Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr. 535. Zarządzanie promocją turystyczną miasta

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr. 535. Zarządzanie promocją turystyczną miasta

1 opinia

Praca zbiorowa

Format:

ibuk

Ogromna dynamika zmian w otoczeniu współczesnych przedsiębiorstw turystycznych, a także samorządu terytorialnego, konkurujących o ograniczone zasoby, stawia wiele wyzwań w wymiarze społecznym, ekonomicznym i technologicznym przed menedżerami podmiotów gospodarczych oraz administracją samorządową. Wyzwania te dotyczą przede wszystkim konieczności poszukiwania skutecznych sposobów dotarcia do coraz bardziej wymagających klientów (turystów), utrzymywania i wzbogacania relacji z nimi, tworzenia ofert odpowiadających ich oczekiwaniom. Stanowi to cel marketingowego zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi i jednostkami samorządu terytorialnego (gminami i regionami będącymi rynkami docelowymi określonych grup turystów). W budowaniu dobrych relacji z turystami oraz z innymi grupami interesariuszy (w przypadku gmin i regionów turystycznych) wykorzystywane są coraz bardziej nowoczesne technologie informacyjne, kreatywne i nowatorskie narzędzia oddziaływania na rynki docelowe w turystyce, elementy koncepcji społecznej odpowiedzialności organizacji i prospołecznych oraz proekologicznych zachowań podmiotów rynku turystycznego.


Rok wydania2018
Liczba stron216
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  Teresa Brzezińska-Wójcik: Marka „Roztocze – Witalność z natury” jako identyfikator walorów przyrody ożywionej regionu w hasłach marketingowych i produktach turystycznych     9
  Krzysztof Cieślikowski: Segmentacja uczestników spotkań konferencyjnych jako podmiotów rynku turystyki biznesowej     26
  Maciej Dębski, Hanna Górska-Warsewicz: Rodzinny charakter mikroprzedsiębiorstw świadczących usługi noclegowe jako element zarządzania relacjami z klientem – perspektywa konsumencka     36
  Sebastian Dudziak: Całoroczne pakiety pobytowe jako produkt hotelarski. Przegląd ofert polskich obiektów nadmorskich     49
  Zbigniew Głąbiński, Tomasz Duda, Daniel Szostak: Świadomość lokalna mieszkańców jako czynnik rozwoju turystyki na przykładzie gminy Karlino     59
  Ewa Hącia, Aleksandra Łapko: Ocena stron internetowych wybranych polskich portów jachtowych     72
  Karolina Korbiel: Grupy na Facebooku jako źródło informacji turystycznej     81
  Renata Krukowska, Iwona Ewa Haponiuk: Bariery prawne w zarządzaniu marketingiem terytorialnym w miastach     90
  Nazar Kudla: Marketingowe aspekty oferty tematycznych obiektów gastronomicznych na przykładzie Lwowa     101
  Anna K. Mazurek-Kusiak: Popyt a komunikacja marketingowa na rynku biur podróży     111
  Izabela Michalska-Dudek, Andrzej Rapacz, Piotr Gryszel: Implementacja systemów wspomagających zarządzanie relacjami z klientem klasy CRM w praktyce funkcjonowania biur podróży w Polsce – dekada doświadczeń     120
  Agnieszka Niezgoda, Matylda Awedyk: Planowanie elastyczne a rozwój zrównoważony w turystyce – istota, cele i możliwości wdrożenia     133
  Paweł Piotrowski: Promocja wydarzeń przez miasta w serwisie społecznościowym – próba uogólnienia na przykładzie miast poprzemysłowych województwa śląskiego i serwisu Facebook     143
  Renata Przeorek: Produkty gospodarstw agroturystycznych     152
  Michał Roman, Monika Wojcieszak: Znaczenie social farmingu w wybranych krajach Unii Europejskiej jako przykład przedsiębiorczości w turystyce na obszarach wiejskich     161
  Ewa Skowronek, Izabela Krzyżanek: Atrakcyjność oferty turystyki zdrowotnej Uzdrowiska Kołobrzeg SA w ocenie niemieckich kuracjuszy     172
  Monika Świątkowska, Ewa Świstak, Dagmara Stangierska, Małgorzata Kotermańska: Wpływ zakresu usług dodatkowych, świadczonych przez hotele butikowe, na ich ocenę przez gości     186
  Iwona Wilk: Działalność marketingowa gospodarstw ekoagroturystycznych w Polsce     195
  Kamila Ziółkowska-Weiss, Michał Żemła: Propozycja metody pomiaru postrzeganej atrakcyjności turystycznej państw Grupy Wyszehradzkiej     205
RozwińZwiń