Relacyjne uwarunkowania kreowania marek należących do detalistów

-17%

Relacyjne uwarunkowania kreowania marek należących do detalistów

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

40,67  49,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 49,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 37,73 zł  


40,67

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem głównym pracy jest zaprezentowanie w aspekcie teoretycznym, poznawczym i praktycznym obszaru związanego z relacyjnymi uwarunkowaniami kreowania marek należących do detalistów. Praca ma charakter monografii naukowej. W jej strukturze można wyodrębnić dwie warstwy: teoretyczno-metodyczną oraz empiryczną, chociaż podział ten nie jest ostry. Składa się ze wstępu, pięciu rozdziałów oraz zakończenia. Rozdział pierwszy ma charakter wprowadzający. Ma on na celu identyfikację „przestrzeni definicyjnej” dla kluczowej dla rozprawy kategorii „marki należącej do detalistów”. Rozpoczyna się od analizy definiowania kategorii marki należącej do detalistów oraz wybranych prób ich klasyfikowania. Rozdział drugi poświęcono podstawom teoretycznym wyjaśniającym istotę relacji międzyorganizacyjnych. Dokonano syntetycznej prezentacji podstawowych koncepcji teoretycznych i modeli mających odniesienie do relacji międzyorganizacyjnych pod kątem ich przydatności do opisu, wyjaśnienia i interpretacji relacji pomiędzy detalistami jako gestorami marek własnych a ich dostawcami. Rozważania w rozdziale trzecim skoncentrowano na relacjach między detalistami jako gestorami marek własnych a dostawcami tych marek. Zaprezentowano przy tym charakterystykę stron relacji z uwzględnieniem motywów oferowania przez detalistów produktów pod markami własnymi, jak również motywów, jakimi kierują się dostawcy podejmujący współpracę z detalistami w zakresie wytwarzania produktów opatrzonych markami własnymi detalistów. Rozdział czwarty ma charakter metodyczny. Opisano w nim metodykę i założenia badawcze dla badań empirycznych. Podkreślono, że w istocie badania relacji międzyorganizacyjnych ogniskują się wokół trzech zasadniczych problemów praktycznych: problemu identyfikowania własności struktury relacji rynkowych, problemu identyfikowania procesu relacji. Rozdział piąty prezentuje wyniki przeprowadzonych badań empirycznych dotyczących relacyjnych uwarunkowań kreowania marek należących do detalistów.


Rok wydania2019
Liczba stron423
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-539-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    9
  Rozdział I
  MARKI NALEŻĄCE DO DETALISTÓW – IDENTYFIKACJA PRZESTRZENI DEFINICYJNEJ    23
  1. Pojęcie marek należących do detalistów – zakres interpretacji    23
  1.1. Kategorie marek należących do detalistów    37
  2. Funkcje i korzyści wynikające z obecności rynkowej marek należących do detalistów – perspektywa detalisty, konsumenta i dostawcy    42
  3. Koncepcja kapitału marki bazującego na konsumencie a marka własna detalisty    49
  3.1. Pomiar kapitału marki bazującego na konsumencie    52
  3.2. Modele kapitału marek należących do detalistów    57
  4. Wybrane teorie zmian systemowych w handlu detalicznym w wyjaśnianiu ewolucyjnego rozwoju marek należących do detalistów    68
  4.1. Etapy ewolucyjnego rozwoju marek własnych detalistów    68
  4.2. Teorie zmian systemowych w handlu detalicznym a marki należące do detalistów    72
  5. Podsumowanie    78
  Rozdział II
  TEORETYCZNE PODSTAWY BUDOWY RELACJI MIĘDZYORGANIZACYJNYCH – KONTEKST KANAŁÓW MARKETINGOWYCH    81
  1. Pojęcie i istota relacji międzyorganizacyjnych    81
  1.1. Kooperacja i inne pojęcia synonimiczne wykorzystywane do opisu istoty relacji międzyorganizacyjnych    84
  1.2. Treść, funkcje i atrybuty relacji międzyorganizacyjnych    94
  2. Kluczowe podejścia teoretyczne wykorzystywane do badania relacji międzyorganizacyjnych w kanałach marketingowych    102
  2.1. Teorie uzasadniające współpracę w kanałach marketingowych na poziomie przedsiębiorstwa    102
  2.2. Teorie uzasadniające współpracę w kanałach marketingowych na poziomie relacji    108
  2.3. Koncepcje uzasadniające współpracę w kanałach marketingowych wynikające z teorii sieci    113
  2.4. Wybrane modele w marketingu relacji odnoszące się do współpracy w kanałach marketingowych    117
  2.5. Modele analityczne przydatne do badania relacji międzyorganizacyjnych w kanale marketingowym w ujęciu dynamicznym    128
  3. Typologia relacji międzyorganizacyjnych – przegląd literaturowy    132
  4. Determinanty rozwoju i sukcesu relacji międzyorganizacyjnych    144
  5. Podsumowanie    152
  Rozdział III
  RELACJE MIĘDZY DETALISTAMI A DOSTAWCAMI ICH MAREK WŁASNYCH JAKO KATEGORIA RELACJI MIĘDZYORGANIZACYJNYCH    154
  1. Sieci handlowe jako podmioty kreujące własne marki    154
  1.1. Motywy relacyjne oferowania przez detalistów produktów pod markami własnymi    162
  1.2. Detalista jako gestor marki własnej i jego sieć relacji    164
  2. Producent – dostawca produktów opatrzonych markami własnymi detalistów jako podmiot sieci relacji detalistów    170
  2.1. Opcje strategiczne producentów w zakresie dostarczania detalistom produktów opatrzonych ich markami własnymi    171
  2.2. Motywy producentów podejmujących współpracę z detalistami w zakresie wytwarzania produktów opatrzonych markami własnymi detalistów    175
  3. Relacje między detalistami a dostawcami ich marek własnych na tle wybranych typologii relacji międzyorganizacyjnych    183
  3.1. Czynniki determinujące kreowanie relacji międzyorganizacyjnych pomiędzy dostawcami a detalistami jako gestorami marek własnych    183
  3.2. Parametry oceny relacji pomiędzy producentami a detalistami jako gestorami marek własnych z perspektywy marketingu relacji i zarządzania łańcuchem dostaw    189
  4. Ewolucja funkcji i wymogów relacyjnych w procesie kreowania marek należących do detalistów    198
  5. Cechy umów konstytuujących relacje między detalistami jako gestorami marek własnych a ich dostawcami    204
  6. Podsumowanie    210
  Rozdział IV
  ASPEKTY METODYCZNE BADAŃ RELACJI MIĘDZY DETALISTAMI JAKO GESTORAMI MAREK WŁASNYCH A ICH DOSTAWCAMI    214
  1. Relacje międzyorganizacyjne jako przedmiot badań    214
  2. Zakresy badań relacji międzyorganizacyjnych w kontekście kreowania marek należących do detalistów    217
  3. Źródła informacji i metody badań empirycznych relacji międzyorganizacyjnych w kontekście kreowania marek należących do detalistów    219
  4. Modele badawcze przydatne do badania relacyjnych uwarunkowań kreowania marek należących do detalistów    226
  4.1. Model otoczenia jako podstawa badań relacyjnych uwarunkowań kreowania marek należących do detalistów    228
  5. Ocena i pomiar relacji międzyorganizacyjnych w kontekście kreowania marek należących do detalistów – przykłady konstruktów    239
  6. Przesłanki i metodyka badania relacji międzyorganizacyjnych w kontekście kreowania marek należących do detalistów    249
  6.1. Modele koncepcyjne przyjęte do badań    253
  7. Podsumowanie    260
  Rozdział V
  RELACYJNE UWARUNKOWANIA KREOWANIA MAREK WŁASNYCH NALEŻĄCYCH DO DETALISTÓW W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH    262
  1. Determinanty zakupu marek własnych należących do detalistów – perspektywa konsumentów    262
  1.1. Cele i metodyka badania    262
  1.2. Preferowane miejsca zakupów konsumentów indywidualnych na rynku produktów szybkorotujących (FMCG) – wyniki badania    264
  1.3. Postawy konsumentów wobec marek należących do detalistów – weryfikacja modelu    268
  1.3.1. Hipotezy badawcze    268
  1.3.2. Model pomiarowy zmiennych ukrytych – identyfikacja    269
  1.3.3. Ocena jakości modelu pomiarowego    271
  1.3.4. Oszacowanie parametrów modelu    273
  1.3.5. Ocena jakości modelu    274
  1.3.6. Respecyfikacja modelu    277
  1.3.7. Ocena hipotez i wnioski badawcze    280
  2. Relacyjne uwarunkowania kreowania marek własnych należących do detalistów – perspektywa detalisty jako gestora marek własnych    282
  2.1. Cele i metodyka badania    282
  2.2. Identyfikacja i ocena działań związanych z kształtowaniem relacji z dostawcami w procesach kreowania marek własnych – studia przypadków    287
  2.2.1. Opis przypadku – Aldi    287
  2.2.2. Opis przypadku – Biedronka    291
  2.2.3. Opis przypadku – Lidl    298
  2.2.4. Opis przypadku – Auchan    303
  2.2.5. Opis przypadku – Carrefour    307
  2.2.6. Opis przypadku – Tesco    317
  2.2.7. Podsumowanie    328
  3. Identyfikacja i ocena relacyjnych uwarunkowań kreowania marek należących do detalistów – perspektywa dostawców    332
  3.1. Cele i metodyka badania    332
  3.2. Wyniki badania    336
  3.2.1. Identyfikacja typów realizowanych opcji strategicznych w zakresie oferowania detalistom ich marek własnych oraz kluczowych czynników sukcesu dla każdej opcji strategicznej    336
  3.2.2. Identyfikacja roli ryzyka jako czynnika determinującego skuteczny rozwój lub niepowodzenie w relacjach    343
  3.2.3. Identyfikacja efektów indywidualnych wpływu współpracy w obszarze dostarczania marek należących do detalistów    354
  3.2.4. Identyfikacja realizowanego modelu współpracy z detalistami jako gestorami marek własnych    361
  ZAKOŃCZENIE    367
  BIBLIOGRAFIA    379
  SPIS TABEL    407
  SPIS RYSUNKÓW    411
  SPIS STUDIÓW PRZYPADKÓW    412
  ANEKS    413
RozwińZwiń