. Społeczna odpowiedzialność jako ważny obszar działań w marketingu przedsiębiorstw w XXI wieku    33
  Rozdział    3
  Marketing mobilny w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu – na podstawie badania postaw młodych konsumentów (Andrzej Bajdak, Urszula Janeczek, Zbigniew Spyra)    37
  3.1. Procedura badania postaw konsumentów pokolenia Y wobec narzędzi marketingu mobilnego    37
  3.2. Wybrane wyniki badania bezpośredniego w kontekście CSR    40
  Rozdział    4
  Hotelarstwo społecznie odpowiedzialne – wybrane aspekty (Ewa Mazur-Wierzbicka)    45
  4.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu a hotelarstwo – wprowadzenie do problematyki    45
  4.2. Praktyczna implementacja społecznej odpowiedzialności biznesu w hotelarstwie – Grupa Hotelowa Radisson    49
  Rozdział    5
  CSR w kształtowaniu relacji koncernów motoryzacyjnych z interesariuszami (Joanna Wiechoczek)    55
  5.1. Konceptualizacja kategorii CSR    56
  5.2. Koncerny motoryzacyjne w rankingach firm odpowiedzialnych społecznie    60
  5.3. Interesariusze w strategii CSR koncernów motoryzacyjnych    63
  5.4. Formy i kanały dialogu koncernów motoryzacyjnych z interesariuszami – case study BMW Group    71
  Rozdział    6
  Kształtowanie relacji detalisty z pracownikami jako element społecznej odpowiedzialności biznesu (Katarzyna Bilińska-Reformat, Anna Dewalska-Opitek)    76
  6.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu – istota koncepcji    78
  6.2. Specyfika relacji organizacji z pracownikami    81
  6.3. Budowanie relacji detalisty z pracownikami w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu na przykładzie sieci Biedronka    83
  Rozdział    7
  Społeczna odpowiedzialność biznesu w praktyce działań międzynarodowych sieci handlu detalicznego w Polsce (Beata Reformat, Paulina Reformat)    87
  7.1. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu – terminologia, istota oraz kluczowe założenia    88
  7.2. Uzasadnienie stosowania działań społecznie odpowiedzialnych w handlu detalicznym    89
  7.3. Przykłady zastosowań koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu przez wybrane międzynarodowe sieci handlu detalicznego w Polsce    90
  Rozdział    8
  Społeczeństwo obywatelskie w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu – wybrane aspekty (Agata Jakubowska, Aleksandra Grabowska-Powaga)    99
  8.1. Stan społeczeństwa obywatelskiego w Polsce    99
  8.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) a społeczeństwo obywatelskie    103
  Zakończenie    109
  Bibliografia    113
  Spis rysunków    125
  Spis tabel    127
  Informacja o Autorach    129
RozwińZwiń